karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 00:02:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kuinka usein syötte?
ViestiLähetetty: 2004-06-18 07:46:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-06-16 13:13:49
Viestit: 33
Juu tämmöstä tällä kertaa kyselen, että kuinka usein syötte päivän aikana? Kolme pääateriaa + välipalat, vai ilman välipaloja vai miten?

Mä oon nyt syöny kolme ateriaa päivässä ja varsinkin aamupäivällä, aamupalan ja lounaan välillä on kauhee nälkä! Nytkin maha kurnii ihan hulluna... ja lounaaseen on aikaa vielä vajaat kaksi tuntia..kääk!

Pitäs vissiin ruveta syömään välipaloja.. juustoo, pähkinöitä ja lisäksi kasviksia tai hedelmä..tms


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-18 07:50:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-21 20:03:36
Viestit: 471
Syön aamupalan, lounaan ja sitten päivällisen/illallisen. Välipalana saatan lounaan jälkeen syödä muutaman pähkinän, muuten ei välipaloja tule juurikaan syötyä.
Ite oon huomannu, että jos aamulla ei tuu syötyä jotain rasvasta, niin sit tulee nälkä ennen lounasta.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-18 07:57:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-06-05 12:41:22
Viestit: 172
Hassu juttu. Minulla taas ei ole nälkä vaikka välillä syön vain yhden aterian päivässä. Aamullakaan, viimeksi tänään, ei ole oikeastaan nälkä. Illalla tekee mieli napostella jotain ja siihen käytän pähkinöitä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-18 08:06:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-05-19 18:02:05
Viestit: 168
Minua taas ottaa päähän eilisen syöpöttelyilta. Ei mitään kiellettyä, mutta tämä loppumaton mielitekojen määrä jossain vaiheessa kuuta ottaa aina vallan. Päätin, etten repsahda sämpylöihin tms. koska ne saavat minut voimaan huonosti. Syön sitten enemmän kirsikoita, vadelmia kookoskermassa tms. Ja niin teinkin. Ja napa paukkui ja nyt ottaa pannuun, mut toisaalta ei niin paljoa kun ei tullut ahmittua leipää. Allergia nääs.

Ostettiin espanjalaisia kirsikoita eilen ja ilman pesemistä aloitin maistelemaan jo autossa. No kuinka ollakaan mun huulet tuntui kuivuvan ja suuhun tuli rakkula!! Saaxxxxn hyöteismyrkyt jne. tekee ihan varmasti noista tuontihedelmistäkin syötäväksi kelpaamattomia. Ne on ilmeisesti vaan kotimaiset, jotka ovat turvallisia!?

Tulikin mieleen, että itselläni ainakin tietyssä vaiheessa kuukautta (naikkoset kyllä ymmärtävät tämän :D ) mieliteot ruokaa kohtaan ovat ihan yhtä rajuja kuin ennen tätä ruokavaliota. Varsinkin, jos on lisännyt hiilareita n. 100g päivässä. Ei hitto, kyllä mä keitossa muutaman perunanpalasen taisin saada, no ainoa todellinen moka... 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kuinka usein syötte?
ViestiLähetetty: 2004-06-18 08:07:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
Koo kirjoitti:
Juu tämmöstä tällä kertaa kyselen, että kuinka usein syötte päivän aikana? Kolme pääateriaa + välipalat, vai ilman välipaloja vai miten?


Tyypillisesti kaksi tuhtia ateriaa, toinen varhain aamulla toinen iltapäivällä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-18 08:48:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-19 20:41:53
Viestit: 899
Ennen karppausta:
- aamukahvit (pullalla) :oops:
- lounas valtavalla kasalla perunoita/riisiä/pastaa :(
- päivällinen korvattiin voileivillä :cry:
- illallinen kahvi/kaakao (ja pullaa) :cry: :cry:
- välipapoiksi meni suklaalevy jos toinenkin :cry: :oops: :cry:
Nyt karpattaessa
- aamiaiseksi omena tai muna-pekoni aamiainen
- lounas työpaikkaruokalasta kuten ennenkin mutta peruna/riisi/pasta korvattu salaaatilla
- välipala omena tai pähkinöitä
- päivällinen leikkeleitä tai kalaa, juustoa ja salaattia
- illallinen juustoa/leikkeleitä yms. joskus valitettavasti sortuu kaakaoon ja kaurakekseihin :(

Nyt kun ei ole kerinnyt syödä päivällistä niin illalla on tullut "sorruttua" useammin, tosin rakentaminen vie sen verran edergiaa että, ainakaan vielä, ei ole painossa näkynyt.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-18 09:03:35 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Laihdutusvaiheessa olin tiukkana: 2 munan aamiainen, joskus 2 pekonisiivua, välillä omelettina, sitten lounas ja tuhti päivällinen, ja välipalaksi vain vettä. Odotusaikana lisäsin hiilareita maitotuotteista ja hedelmistä, ja alkoi tuntua, että tarvii välipaloja. Useimmin kuivattuja luumuja tai aprikooseja, omenia, manteleita, pähkinöitä, juustoa, rahkaa, jugurttia, maksamakkaraa, heikkilän hiilaritonta suklaata. Nyt imetys käynnissä, ja välipalatapa on vähän jäänyt päälle, välillä syön noita yllä mainittuja, välillä ilman välipaloja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-18 09:17:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-06-16 15:20:38
Viestit: 211
heikkilän hiilaritonta suklaata? täh, mistä sellaista saa?!!! :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-18 09:33:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 13:18:50
Viestit: 182
Yleensä tulee syödyksi jotakuinkin seuraavasti:

aamupala: kahvia ja kermaa / mehua ja juustoleikkelevoileipä ilman voita ja leipää

lounas: töissä lihaisa salaatti tai lämmin ateria, joka on lihaa/kalaa + salaattia

töiden jälkeen kotona: varsinainen päivän lämmin ruoka eli lihaa + vihanneksia tai grillijuustoa tms

illalla: jokin jälkkäri joka yleensä sisältää rahkaa/kermaa/raejuustoa (viime aikoina suuri suksee on ollut Mimmin herkku)

Pitkin päivää tulee juotua vettä, sokerittomia mehuja (maustettua vettä), kahvia, joskus pepsimaxia

Todella kova nälkä ja sellainen fiilis, ettei mikään ruoka riitä, minulla on vain silloin, kun olen menossa ketoosiin (vaikkapa jouluisen muutaman päivän syntisen syömisen jälkeen). Kroppa huutaa hiilihydraatteja vähenevän varaston tilalle. Tuollaisessa tilanteessa sallin itselleni aika paljon ruokaa noin määrällisesti, mutta en hiilihydraatteja. Tankkaan lihaa ja rahkaa ja teeh erityisesti rahkasta hyviä jälkkäreitä, kun hiilaripitoista "hyvää" tekisi mieli. Parissa päivässä syömisen hinku on ohi ja olen taas päässyt hyvään oloon alakarppaamisen myötä.

the Lady

_________________
Vähähiilihydraattista eloa jo vuodesta 2000


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-18 09:34:25 
No jos tarkkoja ollaan niin ei se ihan hiilaritonta ole... Kaakaojauheessahan on puolet n. hiilareita jos oikein muistan. Eikä makeutusjauhekaan ihan vapaata ole. Lisäksi jos siihen lisää kermaa, kookosta tai pähkinöitä, niin luku luonnollisesti kasvaa...

Mutta parempi ja ennen kaikkea sokeriton vaihtoehto se kyllä on.

Heikkilän ekassa kirjassa on suklaaresepti. Itselläni sitä löytyy ohuina levyinä pakkasessa, mutta maku ei kuitenkaan sellaisenaan enää miellytä. Paremman puutteessa. Vaatisi jatkokehittelyä. Olenkin funtsinut, josko soijalesitiini muuttaisi makua hieman pehmeämmäksi kun sitähän suklaisiin usein lisätään emulgointiaineeksi...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-18 09:36:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-24 17:10:07
Viestit: 593
Ja kokeilujen hyväksi havaitut tulokset sitten tuonne reseptipuolelle, kiitos!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-18 09:40:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-05-19 18:02:05
Viestit: 168
siis minä olin tuo vieras :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-18 09:54:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-21 10:29:17
Viestit: 386
Arkisin kolme ateriaa, viikonloppuisin kaksi.
Eli arkiaamuna bulgarianjugurtti+linus-pellavarakeita, lounaalla kana-, feta - tai tonnikalasaatti, illalla joko ruokaisa salaatti tai sitten lihaa, kalaa ja kanaa kasvisten kera.
Viikonloppuna syömme aamulenkin jälkeen eli 10-11 mahtiannokset munaa ja pekonia ja seuraavan kerran vasta 18-20 lämpimän ruoan, joka yleensä on jotain tavallista herkumpaa.
Silloin tällöin iltaisin käyn nappaamassa jääkaapista juustosiivun tai kinkkupalan, mutta melko hyvin mieliteot pysyvät hallinnassa. Eikä ole nälkä. Tosin, pelkkä jugurtti on sen verran keponen aamiainen, että puolilta päivin tulee nälkä. Proteiini- ja rasvapitoisella aamiaisella jaksan ilman mitään ongelmia koko päivän.

_________________
"Hiukan liikaa on juuri sopivasti minulle."
Jean Cocteau


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-18 10:08:06 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Pitipä ihan laskea nuo suklaan hiilarit: Kaakaojauhossa Finelin mukaan 12 %, kookosrasvassa 0, valmiissa suklaassa siis 6%. Jos valmista suklaata syö n. 20 g, kertyy hiilreita n. 1,2 g. Ei siis hiilariton, mutta erittäin vähänhiilarinen.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-19 17:31:16 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-06-11 07:12:54
Viestit: 20
Tätä olen mietiskellyt, koska itse syön noin neljän tunnin välein pyrkimyksenä pitää aineenvaihdunta vilkkaana. Onko tällä mitään väliä? Mielestäni Heikkiläkin suositteli useampaa ateriaa päivässä ja etteivät ruokailuvälit venyisi liian pitkiksi. Itse en edes selviäisi neljää tuntia kauempaa ilman ruokaa, liekö tottumus vai mikä? Harrastan kyllä paljon liikuntaakin, joten kulutuskin on sen mukaista. Painokin on kyllä vielä hiljakseen tippunut. Toisaalta takana on vasta toinen viikko induktiota ruotuun palaamisen jälkeen.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-20 08:53:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-05-21 17:35:56
Viestit: 254
Montignac'ia tietenkin soveltaen:

- aamupala: yleensä hiilihydraattiaamiainen kolmesta eri vaihtoehdoista mukaanlukien puurot, viikonloppuisin silloin tällöin rasva-aamiainen

- lounas: töissä ruokavalion periaatteiden mukaisesti; proteiini-rasvalounas (useimmiten eväänä ja kylmänä mutta monipuolisena,
viikonloppuisin lämmin ateria)

- välipalana yleensä hedelmiä (1-2 kpl)

- kotona päivällinen: lämmin ateria yleensä kuten lounas, toisinaan myös hiilihydraattilisukkeineen,
välillä pelkkä proteiini-hiilihydraattipäivällinen kuten laihdutusvaiheessa

- iltapalana yleensä myös hedelmiä, toisinaan erilaisia pähkinöitä ja viikonloppuisin punaviiniä ja juustoja (+oliiveja)

Siis kolme ateriaa päivässä ja pari välipalaa suhteellisen säännöllisin väliiajoin

_________________
Montignac'illa onnistunut (vuodesta 2001)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-20 10:45:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-06-05 12:41:22
Viestit: 172
Mitä Maisa tuo sähkötekniikan termi "induktio" tarkoittaa tässä yhteydessä :?:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-20 14:35:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-05-19 18:02:05
Viestit: 168
Kaapista löytyi reilun kaupan luomu kaakaojauhetta, jossa sanotaan ravintoaineluetteloksi näin:

/100g

energiaa 412 kcal
proteiinia 24,5 g
hh 42 g
rasvaa 22 g

Määrällisesti ei siis paljoa, mutta olen laskenut sen suoraan puolikkaaksi. Lisäksi pidän kerman lorottamisesta ja pähkinöiden lisäämisestä, joten näistä kertyy hiilareita kuitenkin nopeasti. Huomioitavaa on kuitenkin se, että tätä suklaata ei tule syötyä paljoa, joten alhaisemmat hh määrät jäävät tämänkin vuoksi aika mataliksi.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-20 15:17:10 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Maija, minä katsoin luvun Finelistä. Tietysti paketin oma tuoteseloste ajaa edelle, kun voi olla brandikohtaisia eroja. Miten voi olla noin suuri heitto? Ei kai siihen ole lisätty sokeria, eli onko 100 % kaakaojahetta vai nk. kaakaojuomajauhetta?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-20 16:14:37 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-06-11 07:12:54
Viestit: 20
mro47 kirjoitti:
Mitä Maisa tuo sähkötekniikan termi "induktio" tarkoittaa tässä yhteydessä :?:

Atkins käyttää tuota termia kahden viikon aloitusjaksosta, jossa hilarit rajoitetaan 20 g päivässä. Sähkötekniikkaa ymmärtämättömänä en tiedä miten termi liittyy siihen. :roll:


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)