| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| Kaappien tyhjennys hiilareista? http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=30532 |
Sivu 1/2 |
| Julkaisija: | Nomenia [ 2007-10-05 09:03:48 ] |
| Viestin otsikko: | Kaappien tyhjennys hiilareista? |
Mielenkiinnosta kyselenkin teiltä, että kuinka kauan kesti tyhjentää kaapit jauhoista, makarooneista, riiseistä sun muista hiilareista? Olen aloittanut karppauksen ketoosin kautta keväällä (onnistuneesti pudonnut 6kg, mutta nyt jumissa). Säilyttelin kuitenkin yllämainittuja hiilaripaketteja sinkkukaapeissani kolmisen kuukautta, ennenkuin niistä hennoin luopua. Mites teillä muilla? Kysyy Nomenia |
|
| Julkaisija: | Gizmo [ 2007-10-05 09:10:33 ] |
| Viestin otsikko: | |
Just suunnittelin viikonloppuna keittiön kuivakaappien siivousta! Jääkaapista heitin vasta toissapäivänä ketsupit, hillot ja väärät rasvat veke... Niin, ja keväällä mäkin aloitin. |
|
| Julkaisija: | pyöriäinen [ 2007-10-05 09:12:49 ] |
| Viestin otsikko: | |
siellä ne on vieläkin.... Kaks vuotta karppausta takana. Nytpä tiedänkin, mitä teen viikonloppuna. |
|
| Julkaisija: | Bubble [ 2007-10-05 09:38:30 ] |
| Viestin otsikko: | |
Kaapissa on ja pysyy, kun tuo toinen puolisko on vannoutunut jauho-, makaroni-, riisi- ja sokerisyöppö! Valittaa mulle aina että ei hän halua syödä näin rasvasta ruokaa kun se on epäterveellistä. Se ei sitte ikinä kuuntele mitä sille sanon! |
|
| Julkaisija: | Sunnu76 [ 2007-10-05 10:03:05 ] |
| Viestin otsikko: | |
Meillä meni niin, että kun päätös karppaamisen alotuksesta oli tehty, niin pakkasin kaiken saman tien muovikasseihin, ja pöydältä siirtyivät sitten samana iltana parhaan ystävän kaappeja täyttämään... Kaikki neljä muovipissillista jauhoja, makaronia, riisiä, pastaa, sokereita, sokeroituja hedelmäsäilykkeitä yms... Ei harmittanu eikä ole ikävä tullu oikeen usein! |
|
| Julkaisija: | aani [ 2007-10-05 10:55:53 ] |
| Viestin otsikko: | |
On ja pysyy koska mies ja lapsi vaativat spagettia. Perunoita ei tosin ole eikä tule. Tyhjentyneiden valkoisten pasta- ja nuudelipussien tilalle olen tosin ostanut täysjyväversioita. Ja valkoista leipää en enää osta muillekaan perheenjäsenille, syökööt mössöään jossain muualla kuin kotona. |
|
| Julkaisija: | Tantor [ 2007-10-05 11:03:40 ] |
| Viestin otsikko: | |
Jauhot ja riisit jäi, mutta täysi purkki juoksevaa margariinia lensi kaaressa roskiin (en halunnut laittaa vahinkoa kiertämään joten en tarjonnut tutuillekkaan) |
|
| Julkaisija: | Oilimarjatta [ 2007-10-05 11:25:25 ] |
| Viestin otsikko: | |
Meillä kaikki tapahtui aika nopeasti. Heti karppauksen alkumetreillä kaappi tyhjeni ihan täydellisen turhista hiilareista (murot, keksit, myslit jne.) ja muista enemmän taikka vähemmän epäterveellisistä tavaroista (aspartaami, natriumglutamaattia sisältävät liemikuutiot, fondit ja maustekastikkeet, margariini). Pahan makuinen rypsiöljy, vaikka olikin luomua, lensi myös roskiin. Perheen pikkuhyväkarpin takia valkoiset riisit ja pastat vaihtuivat tummiin tai täysjyväisiin. Sokerihillot vaihtuivat St. Dalfouriin, sokeri vaihdettiin ruoko- ja inkkarisellaiseen (kidesokeria kumminkin vielä jäljellä, mihinkähän sitä käyttäisi...). Näillä mennään. Ihan kamalsti ei valituksia ole kuulunut, mitä nyt joskus kuulemma valkoinen spagetti on parasta, mut onnexi sitä saa koulussa... |
|
| Julkaisija: | sadepisara12 [ 2007-10-05 11:38:51 ] |
| Viestin otsikko: | |
Pari kuukautta olen karpannut ja sen ajan ovat jauhot, makaronit yms. olleet kaapissani. Nyt lahjoitan ne kaverilleni, joka ei voi koskaan kuvitellakaan karppaavansa, "koska pasta vain on niin hyvää". Vaikka olen opiskelija, niin ei tulisi mieleenikään säilyttää vanhoja pastavarastoja vain siksi, että jos joskus ei ole rahaa ostaa ruokaa, niin söisin sitten pastaa. Mielummin olen syömättä. |
|
| Julkaisija: | Aamussa [ 2007-10-05 12:09:20 ] |
| Viestin otsikko: | |
Hmmm. Itse olen yrittänyt karpata hieman paremmalla ja hieman huonommalla menestyksellä nyt parisen (?) kuukautta. Viikko sitten sain tehtyä päätöksen että mihinkään viljatuotteisiin, perunaan ja porkkanaan en koske ja sokeri on pannassa... Mies kysyy mikset syö riisiä, mikset syö pastaa? mutta esim eilen kaupassa kysyi pastahyllyn edessä kumpi on parempi tumma vai täyspasta... Elikkäs meillä on kaapissa tummaa leipää, täysjyväpastaa ja riisiä ja ne on kaikki rakkaalle miehelleni! Itse vedän maitorahkaa ja partajugua aamupalaksi kun herra vääntää ruikkaria ja veetabixia! Sekin on niin epäreilua että hän painaa vain muutaman kilon enemmän kuin minä ja on 13 cm pidempi. Miksi jotkut pystyvät kuluttamaan ihan kaiken minkä syövät ja vähän enemmänkin??? |
|
| Julkaisija: | tuijakoo [ 2007-10-05 16:36:39 ] |
| Viestin otsikko: | |
Noin 3 minuuttia. Mä vein kaikki ylimääräset anopille. Muoks. Siis ex-anopille. Uus anoppi on hakusessa |
|
| Julkaisija: | Oilimarjatta [ 2007-10-05 16:40:18 ] |
| Viestin otsikko: | |
Mulla oli ja on vieläkin se periaatte, etten anna vahingon kiertää.
|
|
| Julkaisija: | pottu-kettu [ 2007-10-05 16:44:10 ] |
| Viestin otsikko: | |
Heh-heh. Reilu kuukausi karppausta ja hyllyt notkuu vieläkin suklaamurukekseistä ynnä muusta. Toisaalta, kun yksin karppaa isossa "perheessä" niin ei sitä kehtaa tunkea pytystäkään alas. Eräs naisihminen täällä on niin raivokkaan omistushaluinen mitä tulee suklaapitoisiin naposteltaviin...
|
|
| Julkaisija: | Avocado [ 2007-10-05 17:04:46 ] |
| Viestin otsikko: | |
Tantor kirjoitti: Jauhot ja riisit jäi, mutta täysi purkki juoksevaa margariinia lensi kaaressa roskiin (en halunnut laittaa vahinkoa kiertämään joten en tarjonnut tutuillekkaan)
Sama linja täällä. Leivon joskus vieraille, niin sellaisessa tapauksessa olisi haaskausta heittää jauhot pois ja johonkin tilanteeseen ostaa uutta. Ystäviä ja hyväkarppia miestä varten on myös riisit kaapissa - miehen aloitteesta kuitenkin yleensä tummana riisinä. Olemme karpanneet jo hyvän aikaa, ja esim. puurohiutaleet on otettu kaapista pois - ei tosin siksi, että olisivat kiusaksi olleet kun kumpikaan ei oltu puuronsyöjiä. Taisivat käydä käyttämättöminä vanhoiksi |
|
| Julkaisija: | penduia [ 2007-10-06 10:12:27 ] |
| Viestin otsikko: | |
Kyllä mulla on tää puoli vuotta ollu makaroonit ja riisit kaapissa, mutta vieraille. Kertaakaan en ole itse niihin koskenut. Jauhoja on tullu joskus kyllä itsekin hiilaripäivinä käytettyä. Ei ne siellä mua mitenkään häiritse. |
|
| Julkaisija: | Eppuliini [ 2007-10-06 11:01:31 ] |
| Viestin otsikko: | |
Kyllä ne riisit, jauhot ym. meidänkin kaapista edelleen löytyy |
|
| Julkaisija: | santero [ 2007-10-06 19:02:15 ] |
| Viestin otsikko: | |
Meillä niitä on vieläkin ihan samaan tahtiin, kun olen ainoa koko perheestä joka karppailee. Tosin olen saanut laatua paremmaksi niissäkin, tummaa riisiä ja täysjyväpastaa. Vähitellen, vähitellen... |
|
| Julkaisija: | rantaiso [ 2007-10-06 19:28:43 ] |
| Viestin otsikko: | |
Mä viskasin viimeisetkin pastat ja jauhot pellolle, kun inventoin tavaroitani muuttoa varten. Vaikka tuo muutto on kauhee, niin se hyvä puoli siinä on, että tulee heitettyä kovalla kädellä pois kaikkea turhaa. Jos tavara on ollut 2 vuotta käyttämättömänä ullakolla eikä oo missään vaiheessa sitä edes kaipaillut, niin sellaista tuskin kaipaa jatkossakaan. |
|
| Julkaisija: | viikuna [ 2007-10-06 19:46:52 ] |
| Viestin otsikko: | |
Tyhjensin kaapit parin viikon kuluessa karppauksen aloituksesta. Myöhemmin kuitenkin kadutti, kun olisi vieraille tai muuten tarvinnut pieniä määriä esim.sokeria, jauhoja leivontaan ym. Nyt niitä vuoden karppauksen jälkeen löytyy taas kaapista. Ei niitä vaan ole pakko kaksin käsin suuhun lapata. |
|
| Julkaisija: | minniiee [ 2007-10-06 19:56:48 ] |
| Viestin otsikko: | |
Viellä on kaapissa hiilarit, ei ne sieltä mihinkään lähe. Nytki leivoin synttäreille kakut ja keksit (hiilaripommit) ja itelle juustokakun. Miehen kanssa karpailaan mut muksut saa pottua ja makaroonia. |
|
| Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|