karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 22:40:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: suolapähkinät ja hh
ViestiLähetetty: 2004-06-14 11:14:07 
suolapähkinät on oikeesti pelastanut mun bilekauden! kun muut mässää sipsejä, niin mä voin vetää suolapähkinöitä ilman että kukaan kattoo kieroon tätä ruokafriikkiä.

mutta kylläpä pisti ihmettelemään kun lueskelin pakkauksien kylkeä, niin pirkan pähkinöissä on hh 6,5 (jos ny oikein muistan) ja taas euroshopperissa yli 14! ja molemmissa oli aineksina ainoastaan pähkinää, suolaa ja kasviöljyä. mitä ihmettä??? selittäkää mulle tää!?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-14 14:08:45 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-05-21 08:34:04
Viestit: 10
Ihmetellyt samaa, Pirkan pähkinöiden hh-määrää verrattuna muihin?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-14 16:00:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 20:58:01
Viestit: 1479
Kyllä se oikea määrä huitelee siellä 14g kieppeillä! Estrellan pähkinä pussissa luki ennen 6g mutte on nyt korjattu muistaakseni 14g:aan

_________________
Entä jos ei edes yritä...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-14 18:09:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-05-22 14:38:02
Viestit: 114
Suolapähkinöitä vielä parempia ovat paahdetut mantelit! Ostin laivalta punakantisessa purkissa savustettuja ja suolattuja manteleita, 2,4 g hh /100 g! Suosittelen!

_________________
Vanha aktivisti täällä 2004-2005, sittemmin katosi motivaatio kun paino ei alakarppaamalla pudonnut. Ja nythän se on sitten noussut. Uusi yritys!
- EAT MEAT, NOT WHEAT -


Ylös
   
 Viestin otsikko: OT Ketoozi
ViestiLähetetty: 2004-06-14 18:18:49 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:46:22
Viestit: 2259
Hei Ketoozi, "back in business"-kö? =D> ?

Olin lukevinani että olit taannoin vähän ranteet auki tämän touhun kanssa ja lopettamassa vähähiilarista...?

_________________
Blessed are the young, for they shall inherit the national debt.
- Pres. Herbert Hoover


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: OT Ketoozi
ViestiLähetetty: 2004-06-14 18:25:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-05-22 14:38:02
Viestit: 114
Make kirjoitti:
Hei Ketoozi, "back in business"-kö? =D> ?

Olin lukevinani että olit taannoin vähän ranteet auki tämän touhun kanssa ja lopettamassa vähähiilarista...?


Heh, voihan täällä ryhmässä hengailla, vaikka tuorepasta maistusikin...? :wink: Löin kyllä hanskat tiskiin kun oikeaoppisesta yrittämisestä huolimatta paino ei pudonnut ja motiivi karkasi, mutta jaan mielelläni kokemuksia muiden kanssa! :) Ehkä täältä löydän sen kadonneen motiivin ja/tai keksin, miksi kroppani teki tenät...

_________________
Vanha aktivisti täällä 2004-2005, sittemmin katosi motivaatio kun paino ei alakarppaamalla pudonnut. Ja nythän se on sitten noussut. Uusi yritys!

- EAT MEAT, NOT WHEAT -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: OT Ketoozi
ViestiLähetetty: 2004-06-14 18:44:05 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:46:22
Viestit: 2259
ketoozi kirjoitti:
Make kirjoitti:
Hei Ketoozi, "back in business"-kö? =D> ?

Olin lukevinani että olit taannoin vähän ranteet auki tämän touhun kanssa ja lopettamassa vähähiilarista...?


Heh, voihan täällä ryhmässä hengailla, vaikka tuorepasta maistusikin...? :wink: Löin kyllä hanskat tiskiin kun oikeaoppisesta yrittämisestä huolimatta paino ei pudonnut ja motiivi karkasi, mutta jaan mielelläni kokemuksia muiden kanssa! :) Ehkä täältä löydän sen kadonneen motiivin ja/tai keksin, miksi kroppani teki tenät...


Totta Mooses, voihan täällä olla hangoroudinakin :D Tuo vanha sigusi ("Atkinsilla...") vähän hämäsi :wink:

_________________
Blessed are the young, for they shall inherit the national debt.
- Pres. Herbert Hoover


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-14 20:53:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-05-22 14:38:02
Viestit: 114
Sigi meni uusiksi. :?

ObAlakarppi: niitä Atkinsin hehkuttamia macadamia-pähkinöitä saa pikkupusseissa Stockmannilta (ainakin Hgin keskustasta) ja Hgistä Hakanimemen hallista hintaan 40 eetä kilo.

_________________
Vanha aktivisti täällä 2004-2005, sittemmin katosi motivaatio kun paino ei alakarppaamalla pudonnut. Ja nythän se on sitten noussut. Uusi yritys!

- EAT MEAT, NOT WHEAT -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-15 12:23:36 
ok, manteleita siis etsimään. saakohan luontaistuotekaupasta? entäpä onko vinkkejä muista vähä-hh-pähkinöistä?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-15 15:16:26 
Finelin sivuilta:

Hasselpähkinä 618 kcal / 100 g
prot. 15,3
hh. 3,4
rasva 61,0
kuitu 17,5

Saksanpähkinä 657,6 kcal / 100 g
prot. 16,9
hh. 5,0
rasva 64
kuitu 15,9

Molempia pähkinöitä saa ihan tavallisista ruokakaupoista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-15 16:04:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 20:09:11
Viestit: 802
Ja manteleita pitäisi löytyä myös kaikista kioskia isommista kaupoista (suurinpiirtein). Ja yleensä löytyy sitten kuorittua, kuorineen, lastuina, murskana ja jauhettuna. :D

Mutta tosiaan, mistähän moisia paahdettuja manteleita löytyy valmiina, ettei itse tarvi polttaa piloille?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-16 09:21:43 
joo, mä tarkotinkin justiinsa, että mistä niitä valmiiksi paahdettuja saisi? joskus söin paahdettuja kurpitsansiemeniä, mitähän ne sisältää ravintoarvoltaan??


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-16 10:06:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-24 17:10:07
Viestit: 593
Paahtamattomissa kurpitsansiemenissä hiilareita muistaakseni noin 14/100 ja ravaa varmaan 50%. Itse paahdan ne pannulla ja maustan, ei hirveän iso homma, mutta saa varmaan jostain valmiiksi paahdettunakin.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)