karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 16:44:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-09-26 19:49:06 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-09-09 10:21:28
Viestit: 39
Minä kai olen liian kauan ollut painonvartijoissa sun muissa systeemeissä joissa rasva on myrkkyä, joten en opi millään sitä käyttämään. Onko syy siinä painon junnaamiseen kun se ei tipu piiruakaan vaikka olen jo karpannut pari kuukautta. Mulla tulee yleensä vuorokaudessa hiilareita 13-20 proteiinia 90-130 rasvaa 40-60 ja kaloreita 900-1600 pituus mulla on 163 ja pinoa tällä hetkellä julmat 83.

Olisiko joku niin kiltti ja ohjaisi minua oikeaan suuntaan, pliis!

Kiitollisena odotan apuva, Puttepossu:)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 20:03:35 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

Liittynyt: 2006-05-28 11:19:47
Viestit: 3782
Heipä hei puttepossu!

Minun oli alkuvaiheessa helppo hahmottaa noita määriä kun lähdin aluksi proteiinista, jota ei pitäisi nauttia enempää kuin 1-1,5g/ihannepainokilo (ellet ole himourheilija) > jos oletetaan että sinun ihannepainosi olisi n. 60-65 kg, prodea voisit syödä 60-90 g päivässä. Sitten hiilarit, joita ilmeisesti pyrit pitämään induktiotasolla? 20 g. Tämä tekee yhteensä 320-440 kcal, jolloin rasvasta pitäisi saada energiaa sellaiset 1000 kcal, eikö totta? Se tekee reilut 100g rasvaa päivässä, eli aika tavalla saat lisäillä rasvan käyttöä (ja vähentää proden syömistä, ainakin tuosta ylärajasta).

Muoks. Tämä oli aika karkea laskutoimitus, joka perustuu olettamalle jostain keskimääräisestä energiankulutuksesta, josta vähennetään se 500 kcal laihduttamisen vuoksi. Toisaalta kaikki eivät täällä usko koko kaloriteoriaan, ja varsin todennäköisesti laihtuisit, vaikka lisäisit rasvaa vielä reilumminkin. 8) Mutta sen asian selvittäminen itselleen vaatii aika paljon lukemista ja foorumiin perehtymistä, jonka jätän sinun itsesi tehtäväksi. Aluksi tämä kaikki tuntuu varmasti kovin mutkikkaalta, mutta älä huoli - aikasi aiheeseen tutustuttuasi alat huomata, että se on hyvin loogista ja oikeastaan varsin helppoa toteuttaa käytännön elämässä.

Onnea matkaan!

_________________
He muistelivat prahalaisten joulukaloja, katukäytävien sammioissa uivia karppeja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 20:06:48 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Minä sinuna vaihtaisin rasvan ja proteiinin suhteita, eli rasvaa siinä 90-100 ja protskua 60-70 g.Ei sitä rasvaa kannata pelätä, mutta paikkarihistoria taustalla sen kyllä ymmärtää. Unohda semmoinen asia kuin paikkarit!

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 20:09:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-10-07 10:42:03
Viestit: 417
Äkkiseltään kuulostaa siltä, että proteiinia tulee aika reippaasti. Ainakin tuo 130 grammaa kuulostaa oudon paljolta. Eikö suositus ole 1-1,5 g ihannepainokiloa kohti? Eli jos ihannepainosi on noin 61 kiloa (BMI 23), niin tuo 90 grammaa alkaa olla aikalailla yläraja.

90 grammasta proteiinia tulee 360 kilokaloria, ja noista sun hiilareista kahdeksisenkymmentä kilokaloria. Loput kalorit pitäisi siis ottaa rasvasta. Jos ajatellaan, että söisit laihduttaessa 1600 kcal vuorokaudessa (kuulostaa tosin aika vähäiseltä sekin, vai mitä mieltä muut ovat?), niin saat vetää rasvaa 130 grammaa, että tuo energiamäärä tulee täyteen. Eli siis vastaus kysymykseen: 40-60 grammaa on todella vähän!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 20:51:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-10-07 10:42:03
Viestit: 417
Osaako muuten joku sanoa mikä on minimi pufaa ja mufaa? Joinakin päivinä tyydyttymättömät rasvahapot tulevat lähinnä kananmunasta...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-09-26 21:10:05 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8749
puttepossu kirjoitti:
Minä kai olen liian kauan ollut painonvartijoissa sun muissa systeemeissä joissa rasva on myrkkyä, joten en opi millään sitä käyttämään. Onko syy siinä painon junnaamiseen kun se ei tipu piiruakaan vaikka olen jo karpannut pari kuukautta. Mulla tulee yleensä vuorokaudessa hiilareita 13-20 proteiinia 90-130 rasvaa 40-60 ja kaloreita 900-1600 pituus mulla on 163 ja pinoa tällä hetkellä julmat 83.

Olisiko joku niin kiltti ja ohjaisi minua oikeaan suuntaan, pliis!

Kiitollisena odotan apuva, Puttepossu:)

Pituus sama mulla, ikää vissiinki enempi...
Paino oli helmikussa 83kg ja nyt välillä hipoo jo seittemääkymmentä :roll:

Laskuun läks, kun rasvat 100g, proteiinit n. 60-70 ja hiilarit reilusti alle 20g...
Ketokarppilinjoilla olen ja meinaan pysyy...
Olo hyvä ja kaikki nivelkivut poissa...
Enimmäkseen syön eläin- ja maitorasvoja...kookosöljyy ja vähempi oliiviöljyy :mrgreen:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-27 15:59:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-09-09 10:21:28
Viestit: 39
Se kai tässä varmaan mättää kun olen syönyt niin runsaasti lihaa broileria munia ja JUUSTOA!! Jota rakastan. Minulla on se vanha seitkytluvulta peräisin oleva Atkinsin alkuperäinen kirja ja siinä kehotetaan että syö lihaa jne rajoittamatta.... :idea: Ja niinhän minä tyttö olen tehny työtä käskettyä :oops:

En millään keksi semmosia ruokia joissa olisi vähän sekä hiilareita että proteiinia :shock:

Kertokaa hyvät immeiset miten tästä eteenpäin??

Lenkkeilyä en juuri harrasta kun työssäni liikun koko päivän varastohommissa ja ulkona.

Kiittää ja kumartaa Puttepossu :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-27 16:04:57 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
puttepossu kirjoitti:

En millään keksi semmosia ruokia joissa olisi vähän sekä hiilareita että proteiinia :shock:


Kasvikset.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-27 16:42:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-04-28 14:43:32
Viestit: 2883
Kitrus kirjoitti:
puttepossu kirjoitti:

En millään keksi semmosia ruokia joissa olisi vähän sekä hiilareita että proteiinia :shock:


Kasvikset.


Voi! Öljy!

_________________
"Life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away."

Vaaka mäkeen ja mittanauhailua maltilla


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-27 16:43:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-14 20:47:36
Viestit: 4407
Kasviksista niitä missä ompi vähäsen hiilihytraattia, niinkus kaalit ja rasvaa päälle notta roiskuu ja näläkä lähteepi. Siihe sitte rinnalle jonkilaine roteiinikönkäle. Ja vettä pittääpi juua reilusti. Jos ei vähänen rasva ole laihruttanu nii pittää syyä enemmä. (kannattaa kokeilla ainakin :) )

_________________
on kolmenlaisia ihmisiä,niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa..
perj. 13.4 -07 83,5kg


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)