karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-15 01:43:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: kuinka usein vaakaan
ViestiLähetetty: 2004-11-10 20:31:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kuinka usein punnitsette itsenne? Itse olen moneen kertaan pettynyt pahasti kun tuntuu että paino ei hievahdakkaan alaspäin, vaikka on kuinka pysynyt "ruodussa". Muutamien päivien jälkeen taas voi vaaka näyttää iloisia lukemia esim -1,5 kg. Eli olen huomannut, että ei pidä pettyä, jos vähään aikaan ei tapahdu mitään,syynähän voi olla suolaset ruuat yms. Oliskohan hyvä punnita vaan joka toinen viikko... :roll: :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-10 20:41:42 
Poissa
karppi
karppi

Joka aamu. Elämässä on pettymykset kestettävä :wink: !

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-10 20:46:55 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Joka ainoa aamu seitsemäksi meen (vaakaan) ja sitten on aika syväanalyysille ja kahville. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-10 20:50:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Aina kun olen pystynyt pitämään painoni kurissa tai sitä vähentämään niin edellytyksenä on ollut joka aamu vaakaan. Aina ennen aamupalaa.

Minulla se että en käy vaa'assa viikkoon kahteen kolmeen on varma merkki siitä että homma alkaa lipsumaan ja miltei poikkeuksetta niitä grammoja alkaa kertymään ihan vain muutama kerrallaan mutta kuukauden päästä niitä onkin sitten jo kilon verran tai ainakin suunta on sinne päin.

Tietenkin tämä on yksilöllistä. Minulle välttämätöntä jo 35 vuoden kokemuksella. Toisinaan kirjaan myös luvut tarkkaan ylös ja ainakin silloin kun yritän saada painoa laskemaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-10 20:57:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen koko aikuisikäni hypännyt vaa'assa päivittäin. Nyt huomasin, etten ole käynyt sitten lokakuun punnituksen :shock: .Housut hölskyy päällä, joten suunta on oikea....
Karpatessani olen huomannut, että painoni menee sykäyksittäin alas. Eli saattaa olla pitkään samassa ja sitten kerralla hyppää kunnolla alaspäin. Samaa toitotan kuin muutkin;ottakaa käyttöön peilit, mittanauhat ja pienet vaatteet(esim. vaseliinifarkut :P ). Ne kertovat paljon paremmin.....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-10 20:57:42 
Poissa
sintti
sintti

Jaaha!

Minäpäs käyn vaaalla vain ja ainoastaan kerran viikossa!

On tullut niin paljon elämän aikana laihdutettua, että motivaatio menee kyllä heti jos vaaka sattuu näyttään grammankin enemmän kuin edellisenä aamuna...!

Mä en sitten taida kestää pettymyksiä....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-10 21:31:27 
Poissa
sintti
sintti

Minä olen samaa mieltä edellisen kanssa. Kerran viikossa tai korkeintaan kaks on hyvä. Jos käy neljänä päivänä peräkkäin ja aina näyttää samaa niin usko loppuu. Tiukkojen housujen kokeilu on hyvä juttu. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-10 21:50:47 
Poissa
sintti
sintti

Joo hei Vinku!!

Puhut todella asiaa, kun nappaa sieltä kaapista jotkut tiukat housut, niin voikin kokee iloisen yllätyksen.......

Itse ostin edellisviikolla tosi napakat farkut, ja katso NYT NE OVAT JO LÖYSÄT!!!!!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-10 21:52:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kerran viikossa mä käväsen. Mulla on tommonen... analoginen (?) vaaka, en tuijottele kauheesti muuta kuin kokonaisia kiloja ja jos on vähän sinnepäin, niin sitten pyöristän ylös. Ainoo oli tuo 83,5 joka on niin selkee että itteensäkin hymyilytti. Ihan ko lapsena ollessa kun se puolikas oli niiiiiiin tärkeä iässä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-10 22:09:46 
Poissa
alppikarppi
alppikarppi

Minä punnitsen itseni joka aamu. Olen sitä mieltä, että parempi tsekata tilanne, vaikka heittoja olisikin päivien välillä jopa 1,5 kiloa. Pelkään nimittäin sitä, että jos mittaan painon vain kerran viikossa, se saattaakin osua juuri tuollaiselle turvotuspäivälle ja mistäs minä sitten tiedän mikä erilaisten ruokien tms. vaikutus painoon on, vai onko se näennäinen lihominen ns. "oikeaa" lihomista.

Eli seuraan painoa myös sillä mielellä, että voin lukemista hiukan debugata syitä painon heilahteluihin ylöspäin. Tämä ehkä juontaa juurensa siitä, että neurologini kerran käski minun seurata painon vaihteluita ja niiden merkitystä migreenin kannalta, koska joillain ihmisillä auttaa migreeneihin sekin, että esim. kuukautisista johtuvat turvotukset pidetään kurissa nesteenpoistajilla. Eli painon seuranta on ikään kuin jäänyt päälle ja samalla nestevaihteluiden seuraaminen. Minulla kyllä kk-kierron eri vaiheissa paino saattaa vaihdella jonkun yli 2 kiloa jo pelkästään kertyneiden nesteiden takia, niin en niin enää stressaa siitä, että vaakalukema on yhtäkkiä hypännyt jonnekin taivaisiin.. Mutta tämä on minun psyykelleni sopiva tapa, ja jollekulle muulle taas voi sopia paremmin kerran viikossa tai kahdessa mittaus..:)

Viestin otsikko: kuinka usein vaakaan
ViestiLähetetty: 2004-11-10 22:44:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joka aamu minäkin vaakalla käyn ja viikon alimman lukeman kirjaan ylös almanakkaan. Sitten siitä seurailen painon tippumista. Aika raastavaa tuo jokapäiväinen punnitus siinä mielessä, että tuntuu niinku paino tippus tosi hitaasti tai ei ollenkaan. Mutta sitten almanakasta tarkastelemalla huomaan, että kyllähän se paino tippuu noin 0.5-1 kg:n viikkovauhtia.

Viestin otsikko: Re: kuinka usein vaakaan
ViestiLähetetty: 2004-11-10 22:57:49 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

leidi_ kirjoitti:
Kuinka usein punnitsette itsenne?

Joka aamu punnitsen itseni, mutta "virallisen" punnituksen otan sunnuntaiaamuisin.

Viestin otsikko: Minun tapani
ViestiLähetetty: 2004-11-11 07:50:24 
Poissa
sintti
sintti

Mulla on tapana käydä vaa`assa aamulla heti herättyä (pissimisen jälkeen...), samaten käyn illalla ja aina vain rintsikat ja pikkarit jalassa.
Näistä kuitenkin pidän "virallisena" sitä aamupainoa, jonka kirjaan ylös tohtori.fi:n sivuille (viikon alin paino jää näkyviin palkkeina).
Mun luonteelle sopii painon jatkuva tarkkailu, jos kävisin vaa`assa esim. kerran viikossa, voisin helpommin repsahtaa, kokemusta on... :wink:
Hyvä vauhti on menossa, 17. päivä menossa ja 4,3 kiloa poissa, eikä ongelmia! :D

Viestin otsikko: Re: Minun tapani
ViestiLähetetty: 2004-11-11 08:07:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä olen taas poikkeava: Minä käyn vaa'alla kolme-neljä kertaa päivässä, mutta keskipäivän lukema merkitään ylös.

Samaan syssyyn: mittaan itseni joka päivä senttimitalla kolmesta kohdasta ja merkitsen tuloksen ylös.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 08:12:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen myös näitä "joka ainoa aamu" punnitsijoita. Useimmiten käy puntarilla vielä illalla viimeiseksi. Edellisen ison laihdutusurakan aikana vanhempani sponsasivat minulle todella laadukkaan puntarin joka näyttää 100g:n tarkkuudella aina 200 kg asti ja se on kyllä "maksanut" itsensä takaisin monta kertaa. Minulle myös päivittäinen käynti on sitä dieetin ylläpitämistä, jos en päivittäin käy niin jotenkin kummasti se paino alkaa siitä pikkuhiljaa nousemaa. Itseasiassa siinä taitaa käydä niin, että kun paino junnaa ja pyrkii ylöspäin satagrammasen kerrallaan, niin jonain aamuna "unohdan" käydä ja siitä se käyrä sitten taas nousee.

Kyllä olen ehdottomasti päivittäin tyyppiä :D

PS: 23 viikkoa takana ja 20 kiloa poissa! Tästä tulee hyvä päivä :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 08:26:22 
Poissa
sintti
sintti

Mä yritän muistaa käydä aina ennen aamutoimia... ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 08:34:15 
Poissa
sintti
sintti

Kyllä joka aamu tulee käytyä vaa´alla, välillä vielä illallakin. Yllättävän iso ero saattaa aamu- ja iltapainolla olla; ja muutenkin välillä mietti, onko vaaka edes kunnossa, kun vaihtelut ovat niin suuria. Pitemmän ajan kokonaisuus kuitenkin lienee se ratkaiseva, joten ei masennuta, vaikka välillä tuntuu, että mitään ei tapahdukaan.
Iloisin mielin eteenpäin.
Niin, ja torstai on toivoa täynnä. :D

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 08:36:04 
Poissa
sintti
sintti

Höh..
Ei toi mun tikkeri toimikaan niinkuin pitäis; help.
No, lähtöpaino 27.9 oli 75 kg, tänään aamulla 66. Jee. :D

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 09:11:56 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Jo puolentoista vuoden ajan olen merkinnyt joka aamupainon kalenteriin. Sunnuntaina vedän viikon ylimmän ja alimman pois, ja lasken lopuista viidestä keskiarvon. Se on Viikon Virallinen Paino. Kun samassa kalenterissa on mysö muut tapahtumat, voin hauskasti havaita, että niinä viikkoina kun paino on jumittanut tai kasvanut, on ollut joko flunssaa tai jokin stressi, kuten ristiäisten järjestäminen, tms. Sitten kun stressi on ohi, paino putoaa vähän nopeammin kuin ottaakseen menetettyä kiinni.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 09:31:41 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Punnitsen joka aamu samalla tavalla. Ilman vaatteita aamuvirtsan ja mahdollisen ulosteen jälkeen ennenkuin laitan suuhuni mitään. Teen tämän vain siksi että saan aikaan dokumentia paperille. En anna hetkellisten heilahtelujen vaikuttaa syömisiini ja mieleeni. Nehän johtuvat vaakan epätarkkuudesta sekä nestetasapainon pikku vaihteluista. Vaakavirhettä vähennän ottamalla lukemaksi muutaman peräkkäisen punnituksen (kiireestä riippuen) keskimmäisen arvon jonka merkkaan sitten ylös.

Noin yleisemmin ottaen olen sitä mieltä että ei kannata tuijottaa turhan tiuhaan sitä vaakaa JOS sen lukema vaikuttaa korvien väliin. Se EI OLE ainoa indikaattori positiivisista muutoksista joita ketogeeninen ruokavalio voi aikaansaada. Rasvakudoksen ja muiden kudosten suhde on olennainen asia. Vaakalukemien olemus pitää ymmärtää tai sitten hävittää se vaaka tai ainakin piilottaa määräajoiksi. Jo pelkästään vaakan epätarkkuus on monen tekijän osasumma, sekä absoluuttisen tarkkuuden että toistotarkkuuden osalta. Myös elimistön nestetase voi heilutella sitä helposti isolla ylipainoisella ihmisellä kilotolkulla.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00