karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://karppi.ninja/forum/

Suola-päänsärky
http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=30346
Sivu 1/1

Julkaisija:  Kuplamaha [ 2007-09-26 07:09:16 ]
Viestin otsikko:  Suola-päänsärky

Onkos kellään kokemusta tai tietoa miten paljon suolaa pitää saada? Pitääkö paikkansa että liian vähän suolaa saadessa tulee pää kipeäksi. Itsellä jatkuva päänsärky. En ole koskaan juonut kivennäis tms. vesiä koska maku on niissä niin kamala. Auttaisko niiden juominen päävaivoihin? Ja mikä kivennäisvesi maistuis lähinnä vedeltä?

Jos tästä aiheesta on jo olemassa ketju ohjatkaa, please, mut sinne, en äkkiä löytänyt haku toiminnolla tietoa.

Julkaisija:  ipa [ 2007-09-26 07:19:58 ]
Viestin otsikko: 

Tässä on yksi esimerkki. Kokeile hakusanoja vissy, vichy jne :wink:

Julkaisija:  Kuplamaha [ 2007-09-26 13:20:15 ]
Viestin otsikko: 

kiitos

Entäpä suola?

Julkaisija:  Phoenix [ 2007-09-26 16:45:54 ]
Viestin otsikko: 

http://www.minaolen.com/frameset.html

Tuolla on aika pitkä artikkeli suolan ja veden tärkeydestä, joten en ala tänne sitä kopsaamaan, vaan voitte lukea tuolta itse :)
Käytän itsekin ruusu / kristallisuolaa - se maistuu vähemmässä määrin enemmän suolalle kun valkaistu natriumkloridimömmö.

Julkaisija:  chiman [ 2007-09-26 16:51:53 ]
Viestin otsikko: 

Riittävä veden ja suolan saanti on tärkeää. Jos olet juonut vähintään kohtuullisesti, kokeile seuraavaksi suolaa.

Tässä eräs suolan liian vähäisestä saannista johtunut ja onneksi korjattu ongelma:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=26161

Julkaisija:  Kuplamaha [ 2007-09-26 17:49:27 ]
Viestin otsikko: 

tänk juu chiman, olipas pitkästi asiaa

lisään siis suolaa ja muistan myös juoda :wink:

Julkaisija:  Kuplamaha [ 2007-09-26 17:52:08 ]
Viestin otsikko: 

Phoenix kirjoitti:
artikkeli suolan ja veden tärkeydestä, joten en ala tänne sitä kopsaamaan,


tiedossa oli tärkeys jo

Hieman liian kaukaa lähti artikkelin perustelut. Enkä saanut kaipaamaani vastausta, mutta oli mielenkiintoista.

Julkaisija:  Phoenix [ 2007-09-26 18:52:59 ]
Viestin otsikko: 

Kuplamaha kirjoitti:
Phoenix kirjoitti:
artikkeli suolan ja veden tärkeydestä, joten en ala tänne sitä kopsaamaan,


tiedossa oli tärkeys jo

Hieman liian kaukaa lähti artikkelin perustelut. Enkä saanut kaipaamaani vastausta, mutta oli mielenkiintoista.


Lainaa:
Koska teollistamisen yhteydessä keksittiin suola, alettiin muita 82 alkuainetta pitää jäänteinä. Ilman näitä alkuaineita suola toimi aggressiivisemmin, ja sitä pystyttiin käyttämään teollisuudessa. 93% suolateollisuuden tuotteista menee muun teollisuuden käyttöön. Sitä käytetään transformaationkykynsä takia useissa teollisissa prosesseissa. Meillä ei olisi esimerkiksi mineraaliöljyä, ei muoveja, eikä myöskään pehmennysaineita ilman teollisuussuolaa. Ruokasuolamme on näin ollen jätetuote. Osa suolasta käytetään elintarvikkeiden säilytysaineena ja loput, 0,3 % ajautuu puhtaana natrium-kloridina keittiöihimme. Munuaisemme voivat erotella noin 5-7 gr natriumkloridia päivittäin. Kuitenkin pelkästään elintarvikkeittemme teollistumisen kautta saamme päivittäin 12–20 g tätä myrkkyä itseemme. Vielä jogurtissakin on natriumkloridia säilytysaineena. Toisin sanoen, määrällisesti saamme automaattisesti enemmän natriumkloridia itseemme kuin kehomme ylipäänsä pystyy erittämään.


Tuossa lienee oleellisin. Tulkitsisin siten, että tuo 5-7g olisi sopiva määrä.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/