karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 17:00:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-10-03 18:45:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-10-03 18:07:35
Viestit: 2
Olen aivan uusi karppaaja ja tässä on tämän päivän syömiseni. Olen ollut neljä päivää ilman leipää, perunaa ja sokeria. Nämä ovat olleet ongelma syömisessäni, luulen. Voisitteko kokeneet kommentoida tätä ruokavaliotani, näin olen suunnilleen syönyt näinä muinakin päivinä, tänään ehkä tuli vähemmän lihaa syötyä kuin yleensä.

Aamupala: 3:n munan munakas jossa juustoa, 1 pieni tomaatti, musta kahvi, pieni omena, mandariini

Aamupäivällä: Musta kahvi. (oltiin lapsen kanssa kerhossa, onnistuin välttämään kinkkupiiraan ja täytekakun)

Lounas: Linssikeitto, lasi maitoa, jälkiruuaksi musta kahvi, kourallinen pähkinöitä

Päivällinen: Broilerin fileesuikaleita 1/4 laitasellista, keitettyä parsakaalia ja babyporkkanoita 1/4 lautasellista, salaattia 1/2 lautasellista (jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia), vettä. Jälkkäriksi punaviinimarjarahkaa (makeutettu hermesetaksella).

Pitäisikö minun syödä askeettisemmin, jotta laihtuisin? Minua kammottaa ajatus, että söisin rasvaista lihaa ja voita ja kermaa koko ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-03 18:57:57 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Miltäpä tuon päivän jälkeen tuntui?
Jos hyvältä niin oikeaan suuntaan se varmaan menee.

Ja mitä tulee askeettisuuteen, niin suurin osa meistä viihtyy paljon paremmin karpillakin, jos syövät aina mahdollisimman herkullista ruokaa... 8)

Tervetuloa porukkaan!

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-03 19:18:14 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

Liittynyt: 2007-01-03 15:26:06
Viestit: 10652
Minusta näyttää ihan hyvältä ja oma tuntemushan se on tärkein. Tuliko jotain mielitekoja? Jäikö nälkä?
En näkisi mitään syytä syödä askeettisemmin. Tai jos laskee makroja, sitten helpottaa. En ole koskaan syönyt yhtä herkullisesti kuin nykyään!
Rasvakammosta kärsin alussa itsekin ja varmaan moni muukin. Ei sitä rasvaista lihaa tarvitse sentään koko ajan syödä, kunhan riittävästi, pysyy nälkä poissa. Ja ajan mittaan se alkaa tuntua niin luonnolliselta ja itsestään selvältä, että ruoassa on rasvaa.

_________________
Joku on taas juonut kaiken kerman pois!!!!!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-10-03 19:22:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
pikkukirahvi80 kirjoitti:
Pitäisikö minun syödä askeettisemmin, jotta laihtuisin? Minua kammottaa ajatus, että söisin rasvaista lihaa ja voita ja kermaa koko ajan.


Minusta sulla on melko hyvin hallussa näin aloittelijaksi tuo homma. Suurinpiirtein noin itselläkin välillä menee (paitsi en juo kahvia). Jos olet rasvan saannista huolissasi lisää oliiviöljyä aina kun mahdollista ja käytä majoneesia kastikkeina, jos ne maistuu. Pelkäsin alussa samoin kuin sinä että ruokavalio menee askeettiseksi, mutta nyt syön paljon monipuolisemmin kuin ennen karppausta. Kasvikset on tosi herkkuja ja niistä saa monenlaisia kylmiä ja lämpimiä lisukkeita juuston ja oliiviöljyn kanssa. Mulla on ruvennut kananmuna jo tökkimään, kun söin sitä aina aamulla. En ole vielä keksinyt vastaavaa hyvää, helppoa ja nopeaa karppiaamiaisruokaa.

Tärkeää on syödä tarpeeksi muuten keho alkaa panttaamaan rasvavarastoja ja paino ei tipu. Ne rasvaset kermat yms. voi "piilottaa" ruokaan. Majoneesinkin voi sekoittaa kaalisalaattiin tms.

Tässä mun vinkkejä miten olen itse toiminut. Kun olen saanut tarpeeksi rasvaa paino on tippunut paremmin kuin vähemmällä rasvalla :wink:

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-03 20:10:28 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-10-03 18:07:35
Viestit: 2
Kiitos teille kannustavista viesteistänne!

Minulla on ollut koko ajan hyvä olo, ja nälkäkään ei ole vaivannut. Sitä olen ihmetetellytkin, koska yleensä dieettejäni en ole pystynyt noudattamaan näinkään (!) pitkään. Yleensä siis kahden päivän kuluttua ruuan himo iskee niin pahasti että on pakko palata normaaliin. Tuntuu niin vapauttavalta, että herkuttelu on sallittua! Mielitekoja ei ole ollut, karkkiakaan ei ole tehnyt mieli, vaikka olen ollut oikea sokerihiiri. Onkohan se himo sitten tulossa vasta myöhemmin... Luulen, että jos jos tämä hyvin alkanut karppaaminen onnistuu, ja kiloja lähtee, voisin jossain vaiheessa lisätä ruokavalioon ruisleipää/ruisnäkkäriä ja ehkäpä tummaa riisiä.

Mitä se makrojuttu oli? Kuulostaa vaikealta... kaloreitten laskukin tuottaa ongelmia tälle päälle.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-03 20:24:47 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

Liittynyt: 2007-01-03 15:26:06
Viestit: 10652
Makrot on sitä, että laskee kuinka paljon, grammoina ja/tai prosentteina, syö hiilihydraatteja, proteiinia ja rasvaa. Finelin ruokakorissa on ainakin semmoinen laskuri. Pelkäsin jossain kohtaa nauttivani liikaa proteiinia, ja ajattelin sen jumittavan painonlaskua. Ei juurikaan vaikeaa mutta oman aikansa sekin vie. Ei ole minusta edes välttämätöntä laskea makroja, mutta silkkaa uteliaisuuttaan voipi kokeilla sitäkin!

_________________
Joku on taas juonut kaiken kerman pois!!!!!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-03 20:31:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-12-12 18:20:29
Viestit: 1652
Alkuun ei kannata vaivata päätään noilla laskemisilla ja makrojutuilla. Puoli kiloa vähän imeytyvää hiilihydraattia sisältäviä kasviksia, puoli kiloa valkuaispitoista ruokaa ja reilusti luonnollisia rasvoja. Näistä herkullisia ruokia ja hyviä aterioita vaihdellen. Ei askeettisuutta, eikä nälkää.

Unohda myös ne leivät ja hapankorput nyt ihan alkuun, että sokerit tasaantuu ja mieliteot häviää. Jonkun ajan päästä voi koittaa mikä määrä hiilihydraatteja tuo mielitekoja ja verensokerin heittelyä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-03 20:34:09 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
pikkukirahvi80 kirjoitti:
Kiitos teille kannustavista viesteistänne!

Mielitekoja ei ole ollut, karkkiakaan ei ole tehnyt mieli, vaikka olen ollut oikea sokerihiiri. Onkohan se himo sitten tulossa vasta myöhemmin... Luulen, että jos jos tämä hyvin alkanut karppaaminen onnistuu, ja kiloja lähtee, voisin jossain vaiheessa lisätä ruokavalioon ruisleipää/ruisnäkkäriä ja ehkäpä tummaa riisiä.


Vaarana voi olla se että kun/jos lisäät leivän ja tumman riisin takaisin ruokavalioosi niin hiilihydraattihimo herää taas. Asiahan selviää kokeilemalla jos välttämättä haluaa syödä em.ruoka-aineita.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-04 07:55:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
Kirrimirri kirjoitti:
pikkukirahvi80 kirjoitti:
Kiitos teille kannustavista viesteistänne!

Mielitekoja ei ole ollut, karkkiakaan ei ole tehnyt mieli, vaikka olen ollut oikea sokerihiiri. Onkohan se himo sitten tulossa vasta myöhemmin... Luulen, että jos jos tämä hyvin alkanut karppaaminen onnistuu, ja kiloja lähtee, voisin jossain vaiheessa lisätä ruokavalioon ruisleipää/ruisnäkkäriä ja ehkäpä tummaa riisiä.


Vaarana voi olla se että kun/jos lisäät leivän ja tumman riisin takaisin ruokavalioosi niin hiilihydraattihimo herää taas. Asiahan selviää kokeilemalla jos välttämättä haluaa syödä em.ruoka-aineita.


Kantapään kautta totean edellisen todeksi. Alakarppauksella (3vko) aloitin ja siitä siirryin ns. hyvä karppaukseen (omin säännöin) ja jopa liiallinen hedelmien syönti kostautui, saatikka sitten leivän syönti. Eksyin makean pariin ja mätin suklaata menemään, no, se nyt onneksi ei ole kaikista pahin pahe. Nyt taas hiilarit minimiin :wink: ja rasvaa tilalle. Täytyy olla tosi vankalla pohjalla tämä karppailu että uskaltaa taas yrittää lisäillä hiilareita eli tummaa leipää ja täysjyvä riisiä sekä hedelmiä. Toisilla tämäkään ei tuota ongelmia, mutta sokeririippuvuudesta kärsivänä tämä ei ole helppoa.

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-04 10:06:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-14 20:47:36
Viestit: 4407
Harasin kaikin voimin vastaan tuota laskemista ja punnitsemista. Lopulta annoin periksi ja ostin keittiövaa'an. Yhden koko päivän eväät vaa'alle, lukemat ylös ja finelin ruokakoriin. Sieltä tulee kaikki makrot ja kalorit. Luulin syöneeni hyvin ja riittävästi. Ilmeni että olin saanut vain n.1400kcal mikä on aivan liian vähän kun teen ruumillisesti raskasta työtä. Siis lisää rasvaa :P ,nam. Paino lähti myös laskusuuntaan.

_________________
on kolmenlaisia ihmisiä,niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa..
perj. 13.4 -07 83,5kg


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)