karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 07:04:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Yllätyin positiivisesti
ViestiLähetetty: 2007-09-28 15:59:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-05-23 14:00:00
Viestit: 58
Olen aiemminkin kokeillut joitakin "karppileivonnaisia" enkä ole oikein vakuuttunut niiden "hyvyydestä".

Tänään rohkaisin mieleni ja tein kokeeksi annoksen "mantelileipää" ja täytyy sanoa, että yllätyin positiivisesti! Annoksesta tuli 5 tosi isoa joskin hieman lättänää "sämpylää" jotka saa kuitenkin halkaistua. Maku oli ainakin lämpimänä ihan kotitekoisen sämpylän makuinen!

Tässä lieneekin ratkaisu aamupalaongelmaani :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 17:55:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-21 14:03:54
Viestit: 1013
Minäkin leivoin kokeeksi noita leipiä eilen ja tykkäsin kyllä. :smt045


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 20:49:57 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Kiva kuulla, että ootte tykästyny meiksin sävellykseen. Itekään en ole niihin vielä kyllästyny. Mulla ainakin ne mantelileivät pitää nälän loitolla tosi pitkään. Toki riippuu päällisistä, vai pitäskö sanoo sisuksista. Ne kun käy hampparin korvikkeeksi, pikkupizzapohjiksi ym. mitä nyt mielikuvitus keksiikään. Mulla täytettä on niin paljosti, että hädin tuskin kykenee haukata. Joskus piruuttani laskin laskurilla, että leipä, mun omien sisälmyksien kans, sisältää jotain 500-600 kcal. Sen mantelileivän lisäksi mä syön vaan kerran päivässä jotain lämmintä ruokaa. Enempää en tarvi. Huomiseks pitäis niitä taas väsätä, tai sit teen niitä vasta aamulla, niin saa uunituoretta leipää aamukaffen kanssa. Njamii!

Lisäsäyksenä vielä: halkaistuna paahdan ne leivänpaahtimessa. Toimii.

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 22:35:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-05-21 21:10:48
Viestit: 444
Minäkin olen leiponut niitä monta kertaa ja tykkään!
Reseptissä taisi olla seesamin- tai jotain muita siemeniä, joita ei ole kotona enkä ikinä muista ostaa, mutta olen ripsauttanut auringonkukansiemeniä sen sijaan...

Säilyvät tuoreena ja ovat ihania paahdettuna!
Hyvä, että teitä respetin kehittelijöitä on :)

-takkis-

_________________
Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-29 06:04:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-05-23 14:00:00
Viestit: 58
Mullakaan ei ollut seesaminsiemeniä ja laitoin pellavansiemeniä joita hiukan muusasin morttelissa! Ihana ohje, kiitos!

ps. jos joku vielä kertoisi aikuisten oikeasti hyvänmakuisen suklaakakkuohjeen olisin "taivaassa" :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-29 12:25:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-13 22:03:38
Viestit: 419
Kiitos minunkin puolestani reseptin kehittelijälle!
Teen aina viikonlopuksi satsin, saa syödä parit leivät hökkeitten kera "aamukahvilla". Nälkä pysyy poissa pitkälle iltapäivään.
Ja ovat hyviä, tosi ei minullakaan ole noita seesaminsiemeniä, mutta pellavarouhetta olen käyttänyt tilalla. Ja tais lesekin olla jotain 4-viljan lesettä.

_________________
uusi aloitus 21.5-07
I Herbistä alennusta 5 $ koodilla PEK837 ensimmäisestä tilauksestasi. :)

Elämä on kuin taksi. Mittari raksuttaa
koko ajan, olitpa sitten matkalla johonkin
tai vain istut paikallasi. -Lou Erickson


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)