Ananas kyseli:
Lainaa:
Esimerkiksi, kuinka suuri hiilarihyökkäys tarvitaan, jotta se katkeaisi?
Ketoosista oli kyse ja sanotaan, että raja pyörisi siinä 100 kieppeillä, riippuu kyllä paljon ihmisen omasta kehonkemiasta?
Mutta toiset ovat epäilleet ketoosin katkenneen jo kolmenkymmenen jälkeen.
Lainaa:
jos kyse on vaikka vain yhden päivän lipsahtamisesta, niin vaatiiko se aina kaksi viikkoa tullakseen takaisin?
Muutamia päiviä vaati, mutta jatkuvat katkot ketoosissa ovat aiheuttanut joillekkin ihmisille pitkiä jumituksia.
Keho menee nopeammin säästöliekille myöhemmässä vaiheessa?
Lainaa:
Olen myös kuullut, että yleensä on voimassa jonkinlainen alaraja kaloreissa, jonka alapuolelle mentäessä keho joutuu hälytystilaan ja menee säästöliekille.
Omani tuntui menevän 800-1200kcal kohdalla, kun nostin kalorit 1500 tilanne tasaantui ja paino lähti taas putoamaan.
Mutta tuo on hyvin yksilö kohtaista.
Lainaa:
Nyt olen parin päivän aikana tuntenut taas hieman nälkää. Voinko päätellä tipahtaneeni ketoosista, etenkin, kun jokin aika sitten join likööriä?
Nälkä on ihan normaali reaktio syömättömyyden jälkeen ei sitä ketoosit poista, jos on nälkä, syö.
Ketoosi voi vähentää mielitekoja, mutta mielestäni nälkä on fysiologinen tapahtuma joka itselläni ainakin on ihan tallella, ketoosista huolimatta.
Kyllähän tuo nälän tunne on pienentynyt, mutta itse olen pistänyt sen myös osaksi mielitekojen vähentymisen piikkiin.
1-2 lasia likööriä voi todellakin puhkaista ketoosin<--sokeri litkua.
Nämä sitten ovat vain minun kokemuksiani, joten toisille totuus voi olla toinen, kun kokemuksia on hieman enemmän.
Joten korjailkaa ihmeessä ja valaiskaa minuakin

.