karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-13 04:09:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: vitamiinit
ViestiLähetetty: 2005-02-01 22:30:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Alakarppauksen ohessa nappaan joka päivä yhden multivitaplus-pillerin, b-vitamiinin (suupielet halkeilee kuivuudesta talvella, kuulemma auttaa) sekä kaksi kalaöljykapselia (paitsi silloin kun syön kalaa, jota tapahtuu usein). Jossain vaiheessa pureskelin myös yhden Calsichew-napin päivässä, nyt on jäänyt vähemmälle.

Mitä lisäravinteita itse käytätte päivittäin? Kokeneemmat, miltä vitamiinilistani kuulostaa? Jotain liikaa? Jotain liian vähän?

Alakarppaukseni ei ole mitään tiettyä mallia - olen tehnyt omanlaisen alakarppi'ohjelman' luettuani pinon kirjoja (Atkins, Montignac, Heikkilän kirjat, joku GI:iin perustuva kirja jonka tekijää en muista, Harvardin tutkimuksesta olen lueskellut jne) ja tutkailtuani omia tuntemuksiani. Joka päivä kuitenkin menee lihaa/kalaa, salaattia ja muita kasviksia, juustoa, kananmunaa ja paaaaljon vettä. Marjat ovat herkkuani, pellavaleipäsen syön silloin tällöin - varmaan jotain unohtui, mutta näitä pääasiassa, ja vihreetä teetä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 08:38:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Magnesiumia, beetä, ceetä ja multitabsin. Taannoin söin muös kalaöljykapseleita, mutta kokeilen joska menkt olisi mukavammat ilman. (Tai siis, en uskalla enää...)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 10:15:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä oon vaihtanu erillisinä napsimani E, C, B, D, sinkki, seleeni, Q10, alfalipoiini ja magnesiumtabletit Mivitotaliin, joka on monivitamiinilitku. Yksittäisten aineiden määrät on laskenu aikasemmasta, mutta ehkä toi kokonaisuus on tasapainosempi. Mulla on jatkuvaa tasapainoilua ton veren juoksevuuden kanssa, joten joudun rajottamaan omega-3-kalaöljyä.

Kyselin alkuvaiheen pelästyksessä lisäravinteiden kombinaatiostani mielipidettä ite Heikkilältä, joka vastas rastiruutuun kysymykseeni, et jatkan E:llä mut pudotan kalaöljyn poikkeen. Tajuttomasti runsastunut vihreiden lehtivihannesten syöntimäärä ruokavalion muutoksen ansiosta sadonkorjuuaikaan ja pähkinöiden nakkelu saattoi mun omasta mielestä heilauttaa tasapainoa jo ilman lisiäkin.

Nykyisin otan ton monivitskun lisäks urheilun jälkeisinä iltoina lisämagnesiumia, Mivitotalin määrä ei siihen riitä ja sitten niin usein kun uskallan pikkaisen kalaöljyä ja D3:ta näin talvikautena.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 15:39:24 
Poissa
herkuttelijakarppi
herkuttelijakarppi

Mä napsin Omega3-tabletteja, magnesium-kalsium-tabletteja sekä B-vitamiinilisää. Hyväkarppailen, ja syön tosi monipuolisesti, eli uskoisin suurimman osan hivenaineista ja vitamiineista saavani ruoasta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 20:45:56 
Poissa
sintti
sintti

Itse vasta suunnittelen lisävitskujen aloittamista ja kaapista löytyy LadyVita Plussaa joka on kylläkin muutaman kk vanhaa :shock: Meneekö vitamiinit 'huonoksi' vai voinko popsia nuo pois? :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-03 10:35:03 
Poissa
herkuttelijakarppi
herkuttelijakarppi

Löytyykö sieltä paketista jostain parasta ennen- päiväystä? Ainakin noissa mun pillereissä näyttää kaikissa purkin kyljessä lukevan, mihin asti ne ainakin on käyttökelpoisia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-03 11:07:08 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Olen käyttänyt vaihdellen Ladyvita plussaa ja Multivitaa, talvella lisäksi D3-vitamiinia tai kalanmaksaöljyä silloin tällöin ja yhden C:n.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-03 12:08:53 
Poissa
karppi
karppi

Minä syön Berocca Plussaa ja kalaöljynä Möllerin tuplaa (myös A, E ja D vitskut). En välttämättä joka päivä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-03 15:47:10 
Poissa
sintti
sintti

Osaisiko joku viisaampi kertoa noitten vitamiinien imeytyvyydestä? Eli onko eroa miten sen ottaa? Mietin vaan että oon aina aamuisin ottanut tyhjään vatsaan sen multitabsin ja nyt myös kalaöljykapseleita ajatellen niitten "imeytyvän paremmin". Nyt vaan haittapuolena on sen kalaöljykapselin maku joka pyrkii tyhjästä vatsasta nousemaan...ruuan kanssa ei maku tule niinkään suuhun. Imeytyykö vitamiinitabletit huonommin ruuan seassa otettuna ?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-03 16:15:18 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Jos söisit kalaa se kalaöljy tulisi siis sen kalan kanssa yhdessä ;) Siitähän sitä voep päätellä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-03 18:16:42 
Poissa
sintti
sintti

Tuota tuota, järvikalaa syön n.4-5 kertaa viikossa. Perheessä on kalastaja omasta takaa, joten haukea, kuhaa, matikkaa, lahnaa jne tulee liiankin kanssa. Sillon kun järvi ei anna, olen ottanut kapseleina. Eli voiko päätellä että sama kummalla tavalla pillerit popsii ?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-03 18:44:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen heinäkuusta lähtien popsinut koirani kanssa yhdessä aamusin seuraavat vitamiinit:

Neurobion forte B-vitamiini
Ester-C-vitamiini
Ido-E-vitamiini

Lisäksi olen syönyt phyco...jotain (rannikkömäntyuutetta) tablettimuodossa ja koira saa 6 tablettia Cartivet+MSM:ää.

Tuon on meidän joka aamuinen vakio. Minä istun vessanpöntönkannen päällä ja koira istuu edessäni. Sitten vuorotellen popsimme vitamiinit :D

Koira saa lisäksi kasvisoseensa seassa lohiöljyä, kylmäpuristettua pellavansiemenöljyä, merilevää ja omenaviinietikkaa. Itse olen toistaiseksi nuo jättänyt väliin :lol:
Ei tekisi varmaan kuitenkaan pahaa minullekaan.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00