karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://karppi.ninja/forum/

suolapähkinät ja hh
http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=260
Sivu 1/1

Julkaisija:  hoo [ 2004-06-14 11:14:07 ]
Viestin otsikko:  suolapähkinät ja hh

suolapähkinät on oikeesti pelastanut mun bilekauden! kun muut mässää sipsejä, niin mä voin vetää suolapähkinöitä ilman että kukaan kattoo kieroon tätä ruokafriikkiä.

mutta kylläpä pisti ihmettelemään kun lueskelin pakkauksien kylkeä, niin pirkan pähkinöissä on hh 6,5 (jos ny oikein muistan) ja taas euroshopperissa yli 14! ja molemmissa oli aineksina ainoastaan pähkinää, suolaa ja kasviöljyä. mitä ihmettä??? selittäkää mulle tää!?

Julkaisija:  melli kara [ 2004-06-14 14:08:45 ]
Viestin otsikko: 

Ihmetellyt samaa, Pirkan pähkinöiden hh-määrää verrattuna muihin?

Julkaisija:  Morrigan [ 2004-06-14 16:00:24 ]
Viestin otsikko: 

Kyllä se oikea määrä huitelee siellä 14g kieppeillä! Estrellan pähkinä pussissa luki ennen 6g mutte on nyt korjattu muistaakseni 14g:aan

Julkaisija:  ketoozi [ 2004-06-14 18:09:10 ]
Viestin otsikko: 

Suolapähkinöitä vielä parempia ovat paahdetut mantelit! Ostin laivalta punakantisessa purkissa savustettuja ja suolattuja manteleita, 2,4 g hh /100 g! Suosittelen!

Julkaisija:  Make [ 2004-06-14 18:18:49 ]
Viestin otsikko:  OT Ketoozi

Hei Ketoozi, "back in business"-kö? =D> ?

Olin lukevinani että olit taannoin vähän ranteet auki tämän touhun kanssa ja lopettamassa vähähiilarista...?

Julkaisija:  ketoozi [ 2004-06-14 18:25:15 ]
Viestin otsikko:  Re: OT Ketoozi

Make kirjoitti:
Hei Ketoozi, "back in business"-kö? =D> ?

Olin lukevinani että olit taannoin vähän ranteet auki tämän touhun kanssa ja lopettamassa vähähiilarista...?


Heh, voihan täällä ryhmässä hengailla, vaikka tuorepasta maistusikin...? :wink: Löin kyllä hanskat tiskiin kun oikeaoppisesta yrittämisestä huolimatta paino ei pudonnut ja motiivi karkasi, mutta jaan mielelläni kokemuksia muiden kanssa! :) Ehkä täältä löydän sen kadonneen motiivin ja/tai keksin, miksi kroppani teki tenät...

Julkaisija:  Make [ 2004-06-14 18:44:05 ]
Viestin otsikko:  Re: OT Ketoozi

ketoozi kirjoitti:
Make kirjoitti:
Hei Ketoozi, "back in business"-kö? =D> ?

Olin lukevinani että olit taannoin vähän ranteet auki tämän touhun kanssa ja lopettamassa vähähiilarista...?


Heh, voihan täällä ryhmässä hengailla, vaikka tuorepasta maistusikin...? :wink: Löin kyllä hanskat tiskiin kun oikeaoppisesta yrittämisestä huolimatta paino ei pudonnut ja motiivi karkasi, mutta jaan mielelläni kokemuksia muiden kanssa! :) Ehkä täältä löydän sen kadonneen motiivin ja/tai keksin, miksi kroppani teki tenät...


Totta Mooses, voihan täällä olla hangoroudinakin :D Tuo vanha sigusi ("Atkinsilla...") vähän hämäsi :wink:

Julkaisija:  ketoozi [ 2004-06-14 20:53:48 ]
Viestin otsikko: 

Sigi meni uusiksi. :?

ObAlakarppi: niitä Atkinsin hehkuttamia macadamia-pähkinöitä saa pikkupusseissa Stockmannilta (ainakin Hgin keskustasta) ja Hgistä Hakanimemen hallista hintaan 40 eetä kilo.

Julkaisija:  hoo [ 2004-06-15 12:23:36 ]
Viestin otsikko: 

ok, manteleita siis etsimään. saakohan luontaistuotekaupasta? entäpä onko vinkkejä muista vähä-hh-pähkinöistä?

Julkaisija:  Koo [ 2004-06-15 15:16:26 ]
Viestin otsikko: 

Finelin sivuilta:

Hasselpähkinä 618 kcal / 100 g
prot. 15,3
hh. 3,4
rasva 61,0
kuitu 17,5

Saksanpähkinä 657,6 kcal / 100 g
prot. 16,9
hh. 5,0
rasva 64
kuitu 15,9

Molempia pähkinöitä saa ihan tavallisista ruokakaupoista.

Julkaisija:  ilkka [ 2004-06-15 16:04:37 ]
Viestin otsikko: 

Ja manteleita pitäisi löytyä myös kaikista kioskia isommista kaupoista (suurinpiirtein). Ja yleensä löytyy sitten kuorittua, kuorineen, lastuina, murskana ja jauhettuna. :D

Mutta tosiaan, mistähän moisia paahdettuja manteleita löytyy valmiina, ettei itse tarvi polttaa piloille?

Julkaisija:  hoo [ 2004-06-16 09:21:43 ]
Viestin otsikko: 

joo, mä tarkotinkin justiinsa, että mistä niitä valmiiksi paahdettuja saisi? joskus söin paahdettuja kurpitsansiemeniä, mitähän ne sisältää ravintoarvoltaan??

Julkaisija:  pätkätöppönen [ 2004-06-16 10:06:32 ]
Viestin otsikko: 

Paahtamattomissa kurpitsansiemenissä hiilareita muistaakseni noin 14/100 ja ravaa varmaan 50%. Itse paahdan ne pannulla ja maustan, ei hirveän iso homma, mutta saa varmaan jostain valmiiksi paahdettunakin.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/