| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| Kookoshiutaleet? http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=22916 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | Greta [ 2006-12-18 22:30:27 ] |
| Viestin otsikko: | Kookoshiutaleet? |
Mitenkäs näiden kanssa, jos vertaa kookosöljyyn? Jos kerran pähkinät on parempi vrt. pähkinäöljy.. samoin oliivit parempi vrt. oliiviöljy, niin onkohan sitten kookoshiutaleet tuon rasvan osalta minkälaista tavaraa? Lidlistä saa todella edullisesti kookoshiutaleita(0,59 tjsp.), ja ne ovat hirmu hyviä ihan sellaisenaankin! Kookosrasvan mukana olo ruokavaliossa kiinnostaa kovasti kaikkien hyvien ominaisuuksiensa puolesta. Ihon hyvinvoinnin kannalta, kilpirauhasen toiminnan kannalta yms. |
|
| Julkaisija: | kilona [ 2006-12-18 23:13:51 ] |
| Viestin otsikko: | |
Jään kanssasi odottelemaan viisaiden sanoja! |
|
| Julkaisija: | Greta [ 2006-12-20 00:12:30 ] |
| Viestin otsikko: | |
Tähän ei ilmeisesti uskalleta ottaa kantaa.. Ts. asiasta ei tiedetä tarpeeksi.. Vai kuinka? |
|
| Julkaisija: | Elka [ 2006-12-20 00:29:25 ] |
| Viestin otsikko: | |
Täällä vähän tietoa asiasta. Itse käytän ainoastaan täältä tilaamiani kookostuotteita. |
|
| Julkaisija: | Raita [ 2006-12-20 14:56:56 ] |
| Viestin otsikko: | |
Elka kirjoitti: Täällä vähän tietoa asiasta. Itse käytän ainoastaan täältä tilaamiani kookostuotteita.
Ongelmaksi muodostui tuo huono kielipää. |
|
| Julkaisija: | Mirka [ 2006-12-20 16:18:27 ] |
| Viestin otsikko: | |
Tavallisesti niihin lisätään sulkfiittia (rikki-?) pitämään nen valkoisina, sitä voi pitää haitallisena jos haluaa. Ihan sama kuin kuivatuissa aprikooseissa. Riippuu miten paljon jaksaa hifistellä ruokavalionsa kanssa, ja miten suuria määriä ja usein niitä syö. Ero pähkinöihin on se, että pähkinöissä on herkästi hapettuvaa monityydyttymätöntä, kun taas kookosrasva on mitä suurimmassa määrin tyydyttynyttä eli kemiallisesti hyvin vakaata. Ei siis pilaannu herkästi. En taitaisi pannaan laittaa, mutta jos olisin suuri ystävä niin tilaisin tuolta Elkan linkistä, ihan jo pelkästään aistivarainen laatu noilla tuotteilla on korkea. |
|
| Julkaisija: | Raita [ 2006-12-20 19:24:08 ] |
| Viestin otsikko: | |
Kiitos Mirka, sinä jaksat avittaa meitä vähemmän (kieli)oppineita. Ainut hankaluus on, että Elka on Helsingissä, joten yhteistilaus ei taida onnistua. |
|
| Julkaisija: | Elka [ 2006-12-20 21:39:11 ] |
| Viestin otsikko: | |
Raita kirjoitti: Ainut hankaluus on, että Elka on Helsingissä, joten yhteistilaus ei taida onnistua.
Eikä siihen tilaamiseen minua tarvita (varsinkin kun olen tosi huonosti ehtinyt tilaamaan viime aikoina), tosin kannattaa yhteistilaus kerätä niin tulee halvemmaksi. Ja tilata sieltä irlantilaiselta Euroopan jakelijalta. |
|
| Julkaisija: | musti [ 2006-12-21 18:13:48 ] |
| Viestin otsikko: | |
Heips, minua hämää, kun jossain jäätelöohjeessa oli, että kookosJAUHOA? Siis onko olemassa vielä hienommaksi jauhettua kookosta kuin hiutaleet? Minä en ole missään nähnyt. |
|
| Julkaisija: | Elka [ 2006-12-21 20:53:54 ] |
| Viestin otsikko: | |
musti kirjoitti: Heips, minua hämää, kun jossain jäätelöohjeessa oli, että kookosJAUHOA? Siis onko olemassa vielä hienommaksi jauhettua kookosta kuin hiutaleet? Minä en ole missään nähnyt.
On Minulla on tuota, mutta en ole paljon ehtinyt käytää. Helsingistä saa "tavallista" kookosjauhoa Sörnäisten tukusta. En nyt täältä hitaan nettiyhteyden takaa Moskovasta jaksa hakea linkkiä, mutta löytyy mm. vanhasta kahden vuoden takaisesta ketjusta, jossa etsiskellään halpaa mantelijauhoa eli haulla voi löytyä. Sitä halpaa mantelijauhoa ei sieltä löytynyt, mantelijauhoa kuitenkin isoissa pusseissa. Kookosjauho on mielestäni "sitkeämpää" kuin mantelijauho, eikä ole makeaa. Tarkoitus on kokeilla mutakakkua ja muitakin suklaakakkuja. Rahkalettuja olen tehnyt ja siinä on mielestäni mantelijauhoa parempi. Tuolla sivuillahan väittävät sen soveltuvan esim. muffinssien teossa korvaamaan vehnäjauhot täysin. |
|
| Julkaisija: | Mässi [ 2006-12-21 22:03:05 ] |
| Viestin otsikko: | |
musti kirjoitti: Heips, minua hämää, kun jossain jäätelöohjeessa oli, että kookosJAUHOA? Siis onko olemassa vielä hienommaksi jauhettua kookosta kuin hiutaleet? Minä en ole missään nähnyt.
Pari päivää sitten sattui silmään ja ostoskärryyn Oululaisessa Euromarketissa "Wok'n Roll Kookosjauhe". Ei ihan puhdasta kamaa, vaan joukossa 20 % maltodekstriiniä ynnä muutamaa E:tä. Proteiinia 3g, hh 47g ja rasvaa 47 g per sata grammaa. En ole vielä jauhetta testaillut. |
|
| Julkaisija: | Bubble [ 2007-10-04 11:31:12 ] |
| Viestin otsikko: | |
Löysin kaapin pohjalta avaamattoman pussin kookoshiutaleita, joissa parasta ennen -pvm oli 6.4.07. Meneekö nuo tuollaiset ainekset miksikään, eli uskaltaiskohan niitä vielä käyttää? Pussissa ei näy mitään vihertävää vaan ihan terveen olosia hiutaleita siellä odottelee ottajaansa. |
|
| Julkaisija: | karviainen [ 2007-10-04 12:39:13 ] |
| Viestin otsikko: | |
Bubble kirjoitti: Löysin kaapin pohjalta avaamattoman pussin kookoshiutaleita, joissa parasta ennen -pvm oli 6.4.07. Meneekö nuo tuollaiset ainekset miksikään, eli uskaltaiskohan niitä vielä käyttää? Pussissa ei näy mitään vihertävää vaan ihan terveen olosia hiutaleita siellä odottelee ottajaansa.
varmaankin vaan kadottavat mehevyytensä, ja tuskin sitäkään vielä on havaittavissa muutaman kuukauden jälkeen päivämäärästä, |
|
| Julkaisija: | lillamaria [ 2007-10-04 12:49:54 ] |
| Viestin otsikko: | |
Mä näin viime viikolla Jykylän Minimanin hyllyssä lapun "kookosjauhoa", mutta paikka oli tyhjä tällä kertaa. Muistaakseni 4-500g, hinta jotain yli kympin. Etsin - ja ostin - manteleita vähän isommassa pussissa, taisi olla 450 g, minkä löysin. Niistä sitten jauhan tuoretta mantelijauhoa tarvittaessa käsikäyttöisellä mantelimyllyllä. |
|
| Julkaisija: | Kitrus [ 2007-10-04 16:17:24 ] |
| Viestin otsikko: | |
Cocovilta saa kookosjauhoakin. |
|
| Julkaisija: | rantaiso [ 2007-10-04 21:44:40 ] |
| Viestin otsikko: | |
Mun kookosjauho on kotoisin Hämeentien etnisistä kaupoista (en tarkkaan muista että mistä nimenomaan, koska löytyy melkein kaikista). Pitäis vaan saada aikaisiksi tehdä niistä jotain. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|