Kuplamaha kirjoitti:
Phoenix kirjoitti:
artikkeli suolan ja veden tärkeydestä, joten en ala tänne sitä kopsaamaan,
tiedossa oli tärkeys jo
Hieman liian kaukaa lähti artikkelin perustelut. Enkä saanut kaipaamaani vastausta, mutta oli mielenkiintoista.
Lainaa:
Koska teollistamisen yhteydessä keksittiin suola, alettiin muita 82 alkuainetta pitää jäänteinä. Ilman näitä alkuaineita suola toimi aggressiivisemmin, ja sitä pystyttiin käyttämään teollisuudessa. 93% suolateollisuuden tuotteista menee muun teollisuuden käyttöön. Sitä käytetään transformaationkykynsä takia useissa teollisissa prosesseissa. Meillä ei olisi esimerkiksi mineraaliöljyä, ei muoveja, eikä myöskään pehmennysaineita ilman teollisuussuolaa. Ruokasuolamme on näin ollen jätetuote. Osa suolasta käytetään elintarvikkeiden säilytysaineena ja loput, 0,3 % ajautuu puhtaana natrium-kloridina keittiöihimme. Munuaisemme voivat erotella noin 5-7 gr natriumkloridia päivittäin. Kuitenkin pelkästään elintarvikkeittemme teollistumisen kautta saamme päivittäin 12–20 g tätä myrkkyä itseemme. Vielä jogurtissakin on natriumkloridia säilytysaineena. Toisin sanoen, määrällisesti saamme automaattisesti enemmän natriumkloridia itseemme kuin kehomme ylipäänsä pystyy erittämään.
Tuossa lienee oleellisin. Tulkitsisin siten, että tuo 5-7g olisi sopiva määrä.