Liitän tämän tekstin Usein kysytyistä kysymyksistä, kun vaadittiin uutta keskustelua.

Ja onpahan sitten mahdollisuus valittaa syömisongelmistaan ihan omassa keskustelussa.
"Kuulostaa vain niin epätodennäköiseltä, että tuolla menetelmällä laihtuisin 101-kiloisesta vaikkapa 80:een kiloon.
Voiko niitä ihania kakkuja, jäätelöitä ja suklaata sitten enää syödäkään? Ja kantsiiko kokeilla edes niitä apteekista löytyviä kromipillereitä?
Meinaan siis... Mulla on ongelmana se, että on joka päivä päästävä ahmimaan jotain makeaa ja epäterveellistä. Ei siis riitä, että syön esimerkiksi carob-jauheesta, vedestä ja murskatuista taateleista tehtyä makeaa mössöä. Jos en saa sitä tiettyä sokeria, hypin seinille, en voi keskittyä mihinkään, tulen vihaiseksi ja kärtyksi."
Lueskelin vähän näitä faktoja. Jos / kun aloitain karppauksen, hyväkarppaus kuulostaa kaikkein terveellisimmältä vähän niin kuin perusruokavalion muutos, mutta vähemmillä hiilareilla. Tässä kohtaa tulee mutta (eli minua taas häiritsee

): Yleensä lääkärit ja ravitsemusterapeutti ovat suositelleet minulle runsaasti viljatuotteita. Kai moniviljaista ja siemenistä leipää voi syödä? Siinähän on tietysti sitten enemmän hiilareita kuin esimerkiksi tummassa ruisleivässä(?) Ravitsemusterapeutilla kävin pari kertaa, lokakuussa olisi kolmas aika. Me teimme minulle sopivan ruokavalion:
aamupala klo 8-10
lounas klo 12-13
(välipala) klo 14
päivällinen klo 15-17
iltapala klo 20-21 (+ pieni suklaapatukka yms.) - ilta-ahmatti kun olen
Uskon että systeemi toimisi ihan hyvin, mutta illalla tulee vain vedettyä kokonaan se jäätelöpakkaus, suklaakakku tai suklaalevy. Keksit, suklaa ja jäätelö ovat intohimojani. Tänäänkin saan vaihteeksi rahaa (olen ihan veloissa lainailun takia), ja päässä vilisee ajatuksia siitä, että voisin ostaa vaikkapa jäätelökakun itselleni.<3
Toisaalta en haluaisi olla näin orjallisesti kiinni herkuissa. Tällä hetkellä tuntuu, että elän syödäkseni. Ruoka on tärkeää ja se yhdistää: syön yleensä kun tapaan kavereitani. Kerran tosin kävin lenkillä kaverini kanssa enkä syönyt sen jälkeen herkkua, vaan porkkanan, mutta... Olisi hienoa, jos tulevaisuudessa voisi syödä suht normaalia ruokaa, mutta voisi sallia itselleen vaikkapa pienen herkun per päivä (esimerkiksi Yacky -vanukkaissa on vain 120kcal per purkki), mutta niin, ettei sortuisi suurien määrien syömiseen. (esimerkkinä hiljattain Siwassa [joka on vähän liian lähellä] oli ale, jossa eurolla sai kolme Yackya ja niitähän tuli sitten ostettua kolme joka päivä...)
Olen 18-vuotias nainen, painan 101kg. Haluaisin painaa 75kg, mutta tavoittelen ainakin 80 kiloa. Eli tekemistä olisi. En itse ole koskaan kokeillut dieettejä, koska useimmat ovat aika örkistä. Enkä ole kokeillut niitä "ihmepillereitä" joita saa esimerkiksi "laihdu nopeasti" -sivuilta ja Ostos Tv:stä. Olen vain yrittänyt laihtua ihan tosissani, Dr. Philin Seitsemän avainta painonhallintaan -kirjankin olen lukenut. Olisi ihanaa painaa reilusti alle sata kiloa, mahtua vanhoihin farkkuihin, käyttää vanhaa takkia, jaksaa enemmän...