No niin...
Oon kohta 22-vuotias poika...Opiskelija, juuri muuttanut toiselle puolelle Suomea...
Mulla on sen verran karppaushistoriaa, että laihdutin karppaamalla tammikuusta 2006 alkaen n. 15 kg...(kilot lähti reilussa puolessa vuodessa).
Ensimmäisen puoli vuotta pysyin tiukalla linjalla oikein hyvin, mutta annapas ollakaan kun tuli kesä, alko karppilinja lipsumaan.
No, vielä kevät-talvella 2007 yritin karpata, mutta se nyt oli sellasta että päivän pari kesti ja sit taas lankes johonki hiilaripommiin (just kaikkein pahimpiin, siis tyyliin karkkeihin, suklaaseen, jäätelöön ja munkkeihin/pulliin).
Pikkuhiljaa paino ei olekaan laskenut, tai pysynyt samassa, vaan tilanne on pahentunut entisestään. Olen lihonut takaisin n. 8 kg tämän reilun puolen vuoden aikana tähän päivään mennessä.
Tuntuu että on niin voimaton kamppailussa kiloja vastaan. Aina sitä ajattelee et pitäis karpata, mut se aloittaminen venyy aina, huomiseen, ens viikkoon...ja kohta varmaan huomaan olevani joulunvietossa ilman että olisin karpannut päivääkään.
Tämä kesä, siis kesä 2007, oli paha. Sen aikana en karpannut juurikaan, ja tuntui että olin ihan hukassa laihduttamisen suhteen.
Luen tällä hetkellä Bitten Jonssonin ja Pia Nordströmin kirjoittamaa kirjaa "Sokeripommi", ja mitä enemmän sitä luen, sitä varmempi olen siitä, ettei minulle vain KÄY sokeri tai muutkaan hiilihydraatit. Eli olen sokeririippuvainen (ehkä vähän väärä sana, mutta aika oikeaan se silti osuu kohdallani).
Kaikki makea on intohimoni, ja tuntui että elämä oli paljon parempaa karppausaikana. Silti en oikein vaan osaa aloittaa, kun pitäisi syödä kaappeihin ostetut pastat, pakastimesta leivät ja varsinkin kylässä kakut ja kaikki herkut suorastaan hyppäävät suuhuni tarjottimilta.
Neuvoja, vinkkejä, apua kaivataan...Mitä teen kun tuntuu ettei ole voimia aloittaa karppaamista...ja silti tiedän että sokerin ja nopeiden hiilareitten jättäminen olisi oikea ratkaisu...
