karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-28 12:35:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 356 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 718 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-06 12:31:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-10-06 12:12:20
Viestit: 3
Paikkakunta: Porvoo
Itselläni oli tapana juoda ennen melko usein, ainakin kerran viikossa vähän reilummin. Tuli tosin juotua pääasiassa kuivia viinejä, joten karppauksen kannalta ei pahin mahdollinen skenaario. Nyt kun olen juonut viimeisen vuoden aikana selvästi vähemmän, niin niinä harvoina kertoina kun juon, krapulat ja olotilat ovat sen verran järkyttäviä, että ei tee mieli juoda edes sitä yhtä kertaa kuukaudessa. Eipä sitä alkoholia kyllä ikävä ole - niin monta kertaa on krapula pilannut puolet viikosta.

_________________
laihdutus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-06 13:41:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-02-03 13:41:24
Viestit: 42
Minähän lähes lopetin alkoholin käytön kun tuli heikko olo juomisesta. Mullahan on ollut verenpaineet matalalla ja rytmihäiriöitä jo ennen minkään sortin karppailua. Ne paheni jos otin useamman illalla. Aamuyöstä tuntui, että sydän karkaa justiinsa rinnasta. Siihen riitti kolme siideriä. Joskus taas tuli vaan hemmetin heikko olo jo ekasta sidukasta.
Jotenkin heräsi semmonenkin ajatus mieleen, että miksi olisi pakko juoda? Ok, on kiva joskus nauttia lasillinen vinkkua mutta se "pakko" juoda on jäänyt pois.

Olin syysillan vietossa joku aika sitten ja sain melkein naiset silmilleni kun sanoin, etten aio juoda. Otin tervetulodrinkin ja se riitti minulle.
Ilta oli tosi hauska ja minulla taisi olla jopa hauskinta kun porukat oli rentoina ja eläytyi kertomuksiinsa. Ei se juomaton ihminen kai mihinkään istujaisiin mene jos pelkää tylsistyvänsä humalaiseen jorinaan. Osaan myös lähteä ajoissa pois jos tuntuu, että olo on hankala ja alkaa nolottaa muiden puolesta. Välillä näinkin päin :oops:

Eli onko pakko juoda saunakalja jos se aiheuttaa vaikeuksia? Mun mies käy joka ilta saunassa ja jos joka ilta haisisi kaljalle niin saisi nukkua muualla. Myönnän, aiheesta ollut riitaakin. Kas kun yksi kalja voi muuttua kahdeksi ja kolmeksi jne. Ei siitä sen enempää.
Ihan hemmetin hyvältä nykyään maistuu vishy- ja kivennäisvedet ja vesikin. Näin myös miehen mielestä.

Jouduin sen saunomisenkin lopettamaan, kun tuli aina niin heikko olo. Mieluummin hyvä olo kuin päätä seinään hakaten ja särkyä ihmetellen. Kannattaa joskus ainakin hiukan miettiä, että onko se nyt suuri menetys jos ei voi juoda alkoholia. :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-08 04:36:17 
Poissa
Karpisti
Karpisti
Avatar

Liittynyt: 2006-01-11 14:20:17
Viestit: 3407
Pakko syödä tuhdisti ennen juomista jos aikoo jaksaa juhlia ja välttää seuraavan päivän krapulan.. Ennen tankkasin hiilaripitoista sapuskaa mutta olen huomannut että karppiruualla on ihan sama vaikutus.
Alkoholi nostaa kyllä mulla hirveät hiilarihimot ja sillon tuleekin repsuiltua helposti. Ja jos juo enemmän kuin 2 lasia punkkua tai light-siideriä, niin 1-2kg painonnousu on varma, vaikka pysyiskin ihan karpilla ruualla :?
Ja silti en tajua lopettaa tuota ryyppäämistä #-o

_________________
~Kiiruhda hitaasti~


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-08 05:18:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-14 15:01:27
Viestit: 2850
Paikkakunta: Joroinen
Minä en ole karpatessa enää sietänyt ollenkaan olutta, lonkeroa enkä siideriä :shock: Pitää juoda tosi hitaasti ja mieluusti syödä jotain ennen/samalla tai muuten tulee aivan järkyttävä päänsärky ja huono olo, joihin ei mitkään myrkyt auta. Ja ihan on pahimmillaan tullut jo puolikkaasta olutpullosta sellainen olo. Vastaavasti viinit (punkku ja kuiva valkkari) eivät aiheuta moista ongelmaa ja niitä nyt tulee muutenkin suosittua mieluummin kuin sidukoiden ja lonkkujen esanssikura-laittiversioita.

Toisaalta minä kyllä juon nykyään aivan tosi, tosi harvoin, yhdessä vaiheessa kun tuli vedettyä kännit kerta viikkoon. Nykyään olen tainnut nousuhumalaan asti juoda itseni joskus... No luultavasti joskus talvella? Painoon en ole huomannut viinin lipittelyn vaikuttavan. Mutta yleensä kyllä sitten alkoholia juodessa juon samaan aikaan myös paljon vettä ja vissyä, että jos se jotenkin nollaisi?

Krappee mulle ei oo kyllä tullut sen ihmeemmin kuin ennenkään. Tosin en ole mitään krappekännejä edes juonut varmaan pariin vuoteen.

_________________
"The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-08 09:54:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-05-15 10:57:49
Viestit: 649
Paikkakunta: JKL
No siis sehän on selvää kun noita liuottimia juo oikein olan takaa niin siitä tulee paha olo päiväksi tai pariksi mutta toivoin, että jollain olisi
ollut joku kikka-kolmonen minkä avulla voisi _kerran_ viikkoon ottaa perjantaina saunaolutta pari kappaletta ilman, että vanne kiristää päätä sen jälkeen loppuillan.
Olisko joku ravintolisä mitä voisi koittaa? Tripla-magnesiumannos tmv?

_________________
Ruuan sekakäyttäjä ja kulinarinisti.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-10 14:09:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-10 09:40:46
Viestit: 190
:shock: Mä olen siis tietämättäni karpannut alkoholipuolella jo pari kuukautta :lol: Punaviini on ihan :smt055 mutta mites muuten shamppanja? Onko siinä kuinka hiilareita?


Ylös
   
 Viestin otsikko: -
ViestiLähetetty: 2010-10-10 15:09:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-05-26 10:04:18
Viestit: 264
-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-10 15:15:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-10 09:40:46
Viestit: 190
Hauki on kala kirjoitti:
Lainaa:
mutta mites muuten shamppanja? Onko siinä kuinka hiilareita?


Noitahan löytyy laidasta laitaan. Täysin kuivissa ei ole käytännössä ollenkaan hiilareita.

Kiitos vinkistä. Pitääkin tutkia hyllyn reunaa alkossa sitten kun siellä seuraavan kerran tulee käytyä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-10 22:30:02 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-10 22:03:58
Viestit: 35
Aki. Voisit kokeilla tällaista hassua juttua. Juo oluesi lasista, älä tölkistä tai pullon suusta. Se auttoi minulla noihin päänsärkyihin joskus muinoin, kun vielä olutta join. Nyt sitä olutta tulee nautiskeltua vain kerran vuodessa eli Englannissa. Aitojen Ale-tynnyrien äärellä :lol:

Ai niin. Miksikö lasista ja mielellään matalasta lasista, ei tuopista tai korkeasta? Silloin et joudu kallistelemaan niskaasi kovasti takakenoon ja jo se saattaa estää päänsäryn laukeamisen.

_________________
*****sKarpisti uutta elämää 10.08.2010 lähtien. Tavoitteena - 15 kg*****


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-14 19:50:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-10 09:40:46
Viestit: 190
Kiskaisin ihan uteliaisuuttani Finelin laskuriin litran punaviiniä ja tutkailin hiilarimäärää. 2 g hiilareita :shock: :shock: :shock: Jumankauta, mulla on niiiiiiiiin punkkupirskeet itseni kanssa viikonloppuna! Siis NIIIIIIIN punkkupirskeet että oksat pois omenapuusta!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-14 19:56:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-13 07:30:42
Viestit: 3045
Paikkakunta: Turku
irikku kirjoitti:
Kiskaisin ihan uteliaisuuttani Finelin laskuriin litran punaviiniä ja tutkailin hiilarimäärää. 2 g hiilareita :shock: :shock: :shock: Jumankauta, mulla on niiiiiiiiin punkkupirskeet itseni kanssa viikonloppuna! Siis NIIIIIIIN punkkupirskeet että oksat pois omenapuusta!

Tämä oli mieheni ensimmäisiä suuria karppitutkimuksia, kun hän esitteli mulle karppauksen hyviä puolia: Voi juoda 10 litraa punaviiniä ennen kuin tulee päivän hiilariannos täyteen. Kuukausi kuukaudelta tarve viinin juomiseen vaan tuntuu vähenevän, meillä jopa meni avattu pullo huonoksi kun ei kummankaan tehnyt sitä mieli :shock: Jo on aikoihin eletty!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-14 20:51:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-17 16:04:12
Viestit: 993
Paikkakunta: Kuopio
irikku kirjoitti:
Kiskaisin ihan uteliaisuuttani Finelin laskuriin litran punaviiniä ja tutkailin hiilarimäärää. 2 g hiilareita :shock: :shock: :shock: Jumankauta, mulla on niiiiiiiiin punkkupirskeet itseni kanssa viikonloppuna! Siis NIIIIIIIN punkkupirskeet että oksat pois omenapuusta!


Ja kossussa on 0g \:D/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-14 20:54:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-10 09:40:46
Viestit: 190
psychorella kirjoitti:
irikku kirjoitti:
Kiskaisin ihan uteliaisuuttani Finelin laskuriin litran punaviiniä ja tutkailin hiilarimäärää. 2 g hiilareita :shock: :shock: :shock: Jumankauta, mulla on niiiiiiiiin punkkupirskeet itseni kanssa viikonloppuna! Siis NIIIIIIIN punkkupirskeet että oksat pois omenapuusta!


Ja kossussa on 0g \:D/

Jei!!! Kossu vaan on niin hiivatin pahaa...

Saari63 kirjoitti:
Tämä oli mieheni ensimmäisiä suuria karppitutkimuksia, kun hän esitteli mulle karppauksen hyviä puolia: Voi juoda 10 litraa punaviiniä ennen kuin tulee päivän hiilariannos täyteen. Kuukausi kuukaudelta tarve viinin juomiseen vaan tuntuu vähenevän, meillä jopa meni avattu pullo huonoksi kun ei kummankaan tehnyt sitä mieli :shock: Jo on aikoihin eletty!


:lol: :lol: :lol: :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-14 20:58:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-09-25 17:43:22
Viestit: 215
psychorella kirjoitti:
irikku kirjoitti:
Kiskaisin ihan uteliaisuuttani Finelin laskuriin litran punaviiniä ja tutkailin hiilarimäärää. 2 g hiilareita :shock: :shock: :shock: Jumankauta, mulla on niiiiiiiiin punkkupirskeet itseni kanssa viikonloppuna! Siis NIIIIIIIN punkkupirskeet että oksat pois omenapuusta!


Ja kossussa on 0g \:D/

Ei pidä paikkaansa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Koskenkorva_%28viina%29
(harmi kun ei löytynyt virallisempaa lähdettä)

Lainaa:
Koskenkorva on viljasta valmistettua kirkasta viinaa, johon on lisätty sokeria 3 g/litra.

_________________
TeroF kuvallinen ruokapäiväkirja


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-14 23:02:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
irikku kirjoitti:
Jei!!! Kossu vaan on niin hiivatin pahaa...


-jörn donner sanoo radiorockin 75-vuotis syntymäpäivä haastattelussaan "koskenkorva on parasta juomaa"


eli ei edes vertaa sitä muihin alkoholeihin vaan ylipäätään juomiin.kai tässä johonkin pitää uskoa.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-15 07:35:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-17 16:04:12
Viestit: 993
Paikkakunta: Kuopio
TeroF kirjoitti:
psychorella kirjoitti:
irikku kirjoitti:
Kiskaisin ihan uteliaisuuttani Finelin laskuriin litran punaviiniä ja tutkailin hiilarimäärää. 2 g hiilareita :shock: :shock: :shock: Jumankauta, mulla on niiiiiiiiin punkkupirskeet itseni kanssa viikonloppuna! Siis NIIIIIIIN punkkupirskeet että oksat pois omenapuusta!


Ja kossussa on 0g \:D/

Ei pidä paikkaansa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Koskenkorva_%28viina%29
(harmi kun ei löytynyt virallisempaa lähdettä)

Lainaa:
Koskenkorva on viljasta valmistettua kirkasta viinaa, johon on lisätty sokeria 3 g/litra.



Miks ihmeessä kossuun tarttee ees jotain sokeria lisätä :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko: -
ViestiLähetetty: 2010-10-15 09:34:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-05-26 10:04:18
Viestit: 264
-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-15 09:52:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-10 09:40:46
Viestit: 190
Onneks en juo kossua [-(


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-15 15:08:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
Hauki on kala kirjoitti:
Lainaa:
Miks ihmeessä kossuun tarttee ees jotain sokeria lisätä :shock:


Pehmentää makua ilmeisesti. Aika monessa vodkassa ja viinassa on jokunen gramma lisättyä sokeria per litra.

Löytyy niitä ilman mitään lisättyä sokeriakin.



-ei ole yhdessäkään vodkassa.Koska vodka nimeä käyttääkseen tuote ei saa sisältää mitään tislauksen jälkeen lisättyä.

ja se on totta.koskenkorva on aika pehmeän makuista.sitä en tiedä,johtuuko mitättömän pienestä sokerilisästä.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2010-10-15 15:14:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-28 21:03:26
Viestit: 299
Tosiaan, tuota ylimääräistä sokeria kertyisi 3 grammaa, jos vetäisi LITRAN kossua - mikä nyt ei liene ihan jokapoijjaan tai -tytsykän päiväannos sentään, kai/vai? :smt101 Lienee itse alkoholista tuossa vaiheessa enempi haittaa karppauksen ynnä ihan yleisen hyvinvoinnin kannalta kuin tuosta sokerista. :)

_________________
Painon- yms. seurailupäikky


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 356 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 718 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)