karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-12 03:29:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-11-19 13:42:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minun on lähes joka aamu saatava kaksi viipaletta ruisleipää, koska 1) ollessani yksin lasten kanssa en ehdi alkaa munakasta kokkailemaan, enkä usko että ä-loman loputtua arkiaamuisin siihen olisi aikaa (viikonloppuaamut ovat eri asia) 2) ruisleipä maistuu sairaan hyvältä aamukahvin kanssa. Ja eikös se Heikkiläkin sanonut, että jos on pakko syödä leipää, se synti olisi parasta tehdä aamulla? Perunaa, pastaa, riisiä, vaaleaa leipää tai pullaa en kaipaa lainkaan, mutta tuo aamuruisleipä (ja ajoittainen tumma suklaa) ovat kompastuskiveni, ja varmaan myös syyt siihen, että paino ei ota pudotakseen sitten alkuheilahduksen (joka lähti ilman sen tiukempaa induktiota).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 13:51:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minä en kaipaa leipää ollenkaan. Johtuu varmasti siitä että se tuottaa minulle ikäviä vatsavaivoja. Kaikki viljavalmisteet sitä aiheuttavat, maha turpoaa potkupalloksi ja ilmavaivat ovat sietämättömiä. Eikä minulle ole edes todettu keliakiaa... :?

Minun ainoa kompastuskivi on makea. Karkki ja suklaa. Tuosta ihme addiktiosta kun pääsisi ohi niin varmasti laihis sujuisi paremmin enkä repsahtelisi niin usein kuin nyt. Turpoaisipa maha noista melleistäkin niin ne olisi helpompi jättää pois... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 13:52:10 
Poissa
sintti
sintti

Minulla ei tee lainkaan mieli leipää.
Olenkin ihmetellyt sitä kun ennen tuhosin päivässä melko suuren määrän leipää ja nyt en ole kolmeen viikkoon syöny kyin pari näkkäriä(en kerennyt keittämään puuroa) ja bileissä 3 pientä patongin palaa(sinihomejuusto ei maistu hyvälle yksikseen :oops: )

Olo on huomattavasti parempi,ei ole sitä jatkuvaa pöhötystä mikä siitä leivästä tuli kun siihen piti ängetä kaikki herkut päälle ja tietäähän sen sitten mikä suola pläjäys siitä tulee...

Mulla varmaan helpottaa vielä se kun ei ole lapsia niin ei tarvi ostaa sitä leipää kaupasta,mieskin on tyytyväinen kun ei ole kotona leipää mitä tulee syötyä ihan vaan syömisen himosta.

Ja kyllä luulen että mulla se paino tulee varmaan juuri siitä leivästä ja perunasta,ne kun on jättänyt pois niin olo on kuin keijukaisella vaikka en ole sitä vielä vähään aikaan,kolme kiloa on kuitenkin jo pois mennyt enkä laske leipää taloon millään verukkeella :evil:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 13:57:29 
Poissa
sintti
sintti

Leipä on nro 1 niiden tuotteiden joukossa, joita ei tee mieli; kauheasti ei ole muitakaan mielitekoja ollut sitte ensimmäisen viikon. Entisessä elämässä pahimmat kompastukset plivat suklaa ja :oops: olut. Nyt jälkimmäisen korvaa light-siideri ja suklaatahan voi syödä, kunhan se on karppisellaista. :D

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 14:06:02 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

No, runsaaseen neljäänb kuukauteen en ole tarvinut muruakaan viljatuotetta. (entinen todellinen leipäsyöppö - ajoittainen lowfatti---leipäkin meni ilman rasvapäällystettä---ja kiihtyvällä vauhdilla lisää---nälän siitä vain yltyessä...yms väsy-nälkä-täys-väsy-nälkä--täys...)

Toki joskus on kiva syödä lohikalaa leipämäisesti...siis ei maullisesti leipämäisesti vaan teknisesti... siihen joskus käytän tarveaineeksi leipäjuustoa leivän sijaan graavilohikasan (tms) syöntialustaksi.. (määrä kohtuullinen....niin täyteen siitä tulee...huh) Mutta saapahan fyysisesti syödä livänkaltaisesti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 14:07:51 
Poissa
sintti
sintti

Kyllä tekee mieli edelleen ruisleipää, täällä kohtalotoveri!! Itsekin syön sitä 2 siivua aamuisin, mutta joskus illallakin iskee himo ruisleipään...Kävlin lehtileipää sitten yritän vähän mutustaa päällisten kanssa, mut eihän se ole sama. Painonpudotuksessa mulla on sellainen vaihe, että viimeset 2 kiloa ei lähde sitten millään, mutta vaikeetahan se on silloin kun on jo normaalipainoinen. Sorrun hallitusti kyllä myös tavalliseen suklaaseen kerran viikossa - en vain tykkää tarpeeksi alakarppisuklaasta, että saisin suklaanhimoni tyydytettyä. Ja sokerittomasta suklaasta ei saa muuta kuin mahan turpoamaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 14:08:14 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Väittävät, että vehnässä ja rukiissa (lähisukulaisia) on opiaatteja muistuttava yhdiste, joka aiheuttaa riittuvuutta. Mieheni on alkanut uskoa tuohon, hänelle leivän jättäminen otti tosi lujille. Nyt ei ole syönyt pitkään aikaan, eikä ole enää tehnyt mielikään.

Kiireessä on nopeampi paistaa pari pekonisivua ja kun ne on kääntänyt niin munat kokonaisina pekonien niskaan. Heti kun valkuainen on jähmettynyt, syömään. Pekonien kanssa paistan samassa öljyssä myös chiliä: chili + kofeiini tuottaa termogeenisen efektin. :wink:

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 14:09:01 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Siis tietenkin riippuvuutta.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 14:17:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No hei Bonbon, olet siis kuitenkin laihtunut parista päivittäisestä ruisleipäsiivusta huolimatta? Eli toivoa on? Vaikka kuten sanoit: helpompaa on kamelin päästä neulansilmästä läpi ja rikkaan miehen taivaaseen, kuin normaalipainoisen laihtua...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 14:29:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jackie kirjoitti:
No hei Bonbon, olet siis kuitenkin laihtunut parista päivittäisestä ruisleipäsiivusta huolimatta? Eli toivoa on? Vaikka kuten sanoit: helpompaa on kamelin päästä neulansilmästä läpi ja rikkaan miehen taivaaseen, kuin normaalipainoisen laihtua...

Mikä mahtaa olla normaalipainoisen BMI?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 14:30:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kun on pakko niin pystyy :P leipä ja vilja yleensäkin, aiheuttaa kaikenlaisia vaivoja joiden muisteleminen kiusauksen äärellä helpottaa kieltäytymistä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 14:34:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minä kun aloin alakarppaamista harkita, olin varma, että se kaatuu leivättömyyteen. Kaksi ensimmäistä päivää söinkin ruisleipää, mutta sen jälkeen en siivuakaan. Nyt siis kolme kuukautta ilman leipää, eikä ole ollut yhtään vaikeaa. Kaikkeen tottuu.. kun sitä ilman on vähän aikaa, ei sitä osaa enää kaivata. Nyt voisi olla kauheaa luopua aamun kananmunista ja pekonista/Kabanossista :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 14:34:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hassu Muudan, sehän on 19-25. Jos minua tarkoitit, niin 22 ja rapiat tällä hetkellä. Normaalisti kahenkympin pintaan, silloin voin hyvin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 14:34:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minoon totaalikieltäytyjä :lol:
Tulee parempi olo kun en syö mitään viljajuttuja... Vastaavasti syön kamalasti lihaa ja salaattia :oops:

Viestin otsikko: Leivästä
ViestiLähetetty: 2004-11-19 14:39:59 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Minä olin todella kova syömään leipää ennen tätä. Pitkin päivää leipää, tummaa ja vaaleaa... Mutta nyt! Ei palaakaan leipää 25. päivään, enkä ainakaan vielä kaipaa sitä ollenkaan ja toisaalta pelkään niin paljon repsahdusta, että se pitää minut kurissa... :oops: Jos antaa pikkusormen, niin vie vielä koko käden!

BMI alussa 31,2: nyt 28,2: tavoite 23,3

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 14:40:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jackie kirjoitti:
Hassu Muudan, sehän on 19-25. Jos minua tarkoitit, niin 22 ja rapiat tällä hetkellä. Normaalisti kahenkympin pintaan, silloin voin hyvin.

Tai Hassu-Jackie! Tuolla painoindeksillä ei kovin suuria suruja voi leivästä olla. Ehdotan, että syöt rauhassa leipää, tuskin pääset lihomaan. Mutta muista laittaa kunnolla voita leivälle ja huolehtia muutenkin hyvien rasvojen saannista. Vhh-dieetti on terveyttä edistävä, kun sitä noudattaa myös rasvojen osalta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 14:41:30 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Olen "hyväkarppi" ja kohta jo neljä vuotta ylläpidolla (hiilareita alle 100g per päivä eli välttelen tärkkelyksiä ja rajoitan sokereita)

Tavallista suklaata voin syödä ja syönkin useamman palan viikossa - ilman jälkioireita.

Leipää syön pari palaa viikossa. Mutta koska nukahdan käytännössä aina leivän syönnin jälkeen, vältän nykyisin sitä ja kategorisesti kaikkia jauhotuotteita sosiaalisuutta ja/tai tarkkaavaisuutta vaativissa tilanteissa, mm. lounailla ja illanistujaisissa. Vältän sitä myös ehdottomasti alkoholipitoisten juomien kumppanina, tilanteesta riippumatta, tai krapula on sietämätön.

Vähempään en ole viitsinyt leipää tiputtaa, koska silloin tällöin saakin sammua... Syyllisyyttä en tunne mistää yllämainitusta - jos menee yli, niin kroppa kyllä (valitettavasti) varoittaa ihan ilman morkkiksiakin 8) Toisaalta, en ole koskaan ollut varsinaisesti sokerikoukussa muutenkaan

terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 14:42:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minun ei juurikaan tee mieli leipää, ennemminkin sitä leivän helppoutta. Juuri esim. aamiaisella kun ei ole aamusta tottunut (vieläkään, kohta 3kk karppauksen jälkeen) hellan ääressä hääräilemään.

Eli omat leipärepsahdukseni liittyvät enemmänkin laiskuuteen kuin rukiinhimoon.

Olin jo aikaisemmin vähentänyt leivän syöntiä keliakiaepäilyjen takia, joten voi olla sen takia en juurikaan kärsinyt vieroitusoireista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 14:55:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Muudan kirjoitti:
. Mutta muista laittaa kunnolla voita leivälle ja huolehtia muutenkin hyvien rasvojen saannista. Vhh-dieetti on terveyttä edistävä, kun sitä noudattaa myös rasvojen osalta.

Voita en karta ollenkaan (tosin käytän mieluummin Voimariinia, se kun on helpompaa, vaikka Heikkilä sitä karsastaakin), mutta noiden aamuruisleipieni päälle kasaan maksamakkaraa ja juustoa, ja jos siihen vielä voin lykkäisi, alkaisi jo vähän eklottaa.

Oli muuten mielenkiintoinen tuo Papparaisen leipäjuusto-graavilohi-yhdistelmä, pitää kokeilla. Mutta ei kyllä ruisleivän tarvettani tyydytä, on sen verran kaukana (happamuus puuttuu tyystin, nimittäin).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 15:48:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
tosin käytän mieluummin Voimariinia

Öhöm... tarkoitat varmaankin Oivariiniä! :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00