karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://karppi.ninja/forum/

Uuusi karppi aloittaa :)
http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=30527
Sivu 1/1

Julkaisija:  signeh [ 2007-10-05 01:35:48 ]
Viestin otsikko:  Uuusi karppi aloittaa :)

Huh, täällä on niin valtavasti tietoa ja ketjuja, että melkein tulee sellainen tunne ettei tiedä mistä aloittaisi. Luin pääpiirteet karppi-infon pääsivulta.

Olen hiljalleen aloittamassa siis projektia, missä on tarkoitus päästä liiallisesta alkoholinkäytöstä (tissuttelu iltaisin) ja lievästä ylipainosta eroon ja siten saada masentunut mieli virkeämmäksi (olen masennuksen takia työttömänä, en ole jaksanut hakea töitä).

Vaikeaa tämä on mutta joitakin retkahduksia lukuunottamatta olen saanut reilussa kuukaudessa alkoholia karsittua jo melko paljon pois. Iltaisin alkaa tehdä mieli ja askelet suuntaavaat kauppaan ostamaan siideriä, mutta nytkin illalla (nyt on yö kun tätä kirjoitan, sillä uni ei vielä tullut silmään) sinnikkäästi ostin vain kaksi puolentoista litran pulloa hiilihapolla ja marjan maulla maustettua vettä. Juon sitten pullollisen tai puolitoista illan aikana. Kaveri kertoi, että runsas vedenjuonti kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Karppaus on vielä vaheessa. Painan nyt 68-69 kg ja tarkoitus olisi saada paino tippumaan 55-56 kiloon eli entisaikojen lukemiin. Eli melkoinen urakka on kyllä edessä. Minusta ei ole "anorektikoksi" eli noudattamaan kovin tiukkaa ja vähäkalorista ruokavaliota ja urheilemaan hullun lailla (liikkuminen on minulle todella vastemielistä), koska kokoajan olen nälissäni. Nyt olen siis reilun viikon ajan painottanut lihatuotteisiin ja vähentänyt leipää, pannut murot pois jne. Ainoastaan noita Findusin wok-tuotteita (joissa on kyllä myös riisiä ja pastaa) olen syönyt muutaman kerran (niitä missä on vain 80 kilokaloria/100g).

Vaikeaa tämä karppaus on aloitella, mutta tänään esimerkiksi olen syönyt vain paistijauhelihaa sipulilla maustettuna ja siihen kyytipojaksi papuja. Sitten yhden viipaleen leipää, jossa päällä samaa jauhelihamössöä sekä kurkkua ja salaattia. Jospa tämä tästä. Unirytmini on vain kokolailla epäsäännöllinen eli en voi vielä ainakaan noudattaa usean aterian päiväohjelmaa. Olen tottunut syömään kerran tai kaksi päivässä ja napostelemaan sen lisäksi jos on tarvis. Tämä lihapitoinen ruokavalio tekee minut todella nälkäiseksi ja maissilastut huutavat nytkin parhaillaan kaapissa pahemmin kuin vaikka siideripullo tekisi.

Mistä voisin lukea selostuksen siitä miten karppaus vaikuttaa fysiologian tasolla eli että miksi ihminen laihtuu (tai pitäisi laihtua) tällaisella ruokavaliolla vaikka ei vähennä kaloreita? Itse en ole laihtunut ollenkaan, tai ehkä yhden kilon korkeintaan, mutta toisaalta en olekaaan kai karpannut vielä kunnolla, yrittänyt vähentää kaloreita vain. Haluaisin nopeita tuloksia, mutta tällähetkellä tuntuu epätoivoiselta. Eilen retkahdin syömään valmispitsan, vaikka ei tehnyt edes mieli. Muuten eilisen ruokavalio oli kohdallaan. Söin papu-miniporkkana ja maksapaistosta.

Julkaisija:  signeh [ 2007-10-05 02:26:08 ]
Viestin otsikko: 

tikkeri näkymään :)

Julkaisija:  Nirppu-74 [ 2007-10-05 11:49:11 ]
Viestin otsikko: 

Heippa ja tervetuloa joukkoon :lol:

Unohda kalorit ja lisää hyvälaatuisen rasvan käyttöä -> kylmäpristettu öljy, voi kohtuudella kermoja ja juustoja ja tällä palstalla "kuulutettu" 1/2 kg kasviksia on hyvä nyrkkisääntö
Kyllä tuloksia alkaa näkyä - toisilla nopeemmin ja toisilla hitaammin, mutta oma olotila kyllä kohoaa aineskii..

Tsemppiä :smt006

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/