| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| Uusi karppi ei vielä ui kuin kala vedessä.. http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=29294 |
Sivu 1/3 |
| Julkaisija: | Ankkuli [ 2007-08-08 11:26:01 ] |
| Viestin otsikko: | Uusi karppi ei vielä ui kuin kala vedessä.. |
Moi kaikille! Kuulin pari pv sitten ystävältäni Atkinsista, ostin dieettikirjan eilen ja aloitin ruokavalion noudattamisen tänään! Vähän tuntuu vielä sekavalta koko touhu. Mitä saa syödä ja mitä ei ja kuinka paljon? Iik! Ketoosin tulevat oireetkin pelottaa. Aamiaiseksi söin pari kananmunaa ja lounaalla vähän kurkkua tomaattia ja salaattia + tonnikalaa ja katkarapuja.. Mutta mitä muuta saa syödä kuin lihaa, juustoja ja rajoitetusti kasviksia? Ja mitä niistä sitten voisi valmistaa, ettei tule ruokavaliosta liian yksipuolinen?!? Taidan olla aika neuroottinen sen suhteen, ettei vaan tule syötyä liikaa hiilareita.. laittakaa vinkkejä olen kaikista neuvoista kiitollinen!!!! p.s. Ja pudotettavaa on sellainen 12 kg, mieluummin sais lähteä vaikka vähän enemmänkin... |
|
| Julkaisija: | Hippocastanum [ 2007-08-08 11:33:33 ] |
| Viestin otsikko: | |
Tervetuloa joukkoon! Käyhän lukaisemassa aloittelevan karpin opas, ateriamatriisista saat hyviä vinkkejä ja reseptiosiosta löytyy niin paljon ihania herkkuruokia ettei tarvitse ihmetellä "mitä tänään syötäisiin?". Finelin sivuille kannattaa myös tutustua, sieltä löytyy valtavasti ruoka-aineita ja niiden hh-määriä. Ja haulla löydät tältä palstalta keskustelua aiheesta kuin aiheesta |
|
| Julkaisija: | lowcarb [ 2007-08-08 12:16:32 ] |
| Viestin otsikko: | |
Itse olen kokenut helpoimmaksi aloittaa ihan yksinkertaisella ja aika yksipuolisella ruokavaliolla. Siis juuri noita lihaa, kalaa, kananmunia, leikkeleitä (metwurstit, lihat ym. katso tuoteseloste),juustoja ym., sitten tietty kasviksia, niitä vähähiilarisia. Sitten kun olet saanut painonpudotuksen vauhtiin niin kannattaa alkaa kokkailemaan enemmän. Jos aloittaa liian vaikealla niin sitten voi innostus lopahtaa äkkiä. Vähähiilarisia tuotteita on ihan helppo löytää kaupasta kun lukee tuoteselosteet. No tässä minun kokemuksiani runsaan kahden viikon karppauksen jälkeen. (Olen pari vuotta sitten kylläkin pudottanut 10 kg, mutta sitten repsahdin jouluna Onnea matkaan ja uskon että tämä on ainoa keino millä onnistuu lihansyöjä ihminen painoaan pudottamaan1
|
|
| Julkaisija: | Ankkuli [ 2007-08-08 12:34:43 ] |
| Viestin otsikko: | |
Joo katselin noita kokkausreseptejä, mutta ongelmaksi tuli monessa se, että niin monet ainesosat oli kokonaan kiellettyjä aloitusvaiheen aikana.. Täytynee tyytyä sit munaan, kalaan ja lihaan. Mutta mistä tiedän että saan tarpeeksi rasvaa? Olen ollut joskus painonvartijoissa ja jostain syystä tämä laskeminen tuntuu nyt vaikeammalta kuin heidän pistelaskunsa |
|
| Julkaisija: | Kitrus [ 2007-08-08 13:42:35 ] |
| Viestin otsikko: | |
Lue Ankkuli sieltä Atkinsin kirjasta mitä saat syödä ja miten paljon, siellä on tarkat ohjeet. |
|
| Julkaisija: | Ankkuli [ 2007-08-08 13:48:55 ] |
| Viestin otsikko: | |
Juu toki lueskelin sieltä, mut tuntui hiukka vaikealta näin ensi alkuun:) |
|
| Julkaisija: | lowcarb [ 2007-08-08 14:44:13 ] |
| Viestin otsikko: | |
No minä kanssa luin sitä Atkinsin keittokirjaa ja siinä oli kahden viikon ruokalista, joka päivä eri ruokia. Heti meni hermo. Mulle sopii ainakin syödä joka aamu sama aamupala, en halua mitää lämmintä eli en paistele mitään aamutuimaan. Otan ne sallitut hiilarit heti aamusta kun sitten päivällä jaksaa paremmin perehtyä hiilarittomuuteen. Eli syön yhden palan hapankorppua a 5 hh siihen päälle voita yks maksamakkaransiivu (valmiiksi siivutettu) alle 1 hh, pari kurkunsiivua, partaäijää vajaa desi (joka on siis sellasta turkkilaista jogurttia joka on aivan taivaallista, sellanen ämpäri) niin siinä hiilareita n. 3. Sitten tietty kahvia maidon kera, vaikka Atkins kofeiinin kieltääkin. No sitten jääkin vielä 10 hiilaria, jos haluaa lopuksi päivää. Ajatuksena tässä on se, että pääsee aamulla hiukan paremmin käyntiin. Voi olla että tämä on jonkun karppiveteraanin mielestä huono resepti, mutta mulla toimii. |
|
| Julkaisija: | Adalmiinukka [ 2007-08-08 14:47:16 ] |
| Viestin otsikko: | |
http://karppaus.info/forum/viewtopic.ph ... sc&start=0 Tuolla oli keskustelua mitä syödä ketokarpilla. Ehkä saat sieltä jotain vinkkejä.. |
|
| Julkaisija: | lillamaria [ 2007-08-08 14:51:39 ] |
| Viestin otsikko: | |
Tervetuloa vaan, Ankkuli tänne karppivesiin uimaan! Lue nyt tarkkaan ne aloittavien ohjeet, sillain oikein ajatuksella. Kyllä siitä jo jotain aukenee. Pappa on kirjoittanut 25.8.2005 pitkän viestin nimellä "Ohje alkavalle, tai mikä lie purkaus". Löydät sen haulla antamalla hakusanaksi vaikka "purkaus". Tietysti, jos joku sen linkittäisi vaikka tähän, niin voisi siitä olla apua muillekin aloitteleville. ps. mä kyllä linkittäisin, mutta kun en osaa... |
|
| Julkaisija: | metu [ 2007-08-08 16:32:23 ] |
| Viestin otsikko: | |
Tässä lienee se linkki: http://karppaus.info/forum/viewtopic.ph ... ie+purkaus Atkinssin alkuvaiheessa kannattaa tosiaan mennä tarkkaan sen kirjan ohjeiden mukaan. Niillä muonilla pärjää kyllä hyvin. Läheskään kaikki reseptit täällä saitilla ei ole Atkinsin induktion kanssa yhteensopivia. Tosin mä en tehnyt niiden kirjan reseptien mukaan, koska ne oli minusta vähän turhan "hienoja" mun kokkaustaidoille. Lähinnä söin alussa jauhelihaa, rasvaista kalaa, kanaa ja vihanneksia sen verran kun kirjassa sallittiin, sekä munia ja pekonia. Yleisesti ottaen söin päiväruoasta puolet päivällä ja puolet illalla ja aamupala erikseen. Eli kuitenkin vaan niitä sallittuja ruoka-aineita. Aika askeettisesti, mutta vaan sen vuoksi kun en viitsinyt tehdä parempiakaan muonia. Oikeasti kyllä pidin noistakin muonista Ihan alussa popsin kaikkea paahtokinkkua, metukkaa, juustoa ja sen sellaista, mutta aika nopeasti rupesi tekemään lämmintä muonaa mieli. Tuommoiset voisi kuitenkin sopia aamupalaksi, jos ei tahdo kokkailla aamulla. |
|
| Julkaisija: | lillamaria [ 2007-08-08 19:48:53 ] |
| Viestin otsikko: | |
Kiitos metu, siinähän se oli!
Kaikille hyvää ja menestyksekästä karppiuintia! lillamaria |
|
| Julkaisija: | Kultasade [ 2007-08-09 10:56:30 ] |
| Viestin otsikko: | Aloittelua |
Mun oma aloitus oli 4.6. ja sekin Atkinsin innoittamana - tosin netistä, ei kirjoista. Tutkailin nettiä ja totesin että eipä ei meikäläisen kannata aloittaa mitään nippelitarkkaa hommaa jonkun toisen keksimien reseptien kanssa pläräten, joten otin ainoastaan yhden säännön: hiilihydraatit joka päivä alle 20. Tuolla säännöllä aloin syödä tavallisista kaupoista saatavaa ruokaa, lajista viis kunhan hiilihydraatit ei nouse. Mukaan tarttui: kananmunia (keitin valmiiksi odottamaan aina muutamia kaappiin että voi napata sitten helposti kun on ruokailun aika), lohta (nam nam kului varmasti 1-2kg savustettua lohta joka viikko + graavilohta vaihteen vuoksi), kinkkuleikkelettä, kurkkua, pippuripihvejä ja rajoitetusti manteleita. Apuna oli koko ajan Finelin tietopankki, josta tarkistin että keksiskö vielä jotain muuta, mutta taisi rajoittua noihin aineksiin sitten kuitenkin lopulta. Voi olla että tämä oli epätieteellinen ratkaisu, mutta itseni tuntien tein näin ja sain homman uskomattoman hyvin liikkeelle (siis omasta mielestä Tsemppiä! |
|
| Julkaisija: | Ankkuli [ 2007-08-09 11:11:42 ] |
| Viestin otsikko: | |
Kiitti kaikille vinkeistä!!! Tässä nyt vedellään toista päivää.. Eilen oli illalla sellainen olo, että jotain nyt puuttuu (hiilarit:) Kamalammalta tuntui kyllä syödä niin rasvaista ruokaa, kun ei oo tottunut ja liha/munat rupesi tökkimään, vaikken edes syönyt paljon. Kasviksia tekis mieli enemmän koko ajan! Eilen oli nukkumaan mennessä oikeastaan oksettava olo, joka kyllä häipyi aamuksi. Tänään on sitten hirveä päänsärky, mutta kai ne vieroitusoireet tästä vähitellen... Kilo oli jo aamulla lähtenyt, mutta sehän nyt voi liittyä muuhunkin.. Näillä mennään |
|
| Julkaisija: | Kultasade [ 2007-08-09 11:39:27 ] |
| Viestin otsikko: | |
No muistin tietenkin nyt mitä unohtui listasta: katkaravut! Katkiksia paistinpannuun öljyn & pilkottujen chilien kanssa muhimaan hetkeksi, sitten nopea kuumennus ja namia on. Menee sellaisenaan vaikka iltapalaksi. |
|
| Julkaisija: | lowcarb [ 2007-08-10 08:39:44 ] |
| Viestin otsikko: | |
Vähän samalla metodilla minäkin kun Kultasade. Tuo Fineli on tosi kätevä vähähiilihydraattisten ruokien etsintään. Tässä nyt vielä muistutan kun päätäsi särkee, että muista juoda. En nyt tarkoita mitään kymmentä litraa päivässä, mutta kuitenkin runsaasti. Varsinkin tässä alkuvaiheessa kun elimistösi alkaa tuottaa niitä ketoaineita ja varmaan on vielä hiilarivarastoja jäljellä niin tulee epätasapainoa, ylimääräiset ketoaineet tulevat virtsan mukana pois. Muista myös syödä tarpeeksi ettei tule heikotusta sen vuoksi. |
|
| Julkaisija: | Ankkuli [ 2007-08-10 11:19:53 ] |
| Viestin otsikko: | |
Heippa! No tänään (3. päivä) on pahimmat vieroitusoireet jo ohi, mutta ei vieläkään kyllä erityisen ihana fiilis (niin kuin jotkut on kuvanneet).. Paino pudonnut 1,5 kg. Ikävä on kaikkea missä ois sokeria... Mä haluun jäätelöä!!!! |
|
| Julkaisija: | lillamaria [ 2007-08-10 11:47:24 ] |
| Viestin otsikko: | |
Ankkuli kirjoitti: Mä haluun jäätelöä!!!!
Etkä halua. Sä haluat juustometukkarullia pari kappaletta ja jälkiruuaksi siivun jääkaappikylmää cantalupemelonia. Usko pois!
|
|
| Julkaisija: | sollya [ 2007-08-10 12:55:26 ] |
| Viestin otsikko: | |
lillamaria kirjoitti: Ankkuli kirjoitti: Mä haluun jäätelöä!!!! Etkä halua. Sä haluat juustometukkarullia pari kappaletta ja jälkiruuaksi siivun jääkaappikylmää cantalupemelonia. Usko pois! ![]() aaaaaaa...juustometukkarullia....glaaaaaaah
meen tekee lounasta nyt hetikohta Ankkuli, odottele vielä kärsivällisesti muutamia päiviä ja yritä pysyä ruodussa. Mieliteot ja sokerihimo laantuvat ja pian huomaat ettet niitä ikävöi yhtään. |
|
| Julkaisija: | Kultasade [ 2007-08-11 18:39:39 ] |
| Viestin otsikko: | |
Juuri niin, jotain hyvää kunnon ruokaa tarpeeksi niin ei tee mieli sokereita. Kannattaa vaan pitää ryhti päällä tässä alussa, kohta se helpottaa! |
|
| Julkaisija: | Ankkuli [ 2007-08-13 12:11:15 ] |
| Viestin otsikko: | |
lillamaria kirjoitti: Ankkuli kirjoitti: Mä haluun jäätelöä!!!! Etkä halua. Sä haluat juustometukkarullia pari kappaletta ja jälkiruuaksi siivun jääkaappikylmää cantalupemelonia. Usko pois! ![]() Ihana |
|
| Sivu 1/3 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|