Pratt kirjoitti:
Eikös Monti periaatteessa kiellä tuon voin (ja sillin) perunan kanssa ?
Olen jo laihdutusvaiheesta alkaen soveltanut maalaisjärjellä Montignac'in ruokavaliota eli "kiellot" olen lukenut "vältä", ei sen kummempaa. Toki periaatteista olen pitänyt kiinni. Huom. en sanonut syöneeni uusia perunoita laihdutusvaiheessani, jolloin olin ruokavalion suhteen muutenkin tiukempi. Nälkää en silloinkaan nähnyt ja välillä tuntui, että syön enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Ruokia en silloin laskenut, punninnut tai mitannut, enkä tee sitä edelleenkään. Teen vain hyviä valintoja ruoan (hiiliydraattien ja rasvojen) laadun suhteen.
Nyt jo kolmatta vuotta ylläpidossa (vaihen 2) sovellan kaikkia ruokavalion suomia vaihtoehtoja. Ensimmäisenä ylläpitovuotenani en vielä kokeillut "hairahduksien hallintaa" vaan enemmänkin vanhan kirjan mukaista painon ylläpitovaihetta eli "ilman hairahduksia". Se sopi silloin minulle ja nykyinen meno sopii nyt. Alkaa tuo painon hallinta pikkuhiljaa sujua.
Minulle hallitut "hairahdushetket" (kuten uudet perunat (vain muutama), voi ja silli tai satunnainen kakkupala ym.) ovat tilapäisiä "luxus"nautintohetkiä, joita tämä noudattamani (soveltamani) vahvasti Montignac'iin nojautuva ruokavalio suo. Voin siis todella syödä hyvin ja nauttia ruoasta torjumatta sitä.
Montignac'illa onnistunut