karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-13 12:20:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Oliiveista
ViestiLähetetty: 2005-01-28 02:48:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuinkahan niiden vihreiden herkkumolluroiden terveellisyyden laita oikein on? Oon syönyt tänään 420g oliiveja ihan vaan kun ne on niin hyviä ja se on kyllä jo aikamoinen satsi... Ei niissä kyllä ole hiilareita nimeksikään ja kaloreitakin on aika niukasti joten sen puolesta voisi syödä surutta vaikka kilon päivässä. Mutta kun joku on oikeesti niin syntisen hyvää niin siinä on pakko olla jotain vikaa... Kyse ei ole mistään eldorado oliiveista vaan Lidlin vihreistäoliiveista joita myydään isoissa tötsissä. Ne maistuvat aivan erilaiselta kuin muitten tuottajien oliivit ja olen tainnut kehittää niihin pienoisen addiktion. Pliiis! antakaa joku synninpäästö että voin hyvillä mielin jatkaa niiden pupeltamista!

Onko oliivi muuten kasvis? :shock: :? :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-28 06:58:14 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

MORRIGAN !
Kun etsin itseäni kuvaavaa...??? avatarta, olin aikeissa laittaa tuon samaisen Willendorfin Venuksen !!! Siveyssyistä pukeuduin kaapuun...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-28 08:38:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

voi hemmetti, nytpäs muistin että mullakin on oliiveja täysinäinen purkki kaapissa ja arvaa vaan alkoiko niitä nyt just tehdä mieli :lol:
Jossain muistelisin joskus nähneeni että oliivit olisi listattu kasvissäilykkeisiin, tiedä sitten muistankos ihan väärin saatikka että missä oon kyseisen listauksen nähnyt...mut ikäänkuin yrittäisin nyt vakuutella ainakin itelleni että joo on ne kasviksia :lol:

Loppusuoralla:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-28 10:04:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oliivit ovat minunkin suurta herkkua, eniten tykkään espanjalaisista, kivellisistä vihreistä manzanilla oliiveista, eivätkä ne Lidlin oliiivitkaan ihan huonoja ole muistaakseni ovat manzanilloja nekin.

Ainakin Barry "zone" Sears oliiveja ihan suosittelee (muistaakseni). Finelin mukaan oliiveissa on kivennäisaineita ja A vitamiinia, on siellä luokiteltu kasvissäilykkeeksi eli voi laskea päivittäiseen kasvisannokseen mukaan 8) . Suolakammoiset pitävät oliiveja varmaan liian suolaisina ja rasvahysteerikkojen mielestä niissä on ihan turhaa rasvaa. (tuli vaan mieleen joku painonvartijamimmi telkkarissa, joka toimittajalle esitteli kuinka ravintolassa päästään pienin pistein ja ensimäiseksi tuomitsi oliivit alkupaloina)

Viestin otsikko: Re: Oliiveista
ViestiLähetetty: 2005-01-28 10:41:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Morrigan kirjoitti:
Kuinkahan niiden vihreiden herkkumolluroiden terveellisyyden laita oikein on? Oon syönyt tänään 420g oliiveja ihan vaan kun ne on niin hyviä ja se on kyllä jo aikamoinen satsi...

Oliivit ovat ehkä herkullisin tapa syödä paljon hyvää rasvaa. Kuituakin niissä taisi olla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-28 13:16:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Niin, vähän on hiilareita ja kaloreita, mutta jos kilon popsii, niiin tulee siitä jo melkein 20 g hiilareita ja 1000 kcal. Että jos valtavia määriä popsii, kannattaa tuo ottaa huomioon. Oliivihan on oliivipuun hedelmä, mutta onneksi ei sisällä hedelmäsokeria kuten suuri osa muista hedelmistä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-28 15:18:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mustat, kivelliset kalamata-oliivit Kreikasta ovat mielestäni parhaita. Suolaahan oliivit sisältävät aika paljon, tiedä sitten, onko se epäterveellistä vai ei... :roll:

- Life is a beach and then you learn to type -

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-28 15:43:30 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Oliivifani täälläkin, mutta tuskin kerralla niitä kymmentä syön.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-28 20:37:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitoksia valaisevista vastauksista :D eli voin jatkaa rauhassa oliivin syömistä. Harvoin sitä nyt tulee ihan koko purkillista naposteltua, mutta 200g menee niin kevyesti esim iltapalana ja jostainsyystä minulla oliivit pitävät ja vievät nälkää uskomattoman hyvin :shock: :D Purkillisessa oliiveja on 7,5g hiilareita ja 440kcal mikä ei kyllä ole paha nakki.

Muinaismuija: se on kuule siveellisyys ihan ylimainostettu juttu :lol: minäkin meinasin, että kun hetken tuossa olin jo esillä omalla pärställäni niin nyt sitten vaihteeksi kokovartalokuvalla.... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-28 21:11:09 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Morrigan kirjoitti:
Kiitoksia valaisevista vastauksista :D eli voin jatkaa rauhassa oliivin syömistä. Harvoin sitä nyt tulee ihan koko purkillista naposteltua, mutta 200g menee niin kevyesti esim iltapalana ja jostainsyystä minulla oliivit pitävät ja vievät nälkää uskomattoman hyvin :shock: :D Purkillisessa oliiveja on 7,5g hiilareita ja 440kcal mikä ei kyllä ole paha nakki.

Se kai se onkin. Hyvänkään makuista rasvaa ei saa pisteltyä poskeen niin määrättömästi kuin vaikka spagettia (josta puoli kiloa uppoaa naamaan kuin naamaan, ilman edes sen isompaa yritystä). Mitäs jos jatkaisit tällä linjalla?

Morrigan kirjoitti:
Muinaismuija: se on kuule siveellisyys ihan ylimainostettu juttu :lol: minäkin meinasin, että kun hetken tuossa olin jo esillä omalla pärställäni niin nyt sitten vaihteeksi kokovartalokuvalla.... :wink:

Nyt mä oon kade. Noin söpöjä... Pitäiskö oikeasti siirtyä takaisin pastalinjalle ... mutku... sitten tulee mun puuvillamummokalsarit takasin kuvioihin, eikä koskaam mitään saumasukkia ... tää on tosi epistä! Ja väärin!

Ai niin: tosi kiva nähdä sua taas kehissä ja palstan juttuja rehevöittämässä, Morrigan! (toivottavsti kielikuva ei loukkaa; olet upea!)
terv perjantai-els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-28 21:20:49 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Itse en varsinaisesti pidä oliiveista, mutta tapenade on tosi hyvää lehtileivän päällä röykkiönä. Ohje täällä: http://www.velhottaret.net/alakarppi/fo ... 01227135ba

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00