karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 16:43:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-06-03 16:20:00 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-09-14 16:38:47
Viestit: 9
Heips!

Olen vielä ihan alottelija karppaustouhussa ja kysyisinkin mielipidettänne edellämainitusta Valion jogurtista. Kyseisessä jogurtissa on puolet vähemmän hiilareita kun muissa eli purkissa on 10,2g. Makuja löytyy banaani-kiivi, ananas ja persikka-passion.

Ravintosisältö kokonaisuudessaan on per 100g:

energiaa 39kcal
proteiinia 3,6
hiilareita 5,8
-josta laktoosia alle 1g
rasvaa 0,1g
-josta tyydyttyneitä rasvahappoja 0,06g
ravintokuitua 1,9g
natriumia 51mg
kalsiumia 180mg
d-vitamiinia 0,5 jotain grammoja

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-03 16:35:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-09-14 16:38:47
Viestit: 9
Tuli mieleen toinenkin kymysys: onko auringonkukansiementen syöminen hyväksi? Ne on mun mielestä niin nameja :P

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-03 16:39:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-23 14:26:21
Viestit: 964
Mulla jäis tuollaaset auttamattomasti hyllyhyn... Eihän tuos oo rasvaa nimeksikää...


Suosittelisin näitä:

Turkkilainen hogurtti (se partajugu)

energiaa 125kcal
proteiinia 3,3g
hiilareita 4,2g
rasvaa 10g¨


Kreikkalainen jogurtti (oliskohan sitte huivimummo?)

energiaa 138kcal
proteiinia 7,5g
hiilareita 5,3g
rasvaa 10g


Itte suosin tuota huivimummoa, koska siinä on yli kaks kertaa roteiinia verrattuna partaäijähän ja ainoastansa 26% rosenttia enemmän hiilareita... Ei se niin tarkkaa aina oo....

Tuo huivimummo on vähä jämäkämpää mutta toisaalta partaäijäs on maun puolesta enemmän potkua...

_________________
-Rajuja vetoja jo vuoresta kuusyhyreksän


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-03 16:42:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-05-02 19:55:30
Viestit: 431
Mm, tuossa Profeelissä ei ole kyllä mitään karppia...hiilareita mielestäni aika paljon ja rasvaa ei ollenkaan, eli jättäisin kyllä syömättä. Itse syön Turkkilaista 10% rasvaa sisältävää jugurttia, jossa hiilareita 4.2g/100g. Miksi syöt rasvatonta jugurttia ylipäätään, jos karppaat?!
Auringonkukan siemenissä on jotain ei-niin-kovin-hyvää, en vain muista nyt mitä se oli...Mut noin ylipäätään kannattaa katsoa esim. Finelistä ruokien ravintosisältöjä, niin oppii tietään, mitä kannattaa/on hyvä syödä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-03 16:48:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-09-14 16:38:47
Viestit: 9
Selvä...kiitoksia :) olen vaan sokeesti kattonut ton profeelin hiilarimäärää. Olen ajatellut toteuttaa sellaista ala-hyväkarppi yhdistelmää. Perunaa, pastaa tai riisiä en ole syönyt pariin viikkoon missään muodossa enkä aio syödä, mutta esim omenan saatan joskus syödä. Täytyykin kokeilla tota partaäijää ja sitten teen itse rahkaa silloin tällöin minne olen laittanut mustikoita tai mansikoita.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-03 17:46:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-05-02 19:55:30
Viestit: 431
Mmh, ei ole mun mielestäni kyllä mitään järkeä katsoa vain esim.hiilareita, tai vain rasvaa, vaan kokonaisuutta, mutta tietty karpilla hiilareihin kiinnittyy huomio. Itse en osta myöskään mitään missä on sokeria/glukoosia, vehnäjauhoja, tai vähärasvasia maitotuotteita/juustoa, vaan täysrasvasia, kiitos:) Ja yleensä noissa rasvattomissa, maustetuissa jugurteissa on paljon säilöntäaineita ja muuta kivaa ihmiselle "kelpaamatonta", niin senkin takia on aito ja oikea partaäijä paras vaihtoehto. Syön sitä aamulla aina omatekoisen omenasoseen kanssa, ja on ihan herkkua:P


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-03 19:20:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-05-04 11:02:54
Viestit: 330
Suppari, ottaa aikanasa ennen kuin pääsee pahimman rasvakammon yli. Kun on tottunut syömään ja ostamaan vähärasvaista sitä-ja-tätä niin ei meinaa aluksi tarttua kaupasta kotiin ne täysrasvaiset tuotteet.

Siitä Valion Profeelista on pakko sanoa: se on äklökökköimelää :smt019 jopa meikäläisen makuun.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-03 19:35:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-09-14 16:38:47
Viestit: 9
Sanikka kirjoitti:
Suppari, ottaa aikanasa ennen kuin pääsee pahimman rasvakammon yli. Kun on tottunut syömään ja ostamaan vähärasvaista sitä-ja-tätä niin ei meinaa aluksi tarttua kaupasta kotiin ne täysrasvaiset tuotteet.

Siitä Valion Profeelista on pakko sanoa: se on äklökökköimelää :smt019 jopa meikäläisen makuun.


voi olla että kestää hetken juu koska oon ollu joskus esim paikkareissa missä toitotetaan että pitää syödä mahdollisimman vähärasvaisesti (=keinotekoisesti) jnejne :? Mutta eiköhän tää tästä lähde sujumaan :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-03 20:29:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-05-02 19:55:30
Viestit: 431
Minä olen pahin kaikista rasvakammoisista koskaan, ja olen ollut ihan totaalirasvattomalla ruoalla pitkään. MUTTA, syöppäs pari kertaa esim. tuota turkkilaista jugurttia, niin ei tee enää mieli mitään rasvatonta pahaa jugua. Jotenkin se rasvakammo on vain kadonnut johonkin karppielämän myötä, onneksi:)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-04 08:46:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-24 14:11:41
Viestit: 435
Yhdyn täysin Olivian kommenttiin tuossa jogurttiasiassa. Ensimmäisen kerran partajugua maistettuani ei ole enään edes mieli tehnyt muita... Ja vatsavaivat katosivat melkein siinä samassa kun jätin kaikki rasvattomat litkut kauppaan :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-04 12:17:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-09-14 16:38:47
Viestit: 9
Täytyykin käydä heti ensi työkseen ostamassa tuota partajogua ja jotakin sinne sekaan :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-04 14:29:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-01-12 15:11:02
Viestit: 165
[quote="makke"]Mulla jäis tuollaaset auttamattomasti hyllyhyn... Eihän tuos oo rasvaa nimeksikää...



Miksi sitä rasvaa pitää olla? Minä tsekkaan ainoastaan hiilarimäärät enkä niitä rasvoja paljon tuijottele koska rasvaa tulee kuitenkin riittävästi jos syö muuten oikein. Jos pitää siitä Valion Profeelian mausta niin antaa mennä vaan. IMHO.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-04 14:39:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-23 14:26:21
Viestit: 964
Mä ny vain oon tällaanen, että mä haluan nauttia jostaki, josta sitte saa sitä oikiaaki enerkiaa.

Ettei vain tuu ainuastansa sokeriista se enerkia mita suuhun pistää...

Pysyy se näläkäki sitte pois jo jukurtillaki... :)

_________________
-Rajuja vetoja jo vuoresta kuusyhyreksän


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-04 15:51:45 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Vähärasvaiset maitotuotteet voivat tosiaan olla suolistolle täysrasvaisia vaikeampia. Itse inhoan keinomakeutettuja ja keinoesanssoituja tuotteita, siksi joko partaäijää, huivimummoa tai Valion bulgarianjugurttia.

Auringonkukansiemenet ovat erinomainen E-vitamiinin lähde, mutta niissä on runsaasti omega 6-rasvahappoja, joiden liikasaantia kannattaa välttää. Kannattaa syödä, mutta kohtuudella.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-04 18:39:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-01-21 15:16:45
Viestit: 175
Kyllä minä olen silloin tällöin noita profeeleja herkkuna vedellyt, vaikka ei ne nälkää pidä, kun rasva puuttuu! Aivan ihana se kiivi-banaani ainakin...Eikä 10 grammaa hiilareita per purkki ole paljoakaan, ainakaan jos (esi)ylläpidolla karppailee...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-02 09:07:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-12-19 15:57:06
Viestit: 481
Käykääs antaan omat laihtumisvinkkinne Valion Profeel sivuilla!

http://www.valio.fi/profeel/ \:D/

_________________
Esimerkiksi turkkilainen jogurtti maistuu kyllä hyvältä, mutta se on niin rasvaista, että monelle se ei sen vuoksi sovi kui kerran pari vuodessa nautittuna.
-nimimerkki Erasmus Kalevan juttutuvassa


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-02 10:08:06 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Kävin antamassa vinkin. Saapa nähdä julkaisevatko...

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-02 21:55:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-12-19 15:57:06
Viestit: 481
Jostain syystä minun painonhallintavinkki ei tunnu menevän läpi.

Lainaus profeel-sivuston ruokavalio-osuudesta:

Lainaa:
Jotta painoa voitaisiin hallita, on syötävä tarvettaan vastaavasti. Kun ruokailee kohtuudella ja suosii arjen ruokavalinnoissa vähärasvaisia tuotteita, energiaa ei tule liikaa. Liikunta yhdessä hyvien ruokatottumusten kanssa ehkäisee kilojen kertymistä ja ylläpitää terveyttä.

On tärkeää muistaa, että hyvässä ruokavaliossa arki- ja juhlaruoat erotetaan toisistaan.
:smt076 :smt076

_________________
Esimerkiksi turkkilainen jogurtti maistuu kyllä hyvältä, mutta se on niin rasvaista, että monelle se ei sen vuoksi sovi kui kerran pari vuodessa nautittuna.
-nimimerkki Erasmus Kalevan juttutuvassa


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-02 21:59:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-18 09:10:05
Viestit: 2296
Pieni varoitus: toi profeel cottifrutti on ihan kamalaa ylimakeeta keinomakee shittiä :smt078

_________________
I can only please one person per day. Today is not your day and tomorrow doesn't look good either...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-14 17:08:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-05-22 00:07:39
Viestit: 269
"Tee kananmunavoi ilman voita...Voin sijaan laita raejuustoa. On tosi hyvää leivän päällä."


"Kun on kamala nälkä illalla, ota vähäkalorista mehukeittoa iso lasillinen tai muki täyteen, lisää vajaa ½ dl vehnäleseitä, sekoita ne keskenään ja juo. Tekee hyvää vatsalle ja suolistolle, sekä on kevyttä ja sopivan täyttävää!"

- http://www.valio.fi/profeel


Yhyy!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)