karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-08 16:15:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-09-15 06:50:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Noin vuoden nyt karpanneen painoni on noussut. Liikuntaa en ole kunnolla harrastanut ennen kuin keväällä aloin taas tekemään lenkkiä ja fillaroimaan ja nyt olen aloittanut syksyn tullen uuden harrastuksen jossa treenit on 2 krt viikossa. Treenipäivinä syön hyväkarpisti ja muina päivinä vhh-tyylillä.

En aloittanut karppausta laihdutuksen takia, vaan päästäkseni eroon sokerista ja tottavie niin kävi nopeasti. Pitkästä aikaa kävin vaa'alla ja se näytti lukemiksi 57 kg (164 cm). Viime syksynä olen painanut ehkä 54-55 kg kun karppauksen aloitin.

Onko tämä normaali ilmiö? Vaatekaappiani en ole joutunut uusimaan ja selluliittikin on vähentynyt \:D/ eli jotenkin olen kyllä kiinteytynyt vaikka näillä liikuntamäärillä kiinteytymistä ei voi vielä pistää sen piikkiin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-15 07:20:52 
Poissa
sintti
sintti

Olen karpannut toukokuun puolesta välistä ja paino laskenut n. 1,5 kg. Mutta navan kohdalta mitattuna on senttejä karissut 8! Vaatteissa todella tuntuu! Kaikki sanoo, että oot laihtunut hirveesti ja hämmästyvät, kun ilmoitan, että 1,5 kg. Eli vanha juttu:älä tuijota vaakaa vaan peiliä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-15 19:51:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jep, kyllä näyttäisi siltä että läskiä on lähtenyt ja lihasta tullut tilalle. Tämä on aika normaali ilmiö, kun ottaa huomioon sen, että yleensä karpatessa tulee vedettyä enemmän proteiinia kuin muilla dieeteillä.

Saat kyllä olla aika onnellinen, että olet vähäisellä liikunnalla onnistunut noin kiinteytymään...

Samansuuntaisen ilmiön on kaverini mies havainnut South Beach -dieetin aloitusvaiheessa parin viikon jälkeen: painoa oli tullut kilon verran lisää, mutta vyötärö oli pienentynyt ja muutenkin mies näytti selkeästi hoikemmalta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-16 10:50:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen "lihonut" kesäkuun jälkeen 2.4 kiloa ja vyötäröltä on lähtenyt 10 senttiä. Hauiksia, reisiä ja pohkeita en ole mitannut ennen tätä aamua, joten niissä tapahtunutta muutosta on vaikea mitata, mutta silmä harittaa sen verran, että luulee melkein lihaksien erottuvan paremmin.

Mittanauhani on tehty pahvista ja alkuun minua ei haitannut yhtään, että siitä katkesi viitisen senttiä päästä pois, mutta tajusin, ettei mitasta ole enää rinnanympäryksen mittaamiseen.

Kyllä karppauksella ja liikunnalla voi paino nousta, mutta sillä ei ole mitään tekemistä lihomisen kanssa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-17 08:07:28 
Poissa
sintti
sintti

Paino on pysynyt jokseenkin samana, kuin karppauksen alussa. Aikaa on kulunut reilu puoli vuotta. Mahan kohdalta on selvästi lähtenyt läskiä, kun alkaa vatsalihaksetkin jonkun verran erottua.. Ja rinnanympärys on kasvanut selvästi, kun jotkut paidat melkein kiristävät.. Ja yhtään en ole siis treenannut, vain perusliikuntaa harvakseltaan.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00