Minä punnitsen itseni joka aamu. Olen sitä mieltä, että parempi tsekata tilanne, vaikka heittoja olisikin päivien välillä jopa 1,5 kiloa. Pelkään nimittäin sitä, että jos mittaan painon vain kerran viikossa, se saattaakin osua juuri tuollaiselle turvotuspäivälle ja mistäs minä sitten tiedän mikä erilaisten ruokien tms. vaikutus painoon on, vai onko se näennäinen lihominen ns. "oikeaa" lihomista.
Eli seuraan painoa myös sillä mielellä, että voin lukemista hiukan debugata syitä painon heilahteluihin ylöspäin. Tämä ehkä juontaa juurensa siitä, että neurologini kerran käski minun seurata painon vaihteluita ja niiden merkitystä migreenin kannalta, koska joillain ihmisillä auttaa migreeneihin sekin, että esim. kuukautisista johtuvat turvotukset pidetään kurissa nesteenpoistajilla. Eli painon seuranta on ikään kuin jäänyt päälle ja samalla nestevaihteluiden seuraaminen. Minulla kyllä kk-kierron eri vaiheissa paino saattaa vaihdella jonkun yli 2 kiloa jo pelkästään kertyneiden nesteiden takia, niin en niin enää stressaa siitä, että vaakalukema on yhtäkkiä hypännyt jonnekin taivaisiin.. Mutta tämä on minun psyykelleni sopiva tapa, ja jollekulle muulle taas voi sopia paremmin kerran viikossa tai kahdessa mittaus..