karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://karppi.ninja/forum/

Neuvoja kaipailisin!
http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=30680
Sivu 1/1

Julkaisija:  riia79 [ 2007-10-14 15:40:03 ]
Viestin otsikko:  Neuvoja kaipailisin!

Tuota tuota... näitä laskemisia täsä pikkuhiljaa opettelen ja nimenomaa tuota fineliä. sain sen jollakinlailla toimiinkin mutta auttakaas te viisaammat nyt mua vähä. eli millaset luvut te näillä mun tähänasti syömilläni saatte:
100g kinkkukuutioita (pr12g,hh5g,r7)
2 munaa paistettuna
100g pekonia
noin 1rkl voita
2rkl maitoa,kevyt
100g jäävuorisalaattia

no sitte, oon 173cm ja 102,5kg :oops: ,eli kuinkapaljo mun nyt pitäs sit syyä. eli aattelin sen 20g pitää hiilareissa kattona ja sit 70-80g protskuja niin onko se rasvan määrä nyt sit millanen. koitan saada atkinssin kirjan huomenna käsiini tai ainaki ens viikolla. tai eihaän se tietty edellytys ole jos ketoosiin aattelis päästä... vai onko? ketoosi olis mulle varmaan hyvä homma kun tätäpudotettavaa on kuitenki. tähän asti karppaamalla oon saannu jonkuverran jo pois mut vauhti on niin pirun hidas! :) sitä vaan tuumein et tossa kirjassahan on se 2 viikon alotus sit siinä. vai onko se helppo noudattaa siis meinaan niit ruokaohjeita ym? sekavaa tekstiä mut ei nyt parempaan pysty! :D hei ja sit se ainennvaihduntahässäkkä oli mulla 1828,30. mitä se niinku oikeesti tarkottaa??? :shock: :oops:

Julkaisija:  Great Girl [ 2007-10-14 15:47:01 ]
Viestin otsikko: 

Finelissä on ruokakoritoiminto jonka avulla voit laskea makroravinteet.

Julkaisija:  viikuna [ 2007-10-14 15:57:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Neuvoja kaipailisin!

riia79 kirjoitti:
hei ja sit se ainennvaihduntahässäkkä oli mulla 1828,30. mitä se niinku oikeesti tarkottaa??? :shock: :oops:

Tarkoitatko perusaineenvaihduntaa? Se on energiamäärä, jonka kroppasi kuluttaa vuorokaudessa, vaikket tekisi mitään. Normaali arkiaktiivisuus ja liikunta tietysti nostavat energiankulutusta.

Käypä vaikka kalorilaskurin sivuilla. Sinne kun syötät pituuden, painon ja aktiivisuusasteen, niin laskuri laskee päivittäisen energiankulutuksesi. Älä kuitenkaan pelästy niitä laskurin antamia esimerkkejä syömisistä... Se vain auttaa hahmottamaan ravinnon määrää (muka). :wink:
http://www.kalorilaskuri.fi/kulutus.php

Julkaisija:  riia79 [ 2007-10-14 16:19:11 ]
Viestin otsikko: 

juu eli se näytti 1719 kcl päivälle. mites ton sit hajotan hh,pr ja rasvaan?
miten helkkari tää on niin kauheen hankalaa muka?? inhoon kaikkia laskemisia...

Julkaisija:  riia79 [ 2007-10-14 16:20:51 ]
Viestin otsikko: 

niin ja tolla kalorimäärällä laihtuisin sen puol kiloo viikko... eikö sitä yhtään kärsis nopeuttaa?? :D Kyllähän sitä alussa lähtee kun on kerta näin paljo mistä lähtiä.

Julkaisija:  viikuna [ 2007-10-14 17:03:31 ]
Viestin otsikko: 

^^ Ei sitä kannata liikaa vähentää. Varmaan 500-700 kcal, ei enempää, jottei kroppa mene säästöliekille.

Makrojen laskeminen on oikeesti tosi yksinkertaista.
Hiilareissa ja protskuissa on 4kcal ja rasvassa 9 kcal/g.
20 g hh = 80 kcal
70-80 g prot = 280-320 kcal
Ja loput energiasta tulisi siis syödä rasvaa. Eli esim. 1700 - 80 - 280 = 1340
1340 : 9 (rasvan kcal/g) = 149.

Eli söisit 20g hiilareita, 70-80g proteiinia, 145-150 g rasvaa.

Julkaisija:  tuulimumma [ 2007-10-14 17:09:44 ]
Viestin otsikko: 

Ja sitte vähennät 500Kcal/päivä...jos haluut laihtuu :!:

Julkaisija:  viikuna [ 2007-10-14 17:59:31 ]
Viestin otsikko: 

riia79 kirjoitti:
juu eli se näytti 1719 kcl päivälle. mites ton sit hajotan hh,pr ja rasvaan?
miten helkkari tää on niin kauheen hankalaa muka?? inhoon kaikkia laskemisia...

niin ja tolla kalorimäärällä laihtuisin sen puol kiloo viikko... eikö sitä yhtään kärsis nopeuttaa??

tuulimumma kirjoitti:
Ja sitte vähennät 500Kcal/päivä...jos haluut laihtuu :!:

Eikös tuosta 1719 kalorista ollut jo vähennetty se 500 kcal, jolla laihtua puoli kiloa viikossa.

Julkaisija:  riia79 [ 2007-10-14 18:42:40 ]
Viestin otsikko: 

viikuna kirjoitti:
riia79 kirjoitti:
juu eli se näytti 1719 kcl päivälle. mites ton sit hajotan hh,pr ja rasvaan?
miten helkkari tää on niin kauheen hankalaa muka?? inhoon kaikkia laskemisia...

niin ja tolla kalorimäärällä laihtuisin sen puol kiloo viikko... eikö sitä yhtään kärsis nopeuttaa??

tuulimumma kirjoitti:
Ja sitte vähennät 500Kcal/päivä...jos haluut laihtuu :!:

Eikös tuosta 1719 kalorista ollut jo vähennetty se 500 kcal, jolla laihtua puoli kiloa viikossa.


Juu siis niin määkin käsitin et se on jo tiputettu siittä. Kiitos teille IHANAT ihmiset kun jaksatte avittaa!! Kyllä tämä tästä. siittä vielä kysyisin et onko se ketoosi niin kauheen tärkee? toisaalta olisin mielenkiinnosta koittanu sitä mutta kun se laskemis homma taitaa olla kuitenki siinä niin tärkeetä ja kun tuntuu kahen pienen ihmisenalun kanssa et ei aina riitä aikaa siihen "kunnon" syömiseenkään. eli olis niin paljo helpompi tehä vaan parit voikkarit ym. mutta kun tämä olo on nyt NIIN paljon parempi kun edellisessä elämässä et pidän kynsin hampain kiinni nyt tästä. mut siis joo,mitä ootte mieltä atkinssonista ja sit siitä ketoosihommelista. KIITOS!!!

Julkaisija:  viikuna [ 2007-10-14 20:04:14 ]
Viestin otsikko: 

Ei se ketoosi mikään pakollinen tavoiteltava ole. Onhan täälläkin monia, jotka eivät ole ketoosilla aloittaneet. Voit elellä alakarppina vaikka 40-60g hh päivässä tai hyväkarppina.
Jos atkinsia haluat noudattaa, niin silloin se kai kuuluu alussa asiaan tai jos kärsii hillittömästä makeanhimosta, niin ketoosin pitäisi auttaa siihen. Joku atkinsilainen osaisi vastata?

On ne voikkarit nopeita tehdä ja syödä, mutta niinhän on vaikka mikä muukin ihan yhtä helppoa ja kätevää. Jugua, juustoa, leikkeleitä, pähkinöitä, marjoja? Keitettyjä munia? Salaatinlehti ja leivänpäälliset sen päälle? Ei karppina syöminen ole vaikeaa, jollei siitä tee vaikeaa... :wink:

Julkaisija:  riia79 [ 2007-10-14 20:20:30 ]
Viestin otsikko: 

Juu se on totta et ei se ole vaikeaa se syöminen kun vaan on kaapissa karppisafkaa. sitäpaitsi ne sämpylät joiden ohje löyty tuolta resepteistä on ihan sika hyviä.sitä en vaihtais pois vaikka en karppaiskaan! mutta mietin sit vielä sitä atkins hommaa ja kertokaa ihmeessä jotka sitä ovat kokeilleet et millainen se on! :)

Julkaisija:  viikuna [ 2007-10-14 20:27:42 ]
Viestin otsikko: 

Voithan kysellä niitä mieltä askarruttavia kysymyksiä tuolla ketokarpit -osiossa?
http://karppaus.info/forum/viewforum.php?f=41

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/