Joskus kokeilin atkinssia ja mulla oli kerta kaikkiaan niin kauhea olo joten järki onneksi sanoi, ettei tämä ole minua varten. Vähähiilarinen ei sovi kaikille ja itse olen kokenut paremmaksi kohtuuhiilarisen (teidän mielestä ehkä runsashiilarisen, syön n. 150g hiilareita) menetelmän. Jonkun verran olen seuraillut Kutrin sivuja ja sieltä poimin mm. seuraavan tosin en tarkastanut lähdetietoja mutta yleensä Kutri väitteensä on tutkittuun tietoon perustanut:
jo pelkästään aivot tarvitsevat kunnolla toimiakseen 140 g hiilihydraattia päivässä, vaikka toki tulevat hätätapauksessa (= esim. Atkinsin dieetin iskiessä) toimeen vähemmälläkin
Olo on ollut kohtuuhiilarisella paljon parempi.
En siis yhtään väheksy vähähiilarista mutta se ei sovi kaikille ja viestin aloittajaa kehotankin kokeilemaan jotain muuta jos olo on noinkin huono. Mitä sitä itseään kiusaamaan
Itsellä on ollut myös käsitys että vähähiilarisella ei kuitenkaan 2% hiilareissa mennä!?