karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 21:17:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-08-08 11:26:01 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-08-08 11:14:07
Viestit: 32
Moi kaikille! Kuulin pari pv sitten ystävältäni Atkinsista, ostin dieettikirjan eilen ja aloitin ruokavalion noudattamisen tänään! Vähän tuntuu vielä sekavalta koko touhu. Mitä saa syödä ja mitä ei ja kuinka paljon? Iik! Ketoosin tulevat oireetkin pelottaa. Aamiaiseksi söin pari kananmunaa ja lounaalla vähän kurkkua tomaattia ja salaattia + tonnikalaa ja katkarapuja.. Mutta mitä muuta saa syödä kuin lihaa, juustoja ja rajoitetusti kasviksia? Ja mitä niistä sitten voisi valmistaa, ettei tule ruokavaliosta liian yksipuolinen?!? Taidan olla aika neuroottinen sen suhteen, ettei vaan tule syötyä liikaa hiilareita..

laittakaa vinkkejä :)
olen kaikista neuvoista kiitollinen!!!!

p.s. Ja pudotettavaa on sellainen 12 kg, mieluummin sais lähteä vaikka vähän enemmänkin...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-08 11:33:33 
Poissa
puutarhakarppi
puutarhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-14 13:47:19
Viestit: 2185
Tervetuloa joukkoon!

Käyhän lukaisemassa aloittelevan karpin opas, ateriamatriisista saat hyviä vinkkejä ja reseptiosiosta löytyy niin paljon ihania herkkuruokia ettei tarvitse ihmetellä "mitä tänään syötäisiin?". Finelin sivuille kannattaa myös tutustua, sieltä löytyy valtavasti ruoka-aineita ja niiden hh-määriä.

Ja haulla löydät tältä palstalta keskustelua aiheesta kuin aiheesta :D

_________________
- karppilammikkoon 8/2006 -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-08 12:16:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2007-07-31 09:42:51
Viestit: 50
Itse olen kokenut helpoimmaksi aloittaa ihan yksinkertaisella ja aika yksipuolisella ruokavaliolla. Siis juuri noita lihaa, kalaa, kananmunia, leikkeleitä (metwurstit, lihat ym. katso tuoteseloste),juustoja ym., sitten tietty kasviksia, niitä vähähiilarisia. Sitten kun olet saanut painonpudotuksen vauhtiin niin kannattaa alkaa kokkailemaan enemmän. Jos aloittaa liian vaikealla niin sitten voi innostus lopahtaa äkkiä. Vähähiilarisia tuotteita on ihan helppo löytää kaupasta kun lukee tuoteselosteet. :) Mitä niihin ketoosin oireisiin tulee, niin ovat toki yksiöllisiä, mutta mun mielestä oli ainakin hienoa huomata, että jotain tapahtuu, eikä itselläni ainakaan ollut kun hiukan huimausta, joka oli päivässä ohi. Muista vaan juoda tarpeeksi, koska myrkyt elimistöstä poistuvat suureksi osaksi virtsan kautta ja siihen tarvitaan nestettä. Atkinskin suosittelee 8 lasia vettä vuorokaudessa, itse olen selvästi janoisempikin koko ajan. Nesteen puuttumisesta nimittäin tulee myös heikko olo.

No tässä minun kokemuksiani runsaan kahden viikon karppauksen jälkeen. (Olen pari vuotta sitten kylläkin pudottanut 10 kg, mutta sitten repsahdin jouluna :oops:) Nyt uudestaan härkää sarvista :!:

Onnea matkaan ja uskon että tämä on ainoa keino millä onnistuu lihansyöjä ihminen painoaan pudottamaan1 :smt045


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-08 12:34:43 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-08-08 11:14:07
Viestit: 32
Joo katselin noita kokkausreseptejä, mutta ongelmaksi tuli monessa se, että niin monet ainesosat oli kokonaan kiellettyjä aloitusvaiheen aikana.. Täytynee tyytyä sit munaan, kalaan ja lihaan. Mutta mistä tiedän että saan tarpeeksi rasvaa?

Olen ollut joskus painonvartijoissa ja jostain syystä tämä laskeminen tuntuu nyt vaikeammalta kuin heidän pistelaskunsa :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-08 13:42:35 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Lue Ankkuli sieltä Atkinsin kirjasta mitä saat syödä ja miten paljon, siellä on tarkat ohjeet.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-08 13:48:55 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-08-08 11:14:07
Viestit: 32
Juu toki lueskelin sieltä, mut tuntui hiukka vaikealta näin ensi alkuun:)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-08 14:44:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2007-07-31 09:42:51
Viestit: 50
No minä kanssa luin sitä Atkinsin keittokirjaa ja siinä oli kahden viikon ruokalista, joka päivä eri ruokia. Heti meni hermo. Mulle sopii ainakin syödä joka aamu sama aamupala, en halua mitää lämmintä eli en paistele mitään aamutuimaan. Otan ne sallitut hiilarit heti aamusta kun sitten päivällä jaksaa paremmin perehtyä hiilarittomuuteen. Eli syön yhden palan hapankorppua a 5 hh siihen päälle voita yks maksamakkaransiivu (valmiiksi siivutettu) alle 1 hh, pari kurkunsiivua, partaäijää vajaa desi (joka on siis sellasta turkkilaista jogurttia joka on aivan taivaallista, sellanen ämpäri) niin siinä hiilareita n. 3. Sitten tietty kahvia maidon kera, vaikka Atkins kofeiinin kieltääkin. No sitten jääkin vielä 10 hiilaria, jos haluaa lopuksi päivää. Ajatuksena tässä on se, että pääsee aamulla hiukan paremmin käyntiin. Voi olla että tämä on jonkun karppiveteraanin mielestä huono resepti, mutta mulla toimii.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-08 14:47:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-02-08 15:16:09
Viestit: 491
http://karppaus.info/forum/viewtopic.ph ... sc&start=0

Tuolla oli keskustelua mitä syödä ketokarpilla. Ehkä saat sieltä jotain vinkkejä.. :D

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wFbUJPB/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-08 14:51:39 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Tervetuloa vaan, Ankkuli tänne karppivesiin uimaan!
Lue nyt tarkkaan ne aloittavien ohjeet, sillain oikein ajatuksella. Kyllä siitä jo jotain aukenee.
Pappa on kirjoittanut 25.8.2005 pitkän viestin nimellä
"Ohje alkavalle, tai mikä lie purkaus". Löydät sen haulla antamalla hakusanaksi vaikka "purkaus".
Tietysti, jos joku sen linkittäisi vaikka tähän, niin voisi siitä olla apua muillekin aloitteleville.

ps. mä kyllä linkittäisin, mutta kun en osaa...

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-08 16:32:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-05-17 00:29:57
Viestit: 109
Tässä lienee se linkki:

http://karppaus.info/forum/viewtopic.ph ... ie+purkaus

Atkinssin alkuvaiheessa kannattaa tosiaan mennä tarkkaan sen kirjan ohjeiden mukaan. Niillä muonilla pärjää kyllä hyvin. Läheskään kaikki reseptit täällä saitilla ei ole Atkinsin induktion kanssa yhteensopivia.

Tosin mä en tehnyt niiden kirjan reseptien mukaan, koska ne oli minusta vähän turhan "hienoja" mun kokkaustaidoille. Lähinnä söin alussa jauhelihaa, rasvaista kalaa, kanaa ja vihanneksia sen verran kun kirjassa sallittiin, sekä munia ja pekonia. Yleisesti ottaen söin päiväruoasta puolet päivällä ja puolet illalla ja aamupala erikseen. Eli kuitenkin vaan niitä sallittuja ruoka-aineita. Aika askeettisesti, mutta vaan sen vuoksi kun en viitsinyt tehdä parempiakaan muonia. Oikeasti kyllä pidin noistakin muonista :).

Ihan alussa popsin kaikkea paahtokinkkua, metukkaa, juustoa ja sen sellaista, mutta aika nopeasti rupesi tekemään lämmintä muonaa mieli. Tuommoiset voisi kuitenkin sopia aamupalaksi, jos ei tahdo kokkailla aamulla.

_________________
Uusi elämä alko 7.5.2007
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-08 19:48:53 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Kiitos metu, siinähän se oli! :smt045
Kaikille hyvää ja menestyksekästä karppiuintia!
lillamaria

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Aloittelua
ViestiLähetetty: 2007-08-09 10:56:30 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-08-01 18:11:00
Viestit: 34
Mun oma aloitus oli 4.6. ja sekin Atkinsin innoittamana - tosin netistä, ei kirjoista. Tutkailin nettiä ja totesin että eipä ei meikäläisen kannata aloittaa mitään nippelitarkkaa hommaa jonkun toisen keksimien reseptien kanssa pläräten, joten otin ainoastaan yhden säännön: hiilihydraatit joka päivä alle 20. Tuolla säännöllä aloin syödä tavallisista kaupoista saatavaa ruokaa, lajista viis kunhan hiilihydraatit ei nouse.

Mukaan tarttui: kananmunia (keitin valmiiksi odottamaan aina muutamia kaappiin että voi napata sitten helposti kun on ruokailun aika), lohta (nam nam kului varmasti 1-2kg savustettua lohta joka viikko + graavilohta vaihteen vuoksi), kinkkuleikkelettä, kurkkua, pippuripihvejä ja rajoitetusti manteleita. Apuna oli koko ajan Finelin tietopankki, josta tarkistin että keksiskö vielä jotain muuta, mutta taisi rajoittua noihin aineksiin sitten kuitenkin lopulta.

Voi olla että tämä oli epätieteellinen ratkaisu, mutta itseni tuntien tein näin ja sain homman uskomattoman hyvin liikkeelle (siis omasta mielestä :) ) . Kyllästymistä ei tullut joten jatkoin reilut 3 viikkoa max 20 hiilihydraattia, sitten nostin max 30 ja nyt kun on 2kk alusta takana, tuntuu siltä että tuo max 30 on mulle ihan hyvä pidemmäksikin aikaa. Niin ja jos painon mittaus kiinnostaa, niin minulla pudotus on ollut tasaisen varmaa koko ajan, alussa 3kg rivakasti ja nyt sitten vähän hitaampaa mutta koko ajan alaspäin - jee :D

Tsemppiä!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-09 11:11:42 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-08-08 11:14:07
Viestit: 32
Kiitti kaikille vinkeistä!!! Tässä nyt vedellään toista päivää.. Eilen oli illalla sellainen olo, että jotain nyt puuttuu (hiilarit:) Kamalammalta tuntui kyllä syödä niin rasvaista ruokaa, kun ei oo tottunut ja liha/munat rupesi tökkimään, vaikken edes syönyt paljon. Kasviksia tekis mieli enemmän koko ajan! Eilen oli nukkumaan mennessä oikeastaan oksettava olo, joka kyllä häipyi aamuksi.

Tänään on sitten hirveä päänsärky, mutta kai ne vieroitusoireet tästä vähitellen... Kilo oli jo aamulla lähtenyt, mutta sehän nyt voi liittyä muuhunkin..

Näillä mennään 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-09 11:39:27 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-08-01 18:11:00
Viestit: 34
No muistin tietenkin nyt mitä unohtui listasta: katkaravut!

Katkiksia paistinpannuun öljyn & pilkottujen chilien kanssa muhimaan hetkeksi, sitten nopea kuumennus ja namia on. Menee sellaisenaan vaikka iltapalaksi.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-10 08:39:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2007-07-31 09:42:51
Viestit: 50
Vähän samalla metodilla minäkin kun Kultasade. Tuo Fineli on tosi kätevä vähähiilihydraattisten ruokien etsintään. Tässä nyt vielä muistutan kun päätäsi särkee, että muista juoda. En nyt tarkoita mitään kymmentä litraa päivässä, mutta kuitenkin runsaasti. Varsinkin tässä alkuvaiheessa kun elimistösi alkaa tuottaa niitä ketoaineita ja varmaan on vielä hiilarivarastoja jäljellä niin tulee epätasapainoa, ylimääräiset ketoaineet tulevat virtsan mukana pois. Muista myös syödä tarpeeksi ettei tule heikotusta sen vuoksi.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-10 11:19:53 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-08-08 11:14:07
Viestit: 32
Heippa! No tänään (3. päivä) on pahimmat vieroitusoireet jo ohi, mutta ei vieläkään kyllä erityisen ihana fiilis (niin kuin jotkut on kuvanneet).. Paino pudonnut 1,5 kg. Ikävä on kaikkea missä ois sokeria... Mä haluun jäätelöä!!!!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-10 11:47:24 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Ankkuli kirjoitti:
Mä haluun jäätelöä!!!!


Etkä halua. Sä haluat juustometukkarullia pari kappaletta ja jälkiruuaksi siivun jääkaappikylmää cantalupemelonia. Usko pois! [-X

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-10 12:55:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
lillamaria kirjoitti:
Ankkuli kirjoitti:
Mä haluun jäätelöä!!!!


Etkä halua. Sä haluat juustometukkarullia pari kappaletta ja jälkiruuaksi siivun jääkaappikylmää cantalupemelonia. Usko pois! [-X


aaaaaaa...juustometukkarullia....glaaaaaaah :smt110
meen tekee lounasta nyt hetikohta

Ankkuli, odottele vielä kärsivällisesti muutamia päiviä ja yritä pysyä ruodussa. Mieliteot ja sokerihimo laantuvat ja pian huomaat ettet niitä ikävöi yhtään. :D Tilalle kun tulee kaikki ihanammat herkut, joista ei jää morkkista/huonoa oloa/päänsärkyä/ahmimisvimmaa jne. jne. jne. :wink: Tsemiä!

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-11 18:39:39 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-08-01 18:11:00
Viestit: 34
Juuri niin, jotain hyvää kunnon ruokaa tarpeeksi niin ei tee mieli sokereita. Kannattaa vaan pitää ryhti päällä tässä alussa, kohta se helpottaa!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-13 12:11:15 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-08-08 11:14:07
Viestit: 32
lillamaria kirjoitti:
Ankkuli kirjoitti:
Mä haluun jäätelöä!!!!


Etkä halua. Sä haluat juustometukkarullia pari kappaletta ja jälkiruuaksi siivun jääkaappikylmää cantalupemelonia. Usko pois! [-X


Ihana :P :roll:


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)