| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| Huonoa oloa ja edelleen väärää syöntiä http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=287 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | Koo [ 2004-06-16 06:33:30 ] |
| Viestin otsikko: | Huonoa oloa ja edelleen väärää syöntiä |
Heippa! Ongelmia ongelmia... Huono olo vaivaa, oksettaa, pää on edelleen "humiseva", sydämen tykytykset ovat lisäntyneet huomattavasti ja päänsärky myös. Siis suoraan sanottuna olo on ihan paska! Syynä syömiset. En saa millään safkoja kohilleen. Laskin eiliset ruuat: protskuja 23,6 %, hh 2,6 % ja rasvat 73,8% !!!!! Miten saan suhteet kohilleen?!? Liikaa rasvaa... kääk |
|
| Julkaisija: | glenni [ 2004-06-16 06:39:02 ] |
| Viestin otsikko: | |
Lisää kasviksia ja protskuja. Paha olosi johtuu ilmeisesti liian pienestä hiilarien määrästä. Jos kasvisten lisäys ei auta (eli niitä pitäisi vetää napaan niin paljon, että ei millään mahdu enää), niin ota vaikka Kavli lehtileipä avuksi tai sitten maitotuotteita tai pähkinät. Hiilareita pitäisi saada ainakin se 20 grammaa päivässä... Itse en kauheasti perusta noiden määrien laskemisesta, koska olen löytänyt niissä merkittäviä eroja lähteestä riippuen. |
|
| Julkaisija: | glenni [ 2004-06-16 06:40:14 ] |
| Viestin otsikko: | |
Niin ja vettä kanssa peliin! |
|
| Julkaisija: | Vieras [ 2004-06-16 09:59:58 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Huonoa oloa ja edelleen väärää syöntiä |
Joskus kokeilin atkinssia ja mulla oli kerta kaikkiaan niin kauhea olo joten järki onneksi sanoi, ettei tämä ole minua varten. Vähähiilarinen ei sovi kaikille ja itse olen kokenut paremmaksi kohtuuhiilarisen (teidän mielestä ehkä runsashiilarisen, syön n. 150g hiilareita) menetelmän. Jonkun verran olen seuraillut Kutrin sivuja ja sieltä poimin mm. seuraavan tosin en tarkastanut lähdetietoja mutta yleensä Kutri väitteensä on tutkittuun tietoon perustanut: jo pelkästään aivot tarvitsevat kunnolla toimiakseen 140 g hiilihydraattia päivässä, vaikka toki tulevat hätätapauksessa (= esim. Atkinsin dieetin iskiessä) toimeen vähemmälläkin Olo on ollut kohtuuhiilarisella paljon parempi. En siis yhtään väheksy vähähiilarista mutta se ei sovi kaikille ja viestin aloittajaa kehotankin kokeilemaan jotain muuta jos olo on noinkin huono. Mitä sitä itseään kiusaamaan Itsellä on ollut myös käsitys että vähähiilarisella ei kuitenkaan 2% hiilareissa mennä!? |
|
| Julkaisija: | pätkätöppönen [ 2004-06-16 10:12:25 ] |
| Viestin otsikko: | |
Yleensä sydämentykytykset kertovat, että on liian vähän hiilareita. Ehdottomasti enemmän hiilareita kehiin! Ja jos sittenkin olo jatkuu huonona, niin edelleen lisää hiilareita, juuri tuolta kasvispuolelta. Päänsärky kuuluu monilla alkuoireisiin ja huono olokin, mutta sydämentykytykset eivät ole hyvä juttu. Ja vieraalle: tuo on Kutrin näkemys aiheesta. Aivot pärjäävät vallan mainiosti myös ketoaineilla. (Itse en ole ketodieetillä). |
|
| Julkaisija: | els [ 2004-06-16 10:26:01 ] |
| Viestin otsikko: | |
... mutta Kutri perustaa väitteensä siihen, että kaiken aivojen saaman energian on oltava nimenomaan hiilihydraattien glukoosia, mikä ei pidä paikkaansa. Jopa niin konservatiivinen paikka kun USA:n IOM (Intitute of Medicine, maan jokseenkin arvovaltaisin asiantuntijaelin terveyspuolella) on uusissa suosituksissan esittänyt hiilihydraattien RDA (eli recommended daily allowance) -arvoksi muistaakseni vain 110 grammaa - ja sanoo sitäpaitsi, että vähemmälläkin voi hyvin pärjätä. Aivot eivät käytä rasvaa rasvana, mutta ketotuotteita ne voivat käyttää ja lisäksi osa proteiineista muunnetaan insuliinin avulla glukoosiksi, jos valkuaista muuten on ruoassa riittävästi. Nämä riittävät hyvin ilman isoja hiilarimääriäkin. Mutta siitä olen vieraan kanssa yhtä mieltä, että olemme yksilöllisiä. Täysi ketogeeninen ei sovi eikä sen tarvitse sopia kaikille. Kokeilemalla selviää, koska olo tuntuu hyvältä, ja oma hyvä olo lienee edelleen se paras mittari - verikokeet sun muut yleensä sen jälkeen vain vahvistavat tuloksen ... terv. els |
|
| Julkaisija: | Koo [ 2004-06-16 10:45:53 ] |
| Viestin otsikko: | |
Juu mulla on siis nyt 11 päivä alakarppina menossa. Välillä oli parempi olo, nyt taas huonompi. Siis apua, kilo tolkullako niitä kasviksia pitää syödä että saa tarpeeks nistä hiilaria... huh. Esim. lounaaksi syön yleensä ison salaatin jossa kasvisten lisäksi vaikapa fetaa ja tonnikalaa.. ja ilta ruuallaa myös kasviksia. Entäs jos mulle ei ne kasvisten hiilarit riitä?? En minä kuiteskaan ihan vielä kesken jätä tätä hommaa. Lisään edelleen kasvisten määrää. Ja miten hitossa mä saan tota rasvaa niin kauheesti... ni jospa tää tästä kun vähän taas tarkkailee.. |
|
| Julkaisija: | Kerma [ 2004-06-16 10:50:47 ] |
| Viestin otsikko: | |
Moi Koo! Harmi, kun ei tahdo sulla tuo olo parantua. Mä kävin eilen liikkumassakin, enkä huomannut juuri mitään eroa aikaisempaan verrattuna. Ei siis mennyt lihakset hapoille, eikä väsähtänyt kesken kaiken, vaikka ihan yhtä täysillä vedin treenit, kuin hiilareillakin! Ootkos laskenut grammoina noita päivän hiilareita, että minkä verran tulee? |
|
| Julkaisija: | glenni [ 2004-06-16 10:56:57 ] |
| Viestin otsikko: | |
Kyllä niitä kasviksia tarttis aika lailla kilotolkulla syödä... Siksi olen itse ottanut noita muita lähteitä myös käyttöön. Joku täällä kertoi jossain kasanneensa tarvittavan kasvisten määrän hiilareiden saamiseksi ja se oli ollu todella iso. Mitä taas tohon suureen rasvan PROSENTUAALISEENmäärään tulee, niin tottakai sitä on jotain määrää lisättävä jos joku tippuu, kun se sata pitää kuitenkin saada täyteen |
|
| Julkaisija: | Koo [ 2004-06-16 13:06:30 ] |
| Viestin otsikko: | |
Eilisiä syöpöttelyjä grammoina: prot. 82 g (liian vähän, yleensä menee enemmän) hh. 9 g RASVA 115 g !!! Saatteko te muut noin paljon rasvaa???? KÄÄK!! No minäpä tästä lähden rouskuttamaan vaikkapa kurkkua... jos olo rupeis kohenemaan.. Olis muuten kiva tietää minkä verran te muut saatte grammoina ja prossina ravintoaineita... |
|
| Julkaisija: | glenni [ 2004-06-16 13:15:28 ] |
| Viestin otsikko: | |
Mulla näyttäis tänään tulevan: Proteiineja 82.98 g Hiilihydraatteja 34.39 g Rasvoja 104.30 g Energiaa 1402.44 kcal ja prosentit: protskut: 23,6 hh:t 9,8 rasvat: 66,7 Eli näyttäis siltä, että voisin jättää muutamat pähkinät tänään syömättä ja sit lisätä pari purkkii tonnikalaa vielä vaikka pähkinöiden tilalle. Tosin oon vähän eri mieltä mm. pähkinöiden koostumuksesta (hasselpähkinä mm. hh:t 3,6 g). |
|
| Julkaisija: | Kerma [ 2004-06-16 16:32:19 ] |
| Viestin otsikko: | |
Mulla oli eilen näin: rasvaa 54 %, eli 81 g proteiinia 40 %, 135 g hiilihydraatteja 6 %, 21 g ja kuitua 18 g |
|
| Julkaisija: | pätkätöppönen [ 2004-06-17 08:30:49 ] |
| Viestin otsikko: | |
Koo, unohtui sanoa että marjoilla saat lisää hyviä hiilareita ruokaasi, jos ei massu vedä tarpeeksi kasviksia. |
|
| Julkaisija: | Atkinssi [ 2004-06-17 11:46:09 ] |
| Viestin otsikko: | |
Mulla ainakin on auttanut mössö missä on marjoja ja kookoskermaa jos on päätä särkenyt tai heikottanut, tämä aloitusvaiheessa, vaikkakin aloitusvaiheessa ei suositeltaisikaan marjojen syömistä. Eli jäisiä marjoja ensin tehosekoittimella ihan pieneksi silpuksi ja kookoskerma perään (tai kuohukerma) ja ehkä vähän hermesetasta lisäksi, tästä tulee melkein jätskiä! |
|
| Julkaisija: | Morrigan [ 2004-06-17 13:45:44 ] |
| Viestin otsikko: | |
Nyt sitten järki käteen noiden hiilareiden kanssa! Atkinssilla on vähä hiilarisista ruokavalioista rankin aloitus jakso 2vk jonka aikana pitäisi saada se 20g hiilareita päivässä. Normaalisti ihmisen ei tarvitse mennä alemmas ja kuten huomaatte niin siitä ei tule kuin huono olo ja homma tyssää seinään ja sen jälkeen atkins onkin kuolemaksi ja ihan omasta kokemuksesta vielä tiedätte... Kahdesta normaali kokoisesta tomaatista tulee jo 8g hiilareita ja marjojakin kehotetaan välttämään vain siksi etteivät hiilarit nouse liian korkealle silloin, kun kasviksia syödään normaalisti ja niin kuin on tarkoitus! Pelkästä salaatin puputtamisesta ei juurikaan hiilareita saa eikä varmaan juuri mitään muutakaan, mutta ei ne hiilarit voi kovin alhaalle jäädä jos salaatissa käyttää tomaattia, kurkkua, paprikaa tms. Noista saa jo helposti yhteen lautaselliseen 20g hiilareita! Valion vähäkalorinen mehukeitto on myös hyvä lisä päivän hiilareihin (2,3g/100g) yhteen laatuun on jopa lisätty kuitua joka vaan tekee hyvää masulle. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|