karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 15:30:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: kukkakaalimuusi YÄK!
ViestiLähetetty: 2006-10-06 11:17:06 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-09-28 13:04:14
Viestit: 25
Hei! Pitkästä aikaa kirjoittelen.
Haluaisin ohjeita kukkakaalimuusin sijaan, koska se on mun mielestä TOSI PAHAA.
Mieluummin söisin jotain lantusta, punajuuresta, parsakaalista, herneistä, maissista, pavuista, paprikasta, sipulista, (ehkä porkkanastakin) sekä muista mahdollisista kasviksista ja vihanneksista tehtyja lisäkkeitä.
Laittakaa tähän vastauksia hyvistä resepteistä, joita teette kotona tuon muusin sijaan. Kiitos jo etukäteen! :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 11:45:48 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Liittynyt: 2004-11-07 14:24:13
Viestit: 6649
Parsakaalimuusia.

Se nyt vaan on parempaa kuin kukkis. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 11:49:33 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Käys kuikkii tuota reseptiosiota ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 12:00:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-08 23:15:56
Viestit: 1739
Mä en oo niinq kertaakaa tehny kukkismuusia :whistle:

Mun peruslisäke on nyrkki voita, kasa herkkusieniä, kasa sibaletta, kasa paprikaa. Lyödään paistinpannulle järjestyksessä.

Makunautinnon kruunaa päälle aseteltu pihvi, miel. naudan. Menee toki jahiksenkin kanssa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: kukkakaalimuusi YÄK!
ViestiLähetetty: 2006-10-06 12:07:08 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-14 13:43:40
Viestit: 2245
biancabandy kirjoitti:
Haluaisin ohjeita kukkakaalimuusin sijaan, koska se on mun mielestä TOSI PAHAA. :lol:


Mitenkä sä teet kukkismuussin??? Lienee vaikuttaa aika paljon makuun ...

Mä teen näin, keitän silputun kukkiksen ja
soseutan sauvasekoittimella, lisään sinne koskenlaskijajuustoa aika reippaasti, voita ja kermaa, vähän suolaa tai yrttisuolaa, joskus sekaan myös pinaattia... annan muhia kannen alla jonkun aikaa tiivistymässä ja sitten lautaselle ja iso voinokare keskelle... kelpaa muuten vieraille erinomaisen hyvin ja oma suu söis vaikka kuinka eikä ole TOSI PAHAA :)

Ja tää ei ollut resettiosio, joten sori ... :lol:

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 13:19:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-06 10:48:22
Viestit: 661
Ja jos se palaa pohjaan ihan hitusenkaan, se on ihan hirveetä. xD


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 13:28:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-07-19 17:21:26
Viestit: 401
Kermaa ja voita -molempia paljon!

_________________
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 13:59:10 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-12 12:21:23
Viestit: 1841
munkin mielestä se oli käsittämättömän pahaa :x

ja oli voita ja kermaa seassa 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 14:10:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-17 20:02:27
Viestit: 572
Siis ettekö te tykkää yleensäkän kukkakaalissa vai sitten vasta kun sen muussaa ( ja lisää kermaa ja voita )?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 14:12:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-04-11 19:18:07
Viestit: 170
Lantusta tulee myös aivan ihana muusi. Samalla ohjeella kuin kukkismuusin olen se aina tehnyt. NAM!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 14:19:58 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Liittynyt: 2005-02-15 03:06:15
Viestit: 2084
Mikä ihmeen ongelmä tässä nyt on? Ei kait kenenkään vhh-ruokinto keskeydy ainoastaan kukkismuusista tykkäämättömyyteen?? Onks joku esittäny että kukkismuusi olis koko ruokavalion peruskulmakivi jota ilman mikään ei onnistu? Ei kai?

Mä en ole vielä sellaista kukkista tavannutkaan jota en söis; ihan ykkösherkku ollu kaikin tavoin laitettuna jo koko elämän; nam :smt007 !!

_________________
"aina pitää ainakin kysyä kuuluvasti"mitä?""


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 14:24:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-18 13:06:44
Viestit: 1032
Mäkin oon tehnyt kukkismuusia tasan kerran enkä koe olevani epäkarppi :lol: . Ihan hyvää se kyllä muistaakseni oli, paitsi liian löysää, mut onhan noita muitakin kasvislisukkeita maailma väärällään.

_________________
Aina nälkä ja koko ajan jano.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 14:26:33 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Liittynyt: 2005-02-15 03:06:15
Viestit: 2084
/\/\ No just noin :) !

_________________
"aina pitää ainakin kysyä kuuluvasti"mitä?""


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 14:48:43 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-12 12:21:23
Viestit: 1841
en omalta osaltani ainakaan valittanut mahdollisuuksien puutetta. lähinnä se oli kai kommenttia siihen, kun kyseistä ruokaa täällä niin usein hehkutetaan :lol: .

lanttumuussi menee kyllä ehdottomasti kokeiluun!

(syön kukkakaalini yleensä ei-ihan-kypsänä, jolloin sen maku on ehkä vähän erilainen)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 15:22:03 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
MsAmazoni kirjoitti:
Mäkin oon tehnyt kukkismuusia tasan kerran enkä koe olevani epäkarppi :lol: . Ihan hyvää se kyllä muistaakseni oli, paitsi liian löysää, mut onhan noita muitakin kasvislisukkeita maailma väärällään.

Sama täällä. Kerran tein ja ihan syötävää se oli, mutta tuntui silti tuoreen kukkakaalin tuhlaukselta - enkä niistä pakastetuista tykkää missään muodossa.

Makuja on monia. Suurin osa meidän talouden kasvislisukkeista tarjoillaan raakana. Makusyistä 8)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 19:54:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-04-11 19:18:07
Viestit: 170
jules kirjoitti:
lanttumuussi menee kyllä ehdottomasti kokeiluun!


Jep, kannattaa kokeilla. Lantut kannattaa keittää todella kypsiksi niin muusista saa ihanan sileää ja pehmoista. :P


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 20:30:52 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Mä tykkään esim. lanttulaatikosta, joten lanttumuusia vois tosiaan kokeilla. Sen sijaan minäkään en tykkää keitetystä kukkakaalista. Raakaa pystyn syömään esim. dipin kanssa.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 20:43:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-03-05 07:49:32
Viestit: 896
Joo ei kaikki tykkää kukkakaalimuussista tai kukkakaalista ylipäätänsä missään muodossa :)

_________________
You wanna leave but you can't let go
You wanna stop but you can't say no
You'll never laugh about it
You just can't live without it
You had enough but you just want more
You never get what you're lookin' for


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 07:00:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-05 08:10:36
Viestit: 626
Outo juttu, kukkakaali hyvää, kukkismuusina kamalaa, laittoi miten vaan! Voissa pitkään haudutetut lanttukuutiot ihania, myös naurista voipi haudutella. Ja lanttuun pikkasen muskottipähkinää. Makuasioita...

_________________
"Kasvikset on sitä mitä ruoka syö."

Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 20:01:49 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-29 19:36:47
Viestit: 4476
Eikohan sita kukkismuussia tarjota vaihtoehdoksi yleensa sen takia etta kukkakaali on kaaleista kuitenkin sielta miedoimmasta paasta; Useimmat syovat kukkakaalia vaikkeivat koskisi valkokaaliin tai parsakaaliin ruusukaalista puhumattakaan. Tai lantuista ja nauriista. Lisaksi muussiksi tekeminen kermoinen ja koskenlaskijoineen loiventaa yleensa aikaisemmin vihanneksia syomattomien kynnysta popsia jotain kaalia.

Kukkakaalimuussi on vain yksi vaihtoehto eika sita ole pakko syoda. Ei ole montaa muutakaan asiaa.

_________________
Kysyessäsi apua, muista kertoa millä tyylillä karppaat jotta voimme parhaiten antaa vertaistukea.
Jos ymmärrät keken, oot varmasti käsittännä viärin.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)