karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-08 20:59:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Onko totta että...
ViestiLähetetty: 2004-11-12 22:05:12 
Poissa
sintti
sintti

...mistään muualta ei voi lukea yhtä päteviä ohjeita karppaukseen, kuin näistä virallisista kirjoista? Siis eikö missään netissä ole kokonaan kattavia tietoja ko. aiheesta? Olen etsinyt googlella kaikkea Atkinseista Zone-dieetteihin ja mietin, että mitä näissä kirjoissa sitten on mitä ei netissä kerrota?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 22:08:42 
Poissa
sintti
sintti

OK!

Kyllähän sä löydät tietoo netistäkin, mutta jos sulla on mahdollisuus, niin tulosta, jotta voit perehtyä aiheeseen aina uudelleen, vaikka vessassa istuessas. Ei kai sulla oo kone vessassa.

Mä tankkaan omia kirjojani vaikka missä, ja iltasin mä otan ne varmuuden vuoksi yöpöydälle jos vaikka meinaa iskee uskonpuute.

Ei toki mitään oo pakko ostaa!!!

T:Ikke

Viestin otsikko: Re: Onko totta että...
ViestiLähetetty: 2004-11-12 22:24:42 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

neitietsivä kirjoitti:
...mistään muualta ei voi lukea yhtä päteviä ohjeita karppaukseen, kuin näistä virallisista kirjoista? Siis eikö missään netissä ole kokonaan kattavia tietoja ko. aiheesta? Olen etsinyt googlella kaikkea Atkinseista Zone-dieetteihin ja mietin, että mitä näissä kirjoissa sitten on mitä ei netissä kerrota?

Periaatteessa ei. Mutta kun kirja tapaa antaa kokonaisemman kuvan. Täällä netissä tule helposti ripaistua yksi ohje sieltä ja toinen täältä eikä lopputulos sitten ehkä olekaan ihan tasapainossa.

Lueskelin noita tämän illan juttujasi. Taidat olla vielä hiukan niinkuin kasvavassa iässä? Se ja varsin vähät liikakilot viittaisi hiukan siihen, ettei ainakaan mitään tiukkaa ketogeenista eikä kalorirajoitteista kannattaisi aloittaa. Ne läskit hyppäävät nuorella ihmisellä aika helposti oikealle paikalleen jo hyväkarpilla. JA toisaalta taas varsinaisen painontarkkailun aloitus teini-iässä on tehnyt aika monelle palstalaiselle hallaa enemmän kuin hyvää - moni väittää sitä pahan jojotuksen aluksi.

Semmoinen helppo ja yksikertainen sääntö näin aluksi voisi olla, että syö itsesi kylläiseksi aterioilla äläkä välipaloilla. Se taas käy helpommin, kun perunan/pastan/leivän sijaan täyttää lautasen oikealla ruualla eikä pelkää rasvaa. Siis mieluummin ne lihat, kalat, juustot ja munat rasvoineen päivineen. Ja niiden seuraksi vihanneksia kuumana tai kylmänä

Ja jos jostain tingit, niin täkäläisen köörin mukaan paremman kropan saa kun rasvan sijaan jättää karkit, mehut, limpparit, naksut ja välipalahedelmätkin - vaikka sitten yksittäiseen viikonloppuherkutteluun. Ja jos nälkä vaivaa aterioiden välillä, niin juusto, nakit tai pähkinät pitävät jotenkin paremmin tyytyväisenä kuin ne kevyet hiilarit... Tällä tavalla meidän nuoriso kadotti kaiken "liian" massan kropastaan muutamassa kuukaudessa...

terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 22:41:50 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Nist kirjoitti:
Tota... Tavoitepainosi on 44 kiloa? Oletan siis, että pituutesi on enintään 148cm? Sillä muuten jos se on sitä enemmän, diagnoosisi on anoreksia, ja olet väärällä palstalla, suosittelen siis hakeutumista psykiatrille.

en minä ainakaan menisi tälle linjalle täällä selvittämättä edes vähää mistä on kyse. pituus ja paino ei anna tulokseksi anoreksia/ei anoreksia diagnoosia.

Kyllä minä olen nähnyt lähes 160cm ihmisen jonka paino on ollut lähellä 45 ja silti olen valmis sanomaan että hän hyötyisi alakarppauksesta.

kannattaa myös muistaa yleisessä käytössä oleva taulukko ja sen olemus. Se kertoo keskimäärin asiasta jossa takana on riittävän laaja populaatio. Yksilölliset erot voivat olla suuret. aina on niitä joiden ruumiinrakenne on niiden gaussin käyrän +-10% reunojen ulkopuolella.

Jotkut ovat rakenteeltaan "hentosia" ja jotkut "romuluisia".... lihasmassan suhde rasvakudokseen on erityistapauksissa ainoa kriteeri oikean painon osalta. Syömishäiriö nimeltään anoreksia on taas sairaus jossa ollaan vallan muulla alueella kuin kehon koostumuksessa.

Saatat olla oikeassa mutta yhtä hyvin väärässä. Kuitenkin sanot aika vahvasti kohdistuen ihmisen e´hkä aika merkittäviin aioihin. Minä kannatan vanhaa sanontaa, ensin kannattaa tutkia ja vasta sitten hutkia.

Pitää myös muistaa että ketogeeninen ruokavalio on erinomainen väline alipainonkin fyysiseen korjaamiseen.

Ei minua ainakaan närkästytä läskinä että täällä on myös hoikkia siroja ihmisiä samassa läjässä. Ketogeeninen ruokavalio sopii kaikille ja samoin alakarppaus. Miksi lukea sellaisia taulukoita jollei ymmärrä niiden olemusta.

Alkuperäiselle kysyjälle: Kerroppas omin sanoin hivenen tarkemmin millaista hyötyä ajattelit ruokavaliolla saaavuttaa. Jossain mainitsit vyötärö"makkaroista". Mitä niillä tarkoitat. Entä jos lihaksisto lisääntyisi mutta rasvakudos hivenen vähenisi. Silloin muuten ihminen voi tulla painavammaksi mutta hoikemmaksi. Sekin on mahdollista vaikka pyöritään joukkoja koskevien taulukoiden normaalipainoalueella.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 22:43:08 
Els:in kanssa (jälleen kerran) samoilla linjoilla! Meikäläinen aloitti laihduttamisen kahdeksannella luokalla, BMI:ni ollessa noin kahdenkymmenen kieppeillä, mutta omasta mielestäni mahassani oli yksi makkara liikaa.... Tänä päivänä, painaessani noin kolmekymmentä kiloa enemmän kuin kasilla, voisin sanoa, että jossen silloin neljätoistavuotiaana olisi aloittanut "laihduttamista" en nyt olisi tässä pisteessä. Kerran kun aloittaa laihduttamisen, se onkin sitä sitten koko loppuelämän.

Ja kasillaha se oli meikäläisellä sitä, että skipattiin aamiainen ja koululounas (yäk!), ja sitten iltapäivällä oli hirvee nälkä johon sitten vedettin viis Mars-patukkaa... Seuraavana aamuna hirvee morkkis ja kaikki taas alusta. Ou jee.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 22:46:40 
Pappa: ajatuksesi ovat ihan okei, mutta, neitietsivä taitaa todellakin olla vielä siinä iässä, jolloin neitietsivä-kirjoja suurkulutetaan, joten enpä usko, että hällä oikeasti on mitään ylipaino-ongelmaa. Sama kuin mitä itselläni oli samassa iässä... Valitettavasti.

Edit: Ja meidän ylipainoisten tulee muistaa, että näille sivuille eksyvät myös ne, joilla ei oikeasti ole mitään ylipaino-ongelmaa, päinvastoin, he jotka omasta mielestään ovat läskeimpiä virtahepoja maailmassa, vaikka oikeasti ovat pelkkää luuta ja nahkaa. Mielestäni on vääri kannustaa heitä tälläisen palstan puitteissa ylläpitämään mielikuviaan ja kehottamaan laihtumaan vielä enemmän. Olet oikeassa - ei voi hutkia, ennenkuin tutkii, mutta jos tavoitepaino on hikisesti yli neljänkympin, niin kyseessä on joko pygmi, tai ihan rehellisesti ja oikeasti: anorektikko, jonka body image on hiukka vääristynyt. Niin vaikeaa kuin se on meille pullukoille tajuta.

Parhainta tietty olisi jos näille sivuille saataisiin K18-esto. Näin eivät alaikäiset kasiluokkalaiset normaalipainoiset eksyisi laihduttamaan sivuillemme.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 22:51:45 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos Els! Pitäisi varmaan vaihtaa tuo mittari, kun ei tuo ole minun virallinen tavoitepainoni. Olen päättänyt laihduttaa juuri sen verran, että tunnen oloni paremmaksi omassa kehossani. En sen takia että minun olisi pakko olla juuri tietyn näköinen ja kokoinen.

Olen kyllä alle 20 vuoden, mutta voin kyllä hyvällä omallatunnolla sanoa, että olen jo muutaman vuoden pysynyt näissä samoissa lukemissa - ainakin pituudessa. Eli vaikka olen lyhyt, niin en sentään enää missään kriittisessä kehitysvaiheessa niin kuin saatoit ehkä kuvitella. :o Ja onhan hyvä tehdä se muutos elämäntapoihin tässä vaiheessa - ennen kuin niitä kiloja on kertynyt kaksikymmentä lisää.

Aloin huolestua huomattuani kuinka paljon syön nykyisin eikä nälkä tahdo millään talttua leivillä ja sen semmoisilla. Nyt olen pari päivää kokeillut vähähiilihydraattista ruokavaliota - ja voin sanoa - että ei ole kyllä yhtään nälkä niin kuin ennen! Ennen kun olen syönyt paljon leipiä, muroja, pastaa, pizzaa, ranskiksia, hedelmiä jne. Yhden munakkaan jälkeen olo on kuin olisin syönyt kymmenen kiloa omenia ja unikin tulee paremmin.

Muutamia kysymyksiä minulla olisi nyt esittää sinulle, kun näytät tietävän aiheesta enemmänkin. Eli...Missä määrin kasviksia ja salaattia saa nauttia? Minä kun tykkään hirveästi salaateista. Olisiko esimerkiksi salaatti, jossa olisi esimerkiksi kinkkusuikaleita, salaatinlehtiä ja avokadoa hullu ajatus? Onko jotain hedelmiä/vihanneksia/marjoja, joita saisi vetää hyvällä omalla tunnolla vai ovatko kaikki kiellettyjä?

Viestin otsikko: Re: Onko totta että...
ViestiLähetetty: 2004-11-12 23:03:33 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

els kirjoitti:
Periaatteessa ei. Mutta kun kirja tapaa antaa kokonaisemman kuvan. Täällä netissä tule helposti ripaistua yksi ohje sieltä ja toinen täältä eikä lopputulos sitten ehkä olekaan ihan tasapainossa.

Tästä olen erityisen paljon samaa mieltä. Kannattaa myös soveltaessaan lukea edes perusteet elimistön toiminnasta. Anatomia ja fysiologia. On helpompi silloin luokitella asiat mielessään. Varsinkin jos aikoo olla vain netistä etsityn "hajanaisen" tiedon turvin. muuten käy hassusti ja huomaat eri yhteyksissä neuvoja ja ohjeita jotka johtavat sinut täyteen hämmennykseen.

els kirjoitti:
Lueskelin noita tämän illan juttujasi. Taidat olla vielä hiukan niinkuin kasvavassa iässä? Se ja varsin vähät liikakilot viittaisi hiukan siihen, ettei ainakaan mitään tiukkaa ketogeenista eikä kalorirajoitteista kannattaisi aloittaa. Ne läskit hyppäävät nuorella ihmisellä aika helposti oikealle paikalleen jo hyväkarpilla. JA toisaalta taas varsinaisen painontarkkailun aloitus teini-iässä on tehnyt aika monelle palstalaiselle hallaa enemmän kuin hyvää - moni väittää sitä pahan jojotuksen aluksi.

Semmoinen helppo ja yksikertainen sääntö näin aluksi voisi olla, että syö itsesi kylläiseksi aterioilla äläkä välipaloilla. Se taas käy helpommin, kun perunan/pastan/leivän sijaan täyttää lautasen oikealla ruualla eikä pelkää rasvaa. Siis mieluummin ne lihat, kalat, juustot ja munat rasvoineen päivineen. Ja niiden seuraksi vihanneksia kuumana tai kylmänä

Ja jos jostain tingit, niin täkäläisen köörin mukaan paremman kropan saa kun rasvan sijaan jättää karkit, mehut, limpparit, naksut ja välipalahedelmätkin - vaikka sitten yksittäiseen viikonloppuherkutteluun. Ja jos nälkä vaivaa aterioiden välillä, niin juusto, nakit tai pähkinät pitävät jotenkin paremmin tyytyväisenä kuin ne kevyet hiilarit... Tällä tavalla meidän nuoriso kadotti kaiken "liian" massan kropastaan muutamassa kuukaudessa...

terv els

Normaalilla nuorella kropalla ja normaalilla liikunnalla ylimäärärasva katoaa pelkällä hyväkarpilla. Se tarkoittaa sitä että jätät kaikki nopeat turhat hiilihydraatit pois kuten els sanoi. Peruna, pasta, riisi, pulla, sipsit, limut, sämpylät, sokeri yms. Korvaat ne mahdollisimman paljon vihanneksilla, ja lisäät lihan ja kalan syöntiä. Kun ravintosi koostuu lähes kokonaan vihanneksista ja lihakunnan tuotteista niin melkoisella varmuudella normaalisti liikkuessasi jos jotain ylimäärää on, se katoaa, ellei sinulla ole jokin tarve ylensyödä. Alota karsinta kaikkein tyhjimmistä hiilihydraateista. Jos on jotain ylisyöntiongelmaa niin sitten tiukempi kontrolli hiilihydraatteihin. Äläkä katso laihuusmainoksia (ylenpalttista hoikkuutta piilevästikin ihannoivia), asia ei ole niin kuin niissä sanotaan. Jos tietäisit kuinka hyvät mainonnan psykolookit niitä on vääntämässä ja millainen heidän ajatuskulkunsa ja motiivinsa on niin saattaisit todella pyllistää niille. Niin ei tule menestyväksi onnelliseksi ja suosituksi. naura, hymyile, ole oma rento itsesi täsmälleen sellasena kuin olet, sillä menestyy oikeasti, aitona ihmisenä. Sitä EI mitata sentteinä eikä kiloina!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 23:05:13 
Poissa
sintti
sintti

Ei ole kyseessä todellakaan mikään "iiks olen läski" -juttu. Haluan yksinkertaisesti paljon kiinteämmän ja siromman vartalon, kuin minulla nyt on. Olen totaalisen kyllästynyt ahtautumaan paitoihin. Ja toivottavasti painonpudotuksen seurauksena lähtisi myös rinnuksilta ehkä hieman. :roll:

Tiedän kyllä tasan tarkkaan, että minulla on varaa ihan "mukavasti" karistaa kiloja vähän joka puolelta, mutta totta hemmetissä pysyn sekä psyykkisesti että fyysisesti terveyden rajoilla. Tietenkin voi tuntua hassulta(minunkin mielestäni), että monien ihannepaino saattaa olla 70 kiloa ja minun ihannepainoni on alle viidenkymmenen. Korostan vielä että olen oikeastikin hyvin hyvin lyhyt. :]

Ja mitä Nist:in viestiin tulee niin en ole kyllä koskaan erityisesti pitänyt Neiti Etsivä -kirjoista, vaikka yhden sellaisen satun omistamaan(en koskaan tainnut jaksaa lukea edes loppuun... :]). Eikä minun tarvitse todistella täällä kenellekään, etten pode anoreksiaa, koska tunnen kuitenkin itse omat rajani.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 23:14:01 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

neitietsivä kirjoitti:

Aloin huolestua huomattuani kuinka paljon syön nykyisin eikä nälkä tahdo millään talttua leivillä ja sen semmoisilla. Nyt olen pari päivää kokeillut vähähiilihydraattista ruokavaliota - ja voin sanoa - että ei ole kyllä yhtään nälkä niin kuin ennen! Ennen kun olen syönyt paljon leipiä, muroja, pastaa, pizzaa, ranskiksia, hedelmiä jne. Yhden munakkaan jälkeen olo on kuin olisin syönyt kymmenen kiloa omenia ja unikin tulee paremmin.

Muutamia kysymyksiä minulla olisi nyt esittää sinulle, kun näytät tietävän aiheesta enemmänkin. Eli...Missä määrin kasviksia ja salaattia saa nauttia? Minä kun tykkään hirveästi salaateista. Olisiko esimerkiksi salaatti, jossa olisi esimerkiksi kinkkusuikaleita, salaatinlehtiä ja avokadoa hullu ajatus? Onko jotain hedelmiä/vihanneksia/marjoja, joita saisi vetää hyvällä omalla tunnolla vai ovatko kaikki kiellettyjä?

Vastaan vaikka elsiltä kysytkin ja uskon että saat muutakin vastausta.

Kun en tiedä onko tähänastinen hiilarirajoitus ollut ketoosiin vievä en osaa varmuudella sanoa. Mutta jos (oletan ettet tarvi ketoosia myöskään nälän kontrollointiin) Syö ihmeessä kasviksia paljon!!! Nimenomaan ykkösena vihannekset ja miksei myös marjat jos sokeritta niitä vetelet. Hiilihydraattimääristä ja paljosta muusta saat tietoa tästä http://www.fineli.fi/topfoods.php?compi ... 0g&lang=fi
tuota voi käyttää hyvin monipuolisesti. monia vihanneksia voit syödä vaikka kilon päivässä jos maistuu. mutta muista silti että tarvitset valkuaista (proteiineja) sekä rasvoja. ehdottomasti.

jotta saisit hiilihydraatteja noin 12g saisit syödä kilon ruukkusalaattia tai avokadoa ja se on PALJON se. Ketoosidieetinkin rajana aloitusvaiheessa normaalisti sentään pidetään 20g hiilihydraatteja vuorokaudessa. mutta ne vaihtelee hyvinkin paljon eri vihanneksissa ja marjoissa. ne kaikki löytyy tuolta Finelin taulukoista ja siellä merkitsevä on se imeytyvä hiilihydraatti. ja Luulenpa että sinun kohalla riittää paljon ylempi hiilaritaso. Esimerkiksi, siis huom esimerkiksi, jokin ennemminkin 50g tuntumassa oleva tai jopa yli... silti se on siinä ketogeenisen rajoilla. Ketoosiin elimistö menee suhteellisen nopeasti 20g hiilareilla ja pysyy siellä useilla jopa tuonne 50 - 80g saakka. Mikäli ketoosin avulla ei ole pakkohallittava syömishimoja et tarvitse ketoosia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 23:16:08 
Poissa
sintti
sintti

"Niin ei tule menestyväksi onnelliseksi ja suosituksi. naura, hymyile, ole oma rento itsesi täsmälleen sellasena kuin olet, sillä menestyy oikeasti, aitona ihmisenä. Sitä EI mitata sentteinä eikä kiloina!!!"

Tästä ei nyt kumminkaan ole kyse. Haluan olla sujut lähinnä itseni kanssa. En voi vain yksinkertaisesti millään hyväksyä sitä, että ahmin valtavia määriä ruokaa ja painoni nousee. Olen monet kerrat ajatellut, että "no sitten ehkä vanhempana alan parantaa ruokailutottumuksiani"...mutta en ehkä halua, että joudun enää nelikymppisenä yksinhuoltajaäitinä taistelemaan elämäntavoistani, kun stressiä on muutenkin varmasti yli äyräiden. Haluan liikkua ja nauttia olostani täysin voimin ja tehdä kaikkeen muutoksen vielä kun se on mahdollista. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 23:21:36 
neitietsivä kirjoitti:
Ei ole kyseessä todellakaan mikään "iiks olen läski" -juttu.
Tiedän kyllä tasan tarkkaan, että minulla on varaa ihan "mukavasti" karistaa kiloja vähän joka puolelta, mutta totta hemmetissä pysyn sekä psyykkisesti että fyysisesti terveyden rajoilla. Tietenkin voi tuntua hassulta(minunkin mielestäni), että monien ihannepaino saattaa olla 70 kiloa ja minun ihannepainoni on alle viidenkymmenen. Korostan vielä että olen oikeastikin hyvin hyvin lyhyt. :]

pikkuMy kirjoitti:
Anteeks jos oon utelias, mut kerroit olevasi tosi lyhyt, niin mitenkäs pitkä olet? Itse kun oon tämmönen "1.5 metrin hukkapala "(kaverit ainakin haukkuu niin).

neitietsivä kirjoitti:
PikkuMy: Oon sun kanssas aika samoissa mitoissa. Tosin hieman enemmän.

Niinpä. :roll: :roll: :roll:

Alipaino on siis tavoitteesi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 23:26:20 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

neitietsivä kirjoitti:
"Niin ei tule menestyväksi onnelliseksi ja suosituksi. naura, hymyile, ole oma rento itsesi täsmälleen sellasena kuin olet, sillä menestyy oikeasti, aitona ihmisenä. Sitä EI mitata sentteinä eikä kiloina!!!"

Tästä ei nyt kumminkaan ole kyse. Haluan olla sujut lähinnä itseni kanssa.

no hiukan niin ajattelinkin mutta, minun oli kui´tenkin pakko noin sanoa koska en voi tietää ja toisekseen tätä lukee monet ja monenlaiset ihmiset.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 23:29:18 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Nist kirjoitti:

Olethan varmasti perillä yleisten taulukoiden olemuksesta? Olethan?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 23:31:46 
Poissa
sintti
sintti

Miksi kaikkeen pitää aina vetää se paino mukaan? Edelleen pointtini on se, että haluan näyttää hyvältä ja voida hyvin. Painoin sitten 60 kiloa tai 40 kiloa. Ei pelkän painon perusteella voi sanoa onko ihminen yli- tai alipainoinen. Vartaloita on niin monenlaisia. Jos tavoittelemani hoikkuus vaatii alipainon - niin siinä tapauksessa - tavoittelen alipainoa. Mutta kun tällä hetkellä painoni on siinä kiikun kaakun ylipainon rajamailla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 23:39:23 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

neitietsivä kirjoitti:
Kiitos Els! Pitäisi varmaan vaihtaa tuo mittari, kun ei tuo ole minun virallinen tavoitepainoni. Olen päättänyt laihduttaa juuri sen verran, että tunnen oloni paremmaksi omassa kehossani. En sen takia että minun olisi pakko olla juuri tietyn näköinen ja kokoinen.

Olen kyllä alle 20 vuoden, mutta voin kyllä hyvällä omallatunnolla sanoa, että olen jo muutaman vuoden pysynyt näissä samoissa lukemissa - ainakin pituudessa. Eli vaikka olen lyhyt, niin en sentään enää missään kriittisessä kehitysvaiheessa niin kuin saatoit ehkä kuvitella. :o Ja onhan hyvä tehdä se muutos elämäntapoihin tässä vaiheessa - ennen kuin niitä kiloja on kertynyt kaksikymmentä lisää.

Syö vaan sitä salaattia niin paljon kuin napa vetää. Vaikka itse saattaisin lisätä siihen vielä pähkinöitä, omenanpuolikaan ja hyvää öljypohjaista sinappikastiketta...

Itse en ole koskaan edes ollut aidolla ketogeenisella. Aloitin zonella ja olen jo vuosia ollut jonkinlaisella seko-hyväkarppi-ylläpidolla, siis en kiloja tiputtamassa. Meikäläisen muottiin eli alle 100g hiilareita päivässä mahtuu kuitenkin jo niin paljon vihanneksia ja marjoja kuin sielu suinkin sietää ja niiden päälle vielä tarvittaessa hedelmä tai pari - tai hiukan suklaata. Mutta tämä tietysti edellyttäen että nekin syö osana aterioita, ei välipaloina. Ja edellyttäen että jättää nuo aiemmin mainitut tiiviit leivät ja muut pois. Edes juureksista ei pois ole jäänyt varsinaisesti muuta kuin tuo peruna.

Muut perheessä syövät myös 1-2 voileipää päivässä. Mutta, miten sen nyt sanoisin, ne ovat nopeita aterian korvikkeita vaikka aamiaisella, ei välipaloja eikä lisukkeita muun ruoan kanssa. Ja niissä on aina päällyksiä monta vertaa leivän määrää enemmän (Minä en niitä juuri voi syödä, mutta se ei johdu periaatteesta vaan hankalista geeneistä, jotka pitivät minut ensin 40 vuotta jatkuvasti oirehtivana tällä virallisruokavaliolla; ylipainolla ja ilman)

Jos olet ennen syönyt normaalimääriä hiilihydraatteja, niin jättämällä pois lisukeleivät, perunan ja ja mehut et välttämättä laihdu kiloissa lainkaan, mutta vyötärö kapenee - ja muut väittävät sinun laihtuneen. Riittävä valkuainen tapaa kasvattaa lihasta, tukkaa ja kynsiä sekä parantaa ihoa. Ja hyvät rasvat pitävät muutenkin terveempänä, mm flunssien suhteen.

Tsemppiä matkaan ja ilmoittele joskus, miten sujuu! terv els
(Ai niin, ja kun luet näitä hiilihydraattigrammojen laskijoita, niin muista, että suurin osa tänne kirjoittavista on pudottamassa aika hurjia rasvamääriä, ei vain muutamaa kiloa. Tilanne on aika lailla toinen, jos kroppa alkaa sanoutua irti ja ylipainoa on vaikka 50 kg...)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 23:40:03 
Poissa
sintti
sintti

Itseasiassa en edes ole mikään himopainontarkkailija enkä todellakaan käy edes joka kuukausi vaa'alla. Luotan peilin voimaan 100%.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 23:41:34 
Pappa kirjoitti:
Nist kirjoitti:

Olethan varmasti perillä yleisten taulukoiden olemuksesta? Olethan?

Kyllä olen. Itsekin olen luustoltani erittäin hento, joten, jos ihminen tavoittelee painoa, joka on reippaasti alle kahdenkymmenen BMI:n, ja lisäksi tyyppi on vielä alaikäinen, niin miähän älähdän! En tasan tarkkaan aio katsoa sivusta, että joku toinenkin aikoo tehdä "Nistit"ja syöksyä loppuelämäkseen laihdutuskierteeseen. Sano sinäPaappa mitä tahansa!

Asia on nyt vain niin, että tänne palstalle eksyy myös monia alaikäisiä, joiden kehonkuva ei ole vielä ihan kehittynyt ja jotka ottavat todella tosissaan mitä täällä heille sanotaan. Jos he tulevat tänne sillä mielellä, että haluavat LAIHTUA alipainoiseksi, niin minä terkkarina ja äitinä älähdän! Sanot sinä Pappa siihen mitä haluat. Minä en halua olla osallisena siihen, että nykymuoti saa peruskouluikäiset normaalipainoiset teinit tuntemaan itsensä ylipainoisiksi, ja toivomaan laihduttavansa "painoon, jossa he tuntevat itsensä sinuiksi itsensä kanssa".

Pappa, minä olin omasta mielestäni läski samassa iässä. Kolmekymmentä kiloa hoikempana kuin mitä tuossa vieressä olevassa kuvassa olen. Kertooko se sinulle jotain? Silloin ei sentään lantiomalliset housut olleet muotia.. Tänk gaad, meikäläinen olisi tuntenut silloin itsensä entistä läskemmäksi, koska lantiollani olevat läskit olisivat tursunneet housunkaulojeni yli... Sairaan läskiä! Miten paljon olisinkaan inhonnut itseäni silloin? Ja jos silloin olisi ollut tälläinen palsta, jossa eräät Papat olisivat vielä kannustaneet minua laihduttamaan, niin... :?: :?: :?:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 23:46:18 
Poissa
sintti
sintti

Taidat ottaa asian vähän liian herkästi. Kerroppa minulle miksi minun pitäisi kuunnella ja verrata itseäni sinun teinilaihdutuksiisi, kun minulla on nyt hieman eri periaatteet pelissä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 23:55:17 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Neitietsivä: Älä nyt loukkaannu, mutta minustakin tuo 44 kiloa tikkerissäsi näyttää aika pahalta. Jos et ole varsinaisesti pyrkimässä siihen (kuten tuossa ylempänä sanoit), se ehkä kannattaisi ottaa pois. Huomaisthan että käyttäjätietojen muuttaminen muuttaa myös kaikki vanhat viestit?

Täällä on aktiiviväessä ollut mukana myös muutama oikea (siis diagnostisoitu ja hoitoa saanut) anorektikko. Ja joku vierailija saattaa myös kamppailla sellaisen kanssa oikeasti. 44 kiloa yli 150-senttiselle ei ole hyvä suunnitelma, ei edes viitteellisesti.

terv els

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00