karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-09 20:28:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-11-13 20:43:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen noudattanut Heikkilää viikon ja koko ajan on ollut ripuli. Se alkoi heti alusta. Olenkin nyt kiinnostunut onko muilla ollut aloittaessa ripulia ja jos on niin milloin se mahtais hellittää? :cry: Mutta kaipa se paino ainaskin laskee jos on ripulia mutta kun olen tuntenut oloni koko ajan myös väsyneeksi ja voimattomaksi kun nimenomaan Heikkilän kirjasta ymmärsin että nyt olo pitäisi olla mitä parhain.

ViestiLähetetty: 2004-11-13 20:56:28 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Aloittelija kirjoitti:
Olen noudattanut Heikkilää viikon ja koko ajan on ollut ripuli. Se alkoi heti alusta. Olenkin nyt kiinnostunut onko muilla ollut aloittaessa ripulia ja jos on niin milloin se mahtais hellittää? :cry: Mutta kaipa se paino ainaskin laskee jos on ripulia mutta kun olen tuntenut oloni koko ajan myös väsyneeksi ja voimattomaksi kun nimenomaan Heikkilän kirjasta ymmärsin että nyt olo pitäisi olla mitä parhain.

Useimmilla ei, mutta tuossa on ketju jossa siitäkin kerrotaan. Tässä tapauksessa tosin zamariinin osalta kyse olikin lopulta lääkkeen lopetuksesta, joka sattui yksiin karppauksen aloituksen kanssa, aja vaiva loppui, kun hän palasi syömään sitäkin... Onko sinulla mikään muu muuttunut ruokavalion muutoksen myötä?

http://karpit.net/forum/viewtopic.php?t=51

terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2004-11-13 21:02:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen aiemmin syönyt aamupalaksi pari ruisleipaa ja pari kuppia kahvia. Nyt kun aloitin niin olen tehnyt munakkaan ja edelleen sen pari kuppia kahvia, sitä olen itse miettinyt että onko se kahvi joka tekee ripulin. Mutta toisaalta kun se vaivaa pitkin päivää, onneksi olen hoitovapaalla...
Aiemmin söin kyllä mahdollisimman vähärasvaista ruokaa ja ehkä nyt muutos niin suuri kun olen laittanut voita pannuun...

ViestiLähetetty: 2004-11-13 21:07:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aloittelija kirjoitti:
Olen aiemmin syönyt aamupalaksi pari ruisleipaa ja pari kuppia kahvia. Nyt kun aloitin niin olen tehnyt munakkaan ja edelleen sen pari kuppia kahvia, sitä olen itse miettinyt että onko se kahvi joka tekee ripulin.

Meikäläisen logiikalla ajateltuna noista tiedoista päätellen, se voisi olla se munakas. 8) Toisaalta tuon kahviteorian testaaminen ei vaadi laboratoriota, jätät vain sen kahvin huomenaamuna pois.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-13 21:15:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

On ymmärrettävää, että tällä foorumilla ei hevin myönnetä ettei atkaaminen jollekin yksilölle sovi. On minusta kuitenkin vähän hassua, että jos aloittelija on aina juonut pari kuppia kahvia aamiaisella ja nyt muuttanut kaiken muun paitsi sitä paria kuppia kahvia, niin täällä täytyy arvella että ripulin aiheuttaa, kun kaikki muu paitsi se pari kuppia kahvia on muuttunut, se pari kuppia kahvia, joka on ainoa ennallaan pysynyt asia. :roll: Samilla nyt näyttää logiikka pelaavan kuitenkin.

Huom: olen varma, että uusissa insuliinitiedoissa on vinha perä ja että hiilihydraatteihin on suhtauduttava vähintäänkin yhtä epäluuloisesti kuin rasvoihin on virallisterveellisissä opeissa suhtauduttu. Atkins on kuitenkin toinen juttu.

Kuva Toisaalta - mutta toisaalta.
Shit happens.

ViestiLähetetty: 2004-11-13 21:16:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Joo todella lohdutti se keskusteluketju kun huomasin että on sitä ollut muillakin. Täytyy testata munakas ja kahvit erikseen. Huomenna kyllä olenkin paistamassa pekonia kun sattuu olemaan miehen lempiruokaa ja on tuo isänpäivä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-13 21:44:37 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Aloittelija kirjoitti:
Joo todella lohdutti se keskusteluketju kun huomasin että on sitä ollut muillakin. Täytyy testata munakas ja kahvit erikseen. Huomenna kyllä olenkin paistamassa pekonia kun sattuu olemaan miehen lempiruokaa ja on tuo isänpäivä.

Kun en ole koskaan ollut varsinaisella Atkins'illa, niin tämä on nyt vain vähän tämmöistä olettelua eikä tietoja. Mutta mutta...
... jos ole ennen ollut hyvin vähärasvaisella, niin rasvan lisäys tänne (munusta normaaliin) voi väliaikaisesti vaikuttaa juuri noin. Kas kun rasvan imeytyminen suolesta verenkiertoon riippuu siitä, kuinka paljon siellä toisella puolella on sopivaa kuljetuskalustoa (rasva kun ei ole vesiliukoista niin se tarvitsee apua päästäkseen veren mukana soluihin). JA jos kroppasi on tottunut vähään rasvaan, niin niitä ei ehkä ole tarpeeksi. JOlloin aika iso osa syödystä rasvasta katoaa jälkiä jättämättä ...

Jos näin on, tilanne rauhoittuu aika pian. Mutta hiukan vähempää rasvamäärää voisi tietty kokeilla, näin ylimenokaudelle. Jos oletus on oikein, niin tuo isompi määrä ei nimittäin pääse sen kauemmas sekään - vielä... Tätä juttua sivuttiin täällä sen Atkins-dokkarin jälkeen, lokakuussa. Linkit on pitkiä ja polveilevia, mutta ehkä mielenkiintoisia?? Ensimmäisessä puhutaan (lopulta) myös tuosta rasvasta...

Suora palaute BBC:n Atkins-dokkarista:
http://karpit.net/forum/viewtopic.php?t=1765

Ja palautetta sen jälkeisestä Prisman studiosta
http://karpit.net/forum/viewtopic.php?t=1783

terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00