karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-12 19:59:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-10-08 12:13:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heippa taas!
Viikko on kulunut, mutta paino ei ole pudonnut.
Mielestäni olen syönyt oikein ja liikkunut sopivasti.
Turvottaa ja v*****tää.
Voisko joku onnistuja kertoa oman ruokavalionsa keskivertopäivän???
Ihan noin malliksi. Kiitos!!! :smt115

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 12:20:44 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi

Kannattaa nyt hieman nähdä itse vaivaa ja lueskella noita ruokapäiväkirjoja. Sieltähän se tickeristä ja kommenteista selviää, kellä junnaa ja kellä ei.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 12:41:14 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

tyypillinen tyopaiva:

9.00 kahvia, muutama siivu juustoa ja leikkeleita

13.30 salaattia, reilusti oliivioljya, vahan proteiinia

illalla: mita sattuu kaapista loytymaan: vahan juustoa, leikkeleita, tai salaattia ja proteiinia

yhteensa yleensa koko paivana: reilusti kasviksia, proteiinia kohtuudella ja reilusti rasvaa. kookosoljya teessa tai kahvissa, kun olen kotona.
ja loysaa lenkkeilya melkein paivittain noin tunnin verran.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 12:50:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Rauli :smt006
Taidanpa syödä vähän liikaa verrattuna tuohon sinun ruokalistaasi.
Vai voiko syödä liikaa kukka-, parsa- ja valkokaalia ja kurkkua , tomaattia ja salaattia; niitä nimittäin syön tosi paljon?
Please älä moiti, neuvo! :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 13:03:27 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi

En tiedä mitä tarkoittaa "tosi paljon", mutta Finelistä jos katsot hiilarimäärät, niin ei niitä ihan jumalattomia määriä voi syödä. En tiedä, millä tasolla haluaisit hiilarit päivittäin pitää, mutta ruoan määrää kannattaa tarkkailla. Ei karpatessakaan voi syödä "mitä vaan ja kuinka paljon vaan", vaikka olisikin "sallituja" aineksia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 13:06:11 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

puoli kiloa voi syoda ainakin ihan huoletta. ite huomaan syovani joskus vahemman joskus enemman. tykkaan myos kaaheesti noista kasviksista.

en oo oikein mikaan mestari neuvomaan, kun en elleissani ole grammoja laskeskellu. meen ihan mutulla ja oljylla latrailen, oikeesti. mutta onnistuu se mutullakin.

minulla on yli vuosi karppausta takana ja vasta vahan aika sitten on annoskoko pienentynyt. etenkin alussa soin paljon enemman. on sitten tasaantunut itestaan.

en kai mina ketaan mikaan ole moittimaan 8) kylla se tyyli siita loytyy. atkinsin the new diet revolution on hyva kirja luettavaksi alkuun. ja mita enemman naita sivuja selaa, sita viisaammaksi tulee. tsemppia matkaan!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 13:22:43 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

kirjuri kirjoitti:
Kiitos Rauli :smt006
Vai voiko syödä liikaa kukka-, parsa- ja valkokaalia ja kurkkua , tomaattia ja salaattia; niitä nimittäin syön tosi paljon?

Mä syön kans noita tosi paljon mutta en tiedä mikä sun tosi paljon on. Mulla on lautanen puolillaan salaattia ja siihen yks kolmasosa keitettyä kasvista. Näin syön kolmesti päivässä paitsi joskus aamiaisella vähemmän kasvista. Noi kasvikset on kuitenkin aika vähä hiilarisia (tomaatissa eniten) ja niistä saa paljon ravintoaineita ja kuitua.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 13:31:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tattista vaan Kiti ja rauli :wink:
Nyt alan tarkisteleen noita kasvistenkin määriä ja ehkä lisään kokeeksi rasvoja!
Jotenkin on niin herkkänä niille, kun aina on toitotettu piilo- ja muista rasvoista niin kai jotenkin aristelee niiden syömistä.
Nyt testaan lisätä rasvoja :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 13:39:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei Kirrimirri :lol:
Aika paljon sinäkin syöt kasviksia. Kyllä se on samaa luokkaa mullakin.
Ehkäpä pitää vielä testata jättää pois purjo, sipuli, paprika ja valkokaali,
jos tämä tuvonnut olo johtuu jotenkin niistä.
Ihan aluksi pysyttelin enemmän salatti, tomaatti ja kurkku kasviksissa ja mielestäni olo oli aivan kevyt ja loistava :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 13:45:33 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

minulla ei turvonnut olo johdu kasviksista. painvastoin. ei ees noista sipuleista, kaalista, tai paprikasta. oon huomannu, etta maitotuotteet liikaa syotyna turvottaa. en siis yleensa syo rahkaa, kermaa tai jugurttia. sillon tallon vaan. juustoa syon kylla melkein joka paiva, mutta kohtuudella. viela ois vahan tiputettavaa, en omista vaakaa, niin en kiloja tieda, mutta jouluun asti vedan supertsemppia, ja sitten ostan vaa´an ja sitten katotaan jatkoa. yllapidolle siirtyessani aion kayttaa myos sitten noita maitotuotteita.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 13:49:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mä en syö ollenkaan tomaattia, sillä siinä on vihreisiin kasviksiin verrattuna tuplamäärä hiilareita.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 15:33:09 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Itse aloitin heikkilän linjalla ja tulosta tuli ihan kivasti. Toisaalta kaikki vaikuttaa, ylipainoa oli noin 20kg ja tavoite oli siinä normin ylälaidalla, joka sopii mulle ihan hyvin. Jos pudotettavaa on vain vähän, tulostakin tulee yleensä hitaasti ja joskus se on havaittavissa lähinnä mittanauhalla.

Heikkilän linjalla söin sen verran että nälkä lähti, evääni oli alkuun: kasviksia, munia, grillattua lihaa ja kalaa monessa muodossa, jälkkäriksi vain satunnaiset marjarahkat, itsetehty suklaa, ja mantelit. Tuosta pikkuhiljaa olen löytänyt itselle parhaiten sopivat ruoka-aineet, eli olen lopettanut viljat kokonaan ja välttelen makeutusaineita sekä lisäaineita parhaani mukaan.

Kroppaa kuuntelemalla ja kärsivällisesti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 15:54:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

tomaattia kannattaa siitä hiilarimäärästä huolimatta syödä, siinä on beetakaroteenia jota karppi ei saa juuri mistään.. samaa ainettahan on myös porkkanassa,mutta siinä hiilareita enemmän kuin tomaateissa. itse syön yhden tomaatin päivässä

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 17:19:22 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

#miya kirjoitti:
tomaattia kannattaa siitä hiilarimäärästä huolimatta syödä

Tuosta kirjoittamastasi saa sen vaikutelman niin kuin tomaatissa olisi runsaastikin hiilareita mutta ei siinä ole kuin 3,5g/100g. Minusta se ei oo paljoa.Että sen puoleen voi syödä mutta induktiolla tietty joutuu oleen tarkempi.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 17:27:33 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

#miya kirjoitti:
tomaattia kannattaa siitä hiilarimäärästä huolimatta syödä, siinä on beetakaroteenia jota karppi ei saa juuri mistään.. samaa ainettahan on myös porkkanassa,mutta siinä hiilareita enemmän kuin tomaateissa. itse syön yhden tomaatin päivässä

Ja porkkanaakin voi ei-induktiolla olevat karpit syödä - tai pappa söi silloinkin noita 50g raasteannoksia, vaikka olikin tiukalla ketogeenisella. Niin että kyse on määristä ei muusta.

Ja juujoo, meikäläisen päivään porkkana mahtuu melkein aina. Hiilarit pysyy silti helposti 50g ja 100g välillä. Ja lähempänä alarajaa kaikkina niinä päivinä, jolloin viljan pitää kokonaan poissa (noin 6 pv viikossa)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 18:39:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

En ole 2 kk:teen syönyt yhtään leipää, perunaa, pastaa yms. en myöskään ole juonut yhtään olutta (punkkua ja light siideriä kyllä viikonloppuisin ja porkkanoitakin pidän liian hh pitoisina, joten tiukkaa linjaa olen pitänyt, eikä paino ole pudonnut kuin ne vaivaiset 2 kg :smt010, joten pikkasen miettii missä meni metsään? :smt017

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 19:04:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No joillekin voi hitaiden hiilarien pieni nosto tehdä hyvää, ei auta kuin hakea oma linjansa.

Esim.Salmenkaita&Tavi kirjassa on pikamäärittelytesti, noin kymmenen kysymystä siitä oletko ns. proteiini-, seka- vai hiilihydraattityyppi. Vilkaisepa sitä kun saat käsiisi, niin voi auttaa oikean linjan etsimisessä.

Ja hiilaritietoiset - sivustollahan on juuri tuo Varpu Tavi 'livenä', joten käy sielläkin lukemassa lisätietoja. Kyllä se oma linja löytyy :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 20:08:43 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

kirjuri kirjoitti:
missä meni metsään? :smt017

Tässä:
kirjuri kirjoitti:
(punkkua ja light siideriä kyllä viikonloppuisin...)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 20:13:07 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Entäs kirjurin rasvat :roll: :shock:

I'm on the gin & tonic diet....... i've already lost two days★

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 21:19:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kirjuri kirjoitti:
En ole 2 kk:teen syönyt yhtään leipää, perunaa, pastaa yms. en myöskään ole juonut yhtään olutta (punkkua ja light siideriä kyllä viikonloppuisin ja porkkanoitakin pidän liian hh pitoisina, joten tiukkaa linjaa olen pitänyt, eikä paino ole pudonnut kuin ne vaivaiset 2 kg :smt010, joten pikkasen miettii missä meni metsään? :smt017

Ei mene missään metsään, olet aikamoisen normaalissa painossa jolloin ne vähät läskit yleensä lähtevät hitaasti. Mutta varmasti.
Lihasten palautuminen normaalitilaan vajaaproteiinisen elämän jälkeen nostaa kiloja vaikka yleensä kutistaa senttejä.
Stressi pois, keskity totuttelemaan karppaukseen elämäntapana, etsi uusia ruokaideoita reseptiosastosta, anna kropalle aikaa. Ja juo vettä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00