tuity kirjoitti:
Rankkaa on se, että mulla näyttää olevan vain mässy päällä tai pois päällä -toiminnot. Joko mä ahmin mahan täyteen hiilareita tai sitten syön erittäin terveellisesti. Mutta toisaalta voi olla, että en saa kaikkia ravintoaineita sillä ruokavalioni ei välttämättä ole kaikkein monipuolisin ruisleipävoittoisuudessaan.
Ruisleipä voi hyvin olla hiilarihimojen taustalla. Normiruisleipä on nopeasti sokeroituvaa, eli vähän sama kuin vetäisit Fasun sinisiä

Uotila tekee aitoon juureen tehtyä hiivatonta
ruisleipää. Voisit kokeilla sitä, jos et halua luopua ruisleivästä.
tuity kirjoitti:
Tuo oli hyvä idea panostaa juuri siihen hetkeen, jolloin repsahdus tapahtuu. Mulla se on nimenomaan niin, että olen yleensä syönyt illallisen ja sitten kotona alkaa hiilarihimot kasvaa ja on pakko lähteä ostamaan kauppaan kassikaupalla herkkuja. Tuon hetken kun osaisin jotenkin ohittaa niin olisin jo voiton puolella.
No et, sillä jatkuva taistelu hiilarihimon kanssa ei ole voitto

Juuri siitä taistelusta pitäisi päästä eroon. Vaikka itsekuri toimisikin, ei se ole hauska loppuelämä.
Tavoitteeksi kannattaa siis ottaa se, että pääset tuosta hiilarihimosta kokonaan eroon. Se on mahdollista!
Lisää tosiaan rutkasti rasvaa ja ole varovainen ruisleivän kanssa. Voisit ehkä kokeilla miten karkkihyllyn käy, jos olet viikon ilman ruisleipää?
tuity kirjoitti:
Ja herkkujen salliminen silloin tällöin kaatuu nimenomaan siihen, että jos sallin herkkuja itselleni en pysty lopettamaan syömistä ennen kuin olen mättänyt mahani täyteen ja voin jo pahoin. En pysty vain syömään yhtä suklaapatukkaa tai yhtä annosta jäätelöä.
Tärkeintä, että tunnet itsesi! Voisit silti sallia itsellesi karppiherkkuja. Niitä ihan vapaasti, ja vaikka aina jälkkäriksi, mutta vain niitä. Oma suosikkini on yhä Mascarponea, kermaa ja Van Houten-kaakaojauhetta.