karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-08 23:18:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Helppivä!
ViestiLähetetty: 2004-11-01 14:41:55 
Poissa
sintti
sintti

Mä alotin alakarppauksen tänään. Että on vähän hakusessa :P Hiilareiden välttämisessä taitaa näin alussa olla tärkeintä löytää ne köyhät ruuat. Leipä on isoin juttu. Sallin yhden juustoruisleivän aamukahvin kanssa toistaiseksi.

Mutta tänään on myös eka päivä ilman röökiä. Kyllästyin totaalisesti sauhutteluun (20v!!!) ja nyt posket siis pullollaan nikotinellia.

Vesittääkö nämä "lakot" siis toisensa kokonaan...? Kuka tietää?

Saiskohan vähän kannustusta tähän suuntaan??

Ja muuten kiitos palstasta. Oli yllätys löytää tällainen "salaseura" :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-01 14:58:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

On tosi hyvä, että aloitit karppaamisen samalla kun lopetat tupakan. Itselläni nousi paino 15 kg tupakoinnin lopettamisen jälkeen - söin tavallista hiilaripitoista ruokaa + makeisia. Tällaiselta painonnousulta vältyt. kun et pistä suuhusi nopeita hiilihydraatteja.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-01 15:01:57 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Onko Nikotinellissä sokeria? En tunne tuota tupakkapuolta ollenkaan. Keitä vaikka kymmenen kananmunaa jääkaappiin hiukopaloiksi, ettei tule sorruttua näinä vaikeimpina alkupäivinä, ja pidä huoli siitä, että syöt itsesi kunnolla täyteen proteiini- ja rasvapitoista ruokaa. Tässä vaiheessa ei kannata surra vaika kaloreita kertyisi kuinka, nyt opetetaan kroppaa hakemaan käyttöenergia hiilihdyraatin sijaan rasvasta, mikä on hormonaalinen muutos. Se voi sujua helposti tai stten ei. Hanki jääkaappiisi makusi mukaan lihaa, kalaa, pekonia, makkaraa, juustoja ja vihreää, esim. parsakaalia, kiinankaalia, varsiselleriä, paprikaa, manteleita, mistä nyt tykkäät. JA JUO RUNSAASTI VETTÄ TAI VISSYÄ!

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-01 15:13:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

20 vuoden sauhuttelun jälkeen nikotiinipurkkaa ehkä tarvitaan. Muistaakseni ne ovat xylitolilla makeutettuja. Mutta tupakkalakkolaiselle on elintärkeää saada vatsansa täyteen muusta kuin hiilareista ja makeasta, joka sekin on hiilareita. Meinaan siitä niitä kiloja tulee, sanoo kokemuksen syvä rintaääni. Jääkaappi täynnä keitettyjä munia hiukopaloiksi on hyvä idea. Tuo muutos vaatii kyllä luonnetta. Onnea matkaan ja kun oikein ottaa päästä, tule tänne purkautumaan [-o< .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-01 15:31:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Marjatta kirjoitti:
20 vuoden sauhuttelun jälkeen nikotiinipurkkaa ehkä tarvitaan.

Ei välttämättä. Minä olin polttanut 35 vuotta, kun lopetin. Lopettaminen itsessään oli käsittämättömän helppoa (en olisi ikinä uskonut). En käyttänyt mitään nikotiinituotteita, mutta söin väärin - siis hiilihydraatteja, ja lihoin. Pidä huoli, että oikeanlaista syötävää on aina käsillä. Edellä niitä on jo lueteltukin iso määrä.
Se hyöty nikotiinittomasta lopetuksesta taitaa olla, että tupakanhimo häviää nopeammin. Vain pari ensimmäistä viikkoa olivat minulle vähän vaikeita. Niiden aikana imeskelin sellaista (tyhjää) holkkia, jotta se tupakan imemisen tarve tuli tyydytettyä. Sen jälkeen teki tupakkaa mieli vain pari kertaa päivässä. Ja jo puolen vuoden kuluttua olin unohtanut koko tupakan olemassaolonkin. Nyt olen ollut polttamatta 2 vuotta - enkä varmasti sorru enää ikinä. Ei tee mieli.
P.S. Muista, että se tupakanhimo kestää vain 30 sek. kerrallaan. Sitten taas helpottaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-01 15:36:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jep, on hyvä veto aloitaa karppaus samaan aikaan tupakoinnin lopettamisen kanssa. Minulla on nyt kolmas kerta kun lopetin tupakoinnin, kahdella ekalla kerralla tuli +15kg per kerta, nyt paino on laskusuunnassa kun pistin Atkinsin induktiovaiheen samaan aikaan kehiin.

Väittäisin että karppauksesta on jopa apua lopettamisessa, kun saa mässätä aina kun rupeaa tekemään tupakkaa mieli, eikä tarvitse pelätä lihoavansa. Purkastakin on varmasti apua, itse en niitä ole kuitenkaan tarvinnut. Kannattaa kuitenkin tarkistaa purkan sisällysluettelosta ettei makeutukseen ole käytetty sokeria...

Onnea lopettamisen kanssa, karppauksen kanssa ei sen sijaan tarvitse onnea jos noudattaa ohjeita :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-02 09:17:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rai kirjoitti:
Ei välttämättä. Minä olin polttanut 35 vuotta, kun lopetin.

Mun periaatteeni lopettaessani tupakanpolton oli että minkä tuskalla lopettaa sen vaivalla aloittaa eli kun tupakoinnin lopettaminen on vaikeaa niin eipä sitä sitten enää uudesti halua aloittaakaan.

Viestin otsikko: Nikotiinipurkka!
ViestiLähetetty: 2004-11-03 13:48:02 
Poissa
sintti
sintti

Tutkinpa eilen tuoteselosteita, aikamoisia eroja löytyy.

Nicotinellissa on xylitolia, sakkariinia, mannitolia ja kaikkia muitakin.

Nicoretessa vaan xylitolia makeutuksena. Valitsin sen...

Kävi aika hauska juttu: Työpaikaltani löytyi jo vuosia alakarpannut ihminen :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 14:13:49 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Minäkin lopetin edellisellä kerralla tuolla korvaushoidolla. Nyt sitten tällä Zypanilla ja tahdolla. Tahtoa tarvitaan näköjään tässäkin tavassa enemmän, kuten nicorettejen kanssa pelatessakin.

Niistä mickrotabseista on hyviä kokemuksia purkkaan verrattuna. Purkkaa en pysty syömään viikkoa, kunnes leuka ja suu on tohjona.

Uskonpa että karppaus on oikea valinta ruokavalioksi. Minäkin olen vasta kolmatta päivää savuitta ja tekisi mieli syödä koko jääkaappi. Toistaiseksi olen pystynyt olemaan ilman extra- ruokailuja.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00