| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| Ilmavaivoista kysymys *blush* http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=269 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | Laskukone [ 2004-06-14 17:13:23 ] |
| Viestin otsikko: | Ilmavaivoista kysymys *blush* |
Tuli tuosta Mamin lehmänhönkäyksistä Ruisleipää en ole voinut syödä aikoihin, koska siitä tuli niin karmeat kaasut, ettei sitä ois kestänyt kukaan. Samoin luulin tapahtuvan maitotuotteiden jälkeen, mutta nyt vedän maitotuotteita niin, että napa rutisee, eikä kaasua siis tule juuri yhtään. Aiemmin päivittäin useitakin kertoja. [sorry vaan tämä ei-pöytäkeskusteluun-sopiva aihe Myös kahvin himo on kadonnut miltei kokonaan, siitä jo aiemmin mainitsinkin jossain toisessa ketjussa. |
|
| Julkaisija: | Maria [ 2004-06-14 17:58:33 ] |
| Viestin otsikko: | |
Ihan samaa, luulin olevani laktoosi-intoleranssi. Sensijaan kun jätin viljat pois, niin kaasutkin katosi. |
|
| Julkaisija: | ketoozi [ 2004-06-14 18:06:03 ] |
| Viestin otsikko: | |
Minulla oli yksi parhaita atkinsin "sivuvaikutuksia" ilmavaivojen häviäminen. Ennen kaikkea se johtui siitä, että en syönyt oikeastaan mitään sellaista, missä olisi lisäaineita. Lisäaineista nimittäin lähes kaikki emulgointi- ja sakeuttamisaineet ja stabilointiaineet saavat minun suolistoni kuplimaan, jotkut todella mahtavasti. Sorbitoli on kaikkein pahin, kerran maalla söin pussillisien Pirkka-lakua ja suorastaan nauratti kun oli PAKKO mennä pihalle, en kestänyt niitä päästöjä itsekään! Monessa valmisruuassa on esim. muunneltua tärkkelystä, joka saattaa käyttäytyä vatsassa samalla tavalla kuin laktoosi laktoosiongelmaisella. Vatsan entsyymit eivät osaa käydä keinotekoisesti muokatun tärkkelyksen kimppuun, joka alkaa käyttäytyä tunnetuin seurauksin. Tietty sipulin ja paprikan tapaisten ruoka-aineiden pudottaminen pois teki myös todella hyvää, kaaliakaan ei vatsani ole koskaan osannut käsitellä. |
|
| Julkaisija: | Laskukone [ 2004-06-14 18:06:50 ] |
| Viestin otsikko: | |
No hyvä, että ainakin kaksi kohtalotoveria! Olen jo pohtinut, että olenko ollut luulosairas tai kuvitellut vaan kaasuni, mutta olen siis päätellyt niiden tulevan mainitsemistani kasviksista sekä maitojutuista, erityisesti jos olen juonut ruoan kanssa pari lasia maitoa, on vatsassa alkanut pörinä...Ja heti vessaan. On tämä ihmiskeho kummallinen [edit: yksikkö monikkoon] |
|
| Julkaisija: | nuusku [ 2004-06-14 18:47:57 ] |
| Viestin otsikko: | |
Joo minäkin olin ennen liikkuva ilmalaiva....ja iso sellainen... Mieskin joskus vitsikkäästi sanoi kun taas kummastelin yletöntä ilman määrää ja ääntä...että mistäs nyt taas tuli...tokas vaan että varmaan kaikki ruokaaineet aasta ööhön....hehh heh... Ilmavaivat loppuivat kuin veitsellä leikaten.... Tosin on muutamana päivänä vatsaa polttanut ja hieman närästänyt mitä ei ole koskaan aikaisemmin tapahtunut....varsinkaan närästänyt... Poltellut on rasvaisen ruuan jälkeen.????? Mistä lie sitten johtuu...yleensä viili tms helpottaa oitis. |
|
| Julkaisija: | mro47 [ 2004-06-14 19:08:07 ] |
| Viestin otsikko: | |
Saman suuntaisia huomioita. Ilmavaivat ovat poissa. Närästys. jota oli ennen aika usein, ei ole vaivannut ainakaan nyt 2 1/2 viikon aikana. Kaiken kaikkiaan vatsa on loistokunnossa. |
|
| Julkaisija: | glenni [ 2004-06-14 19:14:02 ] |
| Viestin otsikko: | |
Tässä en oo huomannu mitään muutosta aikasempaan... Samalla tavalla päästelen kun ennenkin, mutta nyt näyttäis liittyvän joko johonkin viljaan tai sit sokeriin. Niin siis en ole ollu mikään kävelevä "kaasulaiva" missään vaiheessa Jossain oli huulien halkeilemisesta juttua. Nyt oli tänään huulenpielet auki. Eihän se nyt voi viivästynyt reaktio olla, kun lauantaina söin ruisleipää? Kyllä se taitaa johtua jostain muusta...? |
|
| Julkaisija: | suvivilma [ 2004-06-14 20:24:56 ] |
| Viestin otsikko: | |
Vähentynyt on suoliston äänekäs toiminta juu Ja kuten joku mainitsikin miehen huomautteluista, ovat nekin nyt meillä kadonneet kun ei ole mistä huomauttaa! Paluuta entiseen havaitsee kyllä heti jos on syönyt jotain viljoja Searsin suosittelemaa täys/luomukauraa en pystynyt puurona syömään kun vatsaa poltteli julmetusti heti syönnin jälkeen. Sen sijaan täysjyväruisleipä ilman hiivaa ja säilöntäaineita eei aiheuta mitään. Mahansa kullakin |
|
| Julkaisija: | Maisa [ 2004-06-14 20:29:41 ] |
| Viestin otsikko: | |
Sama vaiva täälläkin. Viljansyönnistä johtuvaa kaasua. Maha vielä turposi ennen oikein palloksi ja oli kipeä, mutta onneksi ei enää. Mua ei kyllä kasvikset oo vaivaa tuottaneet, mutta xylitoli ja muut sellaiset kyllä suuremmissa määrin aiheuttaa. |
|
| Julkaisija: | Koo [ 2004-06-14 21:00:06 ] |
| Viestin otsikko: | |
Saman positiivisen asian olen minäkin huomannut: ei enää vatsan turpoamista palloksi, kurinaa ja murinaa, ilmavaivoja ja kipua!! Mulla tätä ongelmaa aiheutti mm. sipulit, kaalit, pavut, ruisleipä, kananmuna... nyt pystyn syömään kananmuniakin monta päivässä eikä mitään hajuhaittoja Jossain vaiheessa pitää kokeilla papuja ja ehkäpä hiukka rusileipääkin. Että ei tämä vähähiilarinen elämä ihan humpuukkia ole!! |
|
| Julkaisija: | hoover [ 2004-06-14 21:12:52 ] |
| Viestin otsikko: | |
Entinen trumpetti ilmoittautuu. Nyt vaivat palaavat vain ylettömän maltitoli- tai muun oli-annoksen jälkeen. |
|
| Julkaisija: | puntti [ 2004-06-15 09:33:55 ] |
| Viestin otsikko: | |
Minäkin luulin olevani laktoosivammainen, kun vatsa meni sekaisin kermakastikkeista ja jopa äidin riisipuurosta, jos hän oli lorauttanut kermaa sekaan. Maitoa en ole 20 vuoteen juonutkaan ja niinpä jätin kerman pois, kun se oli niin "lihottavaa ja epäterveellistäkin". Nyt voin juoda vaikka purkillisen kermaa ( |
|
| Julkaisija: | glenni [ 2004-06-16 06:44:35 ] |
| Viestin otsikko: | |
Mun tarttee vissiin lopettaa makkaroiden syönti |
|
| Julkaisija: | Laskukone [ 2004-06-16 09:59:13 ] |
| Viestin otsikko: | |
Kappas, tuli glennin makkaroista mieleen, että söin eilen paketillisen kalkkuna-nakkeja (Atria?, sellanen, missä 10 Popsi-perusnakkia Pitääkin katsoa, että mitä niissä oikein on! |
|
| Julkaisija: | tsili [ 2004-06-16 16:04:42 ] |
| Viestin otsikko: | |
Jos makkarassa on jauhoja se lukee tuoteselosteessa. Suurin riesa on glukoosi (ei siis gluteeni) jota on lähes kaikissa makkaroissa ja leikkeleissä. Kaikenlaisia tärkkelyksiä löytyy myös eli tarkkaan saa tuoteselosteet syynätä. |
|
| Julkaisija: | Laskukone [ 2004-06-16 16:18:07 ] |
| Viestin otsikko: | |
Tällainen E-lista sieltä löytyi...: Aineosat: Kalkkunanliha, vesi, kalkkunan nahka, suola(1, 6%), perunakuitu, glukoosi, stabilointiaineet(e 450, e 1420), mausteet ja aromit (mm. valkopippuri, muskottikukka, korianteri, inkivääri, tomaatti, curry, mustapippuri, sitruuna, paprika), hapettumisenestoaine e300, happamuudensäätöaine e 331, arominvahvenne e 621, hiivauute, säilöntäaine e 250 Eli onhan tuolla kaikenlaista |
|
| Julkaisija: | Miikkis [ 2004-06-16 18:12:59 ] |
| Viestin otsikko: | |
Siis mun mielestä kannattaa jo ruoansulatuksen takia alkaa alakarppaajaksi!! On niin helpottanut just noi kauheat turvotukset ja "päästöt". Mäkin olen luullut olevani laktoosi-intolerantikko; arvelen nyt enemmänkin vatsavaivojen johtuneen erityisesti vehnä-sokeri-rasva-yhdistelmästä. Mä olen ollut kauhee vetämään kaikkia makeita leipomuksia! |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|