Terve

Olipa ilo löytää kotimainen low-carb-foorumi. Olen nyt selaillut pari päivää tredejä täällä, mutta muutama asia kaipaisi vielä tarkennusta.
Olen tässä aloittamassa ketogeenista diettiä tarkoituksenani pudottaa painoa reilu 10kg. Ja suurin osa mielellään läskiä. Lähtöpaino minulla on noin 92kg ja 80kg paikkeille olisi tarkotus päästä.
(1.) Tästä päästäänkin ensimmäiseen kysymykseen. Eli mitkä olisivat hyvät lähtökalorit minun kokoiselleni? Tarkennetaan vielä, että olen mies ja kulutus pientä. Käyn salilla nelisen kertaa viikossa, jossa painoharjoittelun perään tapaan tehdä 15-25min kevyttä aerobista. Ja siinäpä melkein kaikki, jos ei kauppareissuista ja vastaavista tulevaa hyötyliikuntaa lasketa. Itse kaavailin, että hyvät lähtökalorit saattaisivat olla siinä 2000 paikkeilla, josta sitten voi vielä tiputtaa hieman tarpeen vaatiessa.
(2.) Toinen kysymys koskee hiilareiden nauttumisajankohtia. Tähän mennessä olen ottanut saliharjoittelun jälkeen palautusjuoman, jossa on ollut nopeaa hiilaria 30-40g. Nämä hiilarit on ilmeisesti syytä tiputtaa pois? Mitä olen ulkomaalaisia low-carb-foorumeita selaillut, niin siellä kerrotaan, että saliharjoittelijoiden on syytä tehdä hiilaritankkaus viikon parin välein tai sitten nauttia ennen tai jälkeen harjoituksen vähän hiilareita suorituskyvyn ylläpitämiseksi. Mikä olisi paras ratkaisu ja onko tuo hiilaritankkaus välttämätöntä?
(2,5) Sitten vielä vähän lisää hiilareiden nauttimisajankohdista. Tykkään syödä maitorahkaa, koska siinä on mukavasti proteiinia, mutta myös valitettavan paljon hiilareita(laktoosia) ketogeenista diettiä ajatellen. Eli olisikohan järkevää sijoittaa tälläiset "runsashiilariset" ruoat esimerkiksi saliharjoittelun jälkeen nautittavaksi, jolloin niissä oleva hiilari menisi paremmin käyttöön palautusmisprosessissa? Vai meneekö tämä jo vähän turhan hifistelyksi
(3.) Vielä kysymys rasvoista. Löytyykö kalaöljylle ja pellavansiemenöljylle paikkaa tässä dietissä? Mitä noita tredejä täällä luin, niin monikaan ei tunnu niitä käyttävän. Niiden avulla saisi kuitenkin pidettyä omega-3- ja omega-6-rasvahappojen suhteen hyvänä.
Nämä kysymykset tulivat nyt mieleen ensialkuun. Pahoittelen kirjoitusvirheitä

ja kiitos etukäteen jo vastanneille.