| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| Mikä on suositeltava rasvanmäärä vrk:ssa http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=30360 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | puttepossu [ 2007-09-26 19:49:06 ] |
| Viestin otsikko: | Mikä on suositeltava rasvanmäärä vrk:ssa |
Minä kai olen liian kauan ollut painonvartijoissa sun muissa systeemeissä joissa rasva on myrkkyä, joten en opi millään sitä käyttämään. Onko syy siinä painon junnaamiseen kun se ei tipu piiruakaan vaikka olen jo karpannut pari kuukautta. Mulla tulee yleensä vuorokaudessa hiilareita 13-20 proteiinia 90-130 rasvaa 40-60 ja kaloreita 900-1600 pituus mulla on 163 ja pinoa tällä hetkellä julmat 83. Olisiko joku niin kiltti ja ohjaisi minua oikeaan suuntaan, pliis! Kiitollisena odotan apuva, Puttepossu:) |
|
| Julkaisija: | hillapuuri [ 2007-09-26 20:03:35 ] |
| Viestin otsikko: | |
Heipä hei puttepossu! Minun oli alkuvaiheessa helppo hahmottaa noita määriä kun lähdin aluksi proteiinista, jota ei pitäisi nauttia enempää kuin 1-1,5g/ihannepainokilo (ellet ole himourheilija) > jos oletetaan että sinun ihannepainosi olisi n. 60-65 kg, prodea voisit syödä 60-90 g päivässä. Sitten hiilarit, joita ilmeisesti pyrit pitämään induktiotasolla? 20 g. Tämä tekee yhteensä 320-440 kcal, jolloin rasvasta pitäisi saada energiaa sellaiset 1000 kcal, eikö totta? Se tekee reilut 100g rasvaa päivässä, eli aika tavalla saat lisäillä rasvan käyttöä (ja vähentää proden syömistä, ainakin tuosta ylärajasta). Muoks. Tämä oli aika karkea laskutoimitus, joka perustuu olettamalle jostain keskimääräisestä energiankulutuksesta, josta vähennetään se 500 kcal laihduttamisen vuoksi. Toisaalta kaikki eivät täällä usko koko kaloriteoriaan, ja varsin todennäköisesti laihtuisit, vaikka lisäisit rasvaa vielä reilumminkin. Onnea matkaan! |
|
| Julkaisija: | lillamaria [ 2007-09-26 20:06:48 ] |
| Viestin otsikko: | |
Minä sinuna vaihtaisin rasvan ja proteiinin suhteita, eli rasvaa siinä 90-100 ja protskua 60-70 g.Ei sitä rasvaa kannata pelätä, mutta paikkarihistoria taustalla sen kyllä ymmärtää. Unohda semmoinen asia kuin paikkarit! |
|
| Julkaisija: | Från Duvemåla [ 2007-09-26 20:09:44 ] |
| Viestin otsikko: | |
Äkkiseltään kuulostaa siltä, että proteiinia tulee aika reippaasti. Ainakin tuo 130 grammaa kuulostaa oudon paljolta. Eikö suositus ole 1-1,5 g ihannepainokiloa kohti? Eli jos ihannepainosi on noin 61 kiloa (BMI 23), niin tuo 90 grammaa alkaa olla aikalailla yläraja. 90 grammasta proteiinia tulee 360 kilokaloria, ja noista sun hiilareista kahdeksisenkymmentä kilokaloria. Loput kalorit pitäisi siis ottaa rasvasta. Jos ajatellaan, että söisit laihduttaessa 1600 kcal vuorokaudessa (kuulostaa tosin aika vähäiseltä sekin, vai mitä mieltä muut ovat?), niin saat vetää rasvaa 130 grammaa, että tuo energiamäärä tulee täyteen. Eli siis vastaus kysymykseen: 40-60 grammaa on todella vähän! |
|
| Julkaisija: | Från Duvemåla [ 2007-09-26 20:51:39 ] |
| Viestin otsikko: | |
Osaako muuten joku sanoa mikä on minimi pufaa ja mufaa? Joinakin päivinä tyydyttymättömät rasvahapot tulevat lähinnä kananmunasta... |
|
| Julkaisija: | tuulimumma [ 2007-09-26 21:10:05 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mikä on suositeltava rasvanmäärä vrk:ssa |
puttepossu kirjoitti: Minä kai olen liian kauan ollut painonvartijoissa sun muissa systeemeissä joissa rasva on myrkkyä, joten en opi millään sitä käyttämään. Onko syy siinä painon junnaamiseen kun se ei tipu piiruakaan vaikka olen jo karpannut pari kuukautta. Mulla tulee yleensä vuorokaudessa hiilareita 13-20 proteiinia 90-130 rasvaa 40-60 ja kaloreita 900-1600 pituus mulla on 163 ja pinoa tällä hetkellä julmat 83.
Olisiko joku niin kiltti ja ohjaisi minua oikeaan suuntaan, pliis! Kiitollisena odotan apuva, Puttepossu:) Pituus sama mulla, ikää vissiinki enempi... Paino oli helmikussa 83kg ja nyt välillä hipoo jo seittemääkymmentä Laskuun läks, kun rasvat 100g, proteiinit n. 60-70 ja hiilarit reilusti alle 20g... Ketokarppilinjoilla olen ja meinaan pysyy... Olo hyvä ja kaikki nivelkivut poissa... Enimmäkseen syön eläin- ja maitorasvoja...kookosöljyy ja vähempi oliiviöljyy |
|
| Julkaisija: | puttepossu [ 2007-09-27 15:59:52 ] |
| Viestin otsikko: | |
Se kai tässä varmaan mättää kun olen syönyt niin runsaasti lihaa broileria munia ja JUUSTOA!! Jota rakastan. Minulla on se vanha seitkytluvulta peräisin oleva Atkinsin alkuperäinen kirja ja siinä kehotetaan että syö lihaa jne rajoittamatta.... En millään keksi semmosia ruokia joissa olisi vähän sekä hiilareita että proteiinia Kertokaa hyvät immeiset miten tästä eteenpäin?? Lenkkeilyä en juuri harrasta kun työssäni liikun koko päivän varastohommissa ja ulkona. Kiittää ja kumartaa Puttepossu |
|
| Julkaisija: | Kitrus [ 2007-09-27 16:04:57 ] |
| Viestin otsikko: | |
puttepossu kirjoitti: En millään keksi semmosia ruokia joissa olisi vähän sekä hiilareita että proteiinia Kasvikset. |
|
| Julkaisija: | Marvin [ 2007-09-27 16:42:16 ] |
| Viestin otsikko: | |
Kitrus kirjoitti: puttepossu kirjoitti: En millään keksi semmosia ruokia joissa olisi vähän sekä hiilareita että proteiinia Kasvikset. Voi! Öljy! |
|
| Julkaisija: | turbo-orvokki [ 2007-09-27 16:43:39 ] |
| Viestin otsikko: | |
Kasviksista niitä missä ompi vähäsen hiilihytraattia, niinkus kaalit ja rasvaa päälle notta roiskuu ja näläkä lähteepi. Siihe sitte rinnalle jonkilaine roteiinikönkäle. Ja vettä pittääpi juua reilusti. Jos ei vähänen rasva ole laihruttanu nii pittää syyä enemmä. (kannattaa kokeilla ainakin |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|