Olen samantapaisissa mitoissa kanssasi, +- pari kiloa ja miinus puoli senttiä.

Voi olla, että tuo verikoe aiheutti sinulle omituista oloa, mutta tosiaan kuten aiemmin kirjoitin, minulla salaatti esim. myöhäisellä lounaalla koostuu suurinpiirtein samasta määrästä kuin sinulla koko päivän syömisesi. No ehkä ei ihan kolmea kananmunaa yhteen annokseen, mutta kuitenkin.
Great Girl mainitsi pari oivallista työkalua ja jos induktiolla haluat aloittaa, niin ehdottaisin noudattamaan vaikka ihan kirjaimellisesti Atkinsin kirjojen kahden viikon aloitusjakson ohjeita. Alku on aina hankalaa, mutta kyllä se siitä.
Itse yritän pärjätä täysin ilman viljoja, ja ainahan olisi kiva olla hieman kiinteämmän näköinen.

Minulla on ollut parin vuoden karppauksen ajan tavoitteena pudottaa koko ajan se 2 - 4 kiloa, mutta rehellisesti voisin tunnustaa mahtuvani paremmin 62 kiloisena eräisiinkin farkkuihin, kuin vaikkapa 5 kiloa kevyempänä, mutta "vatsasta höttöisenä". Kannattaa lukea myös pitkä ketju normaalipainon sisällä laihduttavista, sielläkin on paljon asiaa. Toisaalta, itse en pidä painonpudotusta suunnilleen minkään arvoisena sen rinnalla, että viljattomalla karppauksella kaikki mystiset vaivat astmasta suolisto-oireisiin ovat poissa! (*
Tervetuloa karppilammikkoon, toivottavasti et pelästynyt näistä vastauksista. Ja juu, lisää sitä rasvaa, jookos?
*) muoks: tahtoo tarkoittaa painonpudotusta normaalipainon sisällä, kaikki kunnioitukseni suurille ja vähän pienemmillekin pudottajille!