karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-17 11:36:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Erilaiset laskurit
ViestiLähetetty: 2005-01-31 16:33:55 
Kertokaapa, miten ihmeessä selviätte noitten laskureitten kanssa? Olen käynyt fit dayssä, kutrin laskurissa, ja tuolla Phoeben antamassa laahmissa vai mikä se nyt oli. Ja kaikissa sama juttu: ennen kuin saan yhden ateriani näpelöityä sisään, olen jo hulluksi tulossa. Syönkö jotenkin omituisesti, kun en valmista löydä? Kerran tein hirmuisen työn ja otin Kutrin pohjan ja muutin siitä lähes kaikki ruoka-aineet, mutta senkin käytön totesin ihan liian työlääksi. En syö niin monotonisesti, vaikka toki joihinkin "herkkuihin" aina välillä juutunkin, aina pitäisi olla lisäämässä uusia aineita. Mulle tulee päänsärky semmoisesta #-o
Haluaisin seurata ruokani makro- ja mikroravinnepitoisuutta ja syömiäni kalorimääriä, mutta tuntuu että noilla laskureilla touhun pitäisi olla täyspäiväistä, niin kauan aikaa mulla menee/menisi...
Kuitenkin tuntuu että jonkin sortin hifistelyä tässä tarvitsee, jotta vihdoin saisi sen BMI:n 24:stä 22:een :D.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 16:43:02 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Miksi nähdä moinen vaiva nettilaskurien kanssa. kamala vaiva ja sitten ei ole varma onko ne edes oieen laskettu. Minä lasken makroravinneosuudet yksinomaan jokaisen raaka-aineen lähtötietojen perusteella ja jollei ole niin esim finelin taulukosta ko aineelle arvot. Muutamaa (en nyt muista laskureita) sain niin outoja lukemia että aloin epäillä. Laskettuani käsin totesin, arvaamallakin osuu paremmin kohdalleen. Ainakin jos arvaa melko oikein.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 16:43:05 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Ei, Varpu, noita laskureita tarvi - osta tai lainaa joku alan kirja, muistaakseni oliko nyt Teoksella on joku aika hyvä, ja sieltä sitä liikuntaosiosta luet ohjeet... O:)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 17:29:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minusta ne Kutrin pohjat ovat aika helppokäyttöisiä (siis sen jälkeen kun sinne on saanut ne omat sapuskansa laitettua), tosin ukkoni vähän muokkasi taulukoita ja niitä ruoka-aineita olen lajitellut eri välilehdille tyyliin 'lihat ja leikkeleet', 'useimmin käytetyt' jne..

En kyllä jaksa muutamaa viikkoa pitempään punnita ja kirjata syömisiäni niin tarkkaan, hermo menee. Mutta saahan siinäkin ajassa jo käsityksen siitä mitä syö.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 17:33:21 
Heko heko, Make :D.

Kyllä minä nyt kuitenkin tarvitsisin semmoisen Tampioille Tarkoitetun Maailman Yksinkertaisimman Laskurin, josta Näkyisi Sitten Kaikki... Kas, kun modestyvartaloa ei saa mututiedoilla :oops: :wink:...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 17:35:49 
Joo Kutrin laskurilla saa käsityksen makroravinteitten suhteista. Mutta kaipaisin sitä mikroa myös...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 18:18:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niille mikroillehan voi tehdä omat sarakkeet, myönnän kyllä että niiden ruoka-aineiden kirjaaminen taulukkoon on työlästä. Ukko tietää milloin on laskurivaihe menossa, työhuoneen pöydältä koneen vierestä löytyy kaikenlaisia ruokapakkauksia :D

Minusta niiden Kutrin taulukoiden paras puoli on se että ei tarvitse kirjautua minnekään ja omat tiedot ovat omalla koneella.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 18:45:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oi joi,hukka mut perii kun en osaa mitään laskutoimituksia :cry:
Mahdanko säilyä hengissä vielä muutamia vuosia kun en tiedä makroista enkä mikroista nada :?:
No,jokanen tyylillään 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 20:42:19 
Vaikuttaa siltä, että mulla jää hifistelemättä :cry: , taitaa olla mun viisainta vaan noudattaa Mirkan "1/2 kg + 1/2 kg + 2 litraa" formulaa :D , se on tarpeeksi simppeli niin simppelille kuin mä. Kokeilen nyt niin päin, että lisään liikuntaa ja jatkan vesityttönä pääsiäiseen vaikka... Kaikenlainen excellaihduttaminen aiheuttaa vaan mulle sitä Pienettären kuuluisaa leptiinipäänsärkyä :wink: (jo pelkkä ajatuskin että mun pitäis lisätä sarakkeita ja kaivaa tuntikausia tietoja...; taitaa olla parempi että senkin ajan lenkkeilen!)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00