karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-15 20:09:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-02-03 17:57:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Aloitin alakarppaamisen nyt reilu kaksi viikkoa. Olen karpannut kylla aiemmin, mutta sitten raskaus ja imetys saivat minut taas napostelevalle hiilaritielle, ja nyt ollaan taas siita aiheutuvaa ylimaaraista massaa yrittamassa saada pois. Olen myos lisannyt liikuntaa, ja ajattelin lisata sita entisestaan liikuntatunneilla.

Mina paatin talla kertaa aloittaa lievasti. Minulle se induktiovaihe tuntui olevan liian rankka. Eli pikkuhiljaa tammikuussa jatin ensin sokerin pois, sitten perunat ja valkoiset jauhot, ja sitten muut viljatuotteet, ja nyt sitten jatin pois hedelmatkin, ainakin nyt vahaksi aikaa.

Olo on ollut hyva alusta lahtien. Juominen on minulle se pakkopulla, ja vakisin laitan vetta ja vissya alas. Nalka vaan on ongelma, tai siis sen puute nyt nama pari viikkoa. Minulle 3 ateriaa tuntuu jo liialta, mutta kun sitten pitaisi viela valipalaa ottaa, niin ei sitten millaan. Mina olen hiilareitten lisaksi sitten laskenut protskuja, etta niita saisin sitten tarpeeksi. Hatavarana minulla on kohtaisen uusia Slim Fastin Low Carb-sheikkeja, joista suklaa minusta on ihan mahdottoman hyvaa.

Minusta vaan tuntuu vahan hullulta syoda enempi kuin on nalka, tai no olenhan mina ennen syonnyt enempi kuin on nalka, etta taitaa vaan tassa alussa elimisto viela vahan heilutella.

Hiilarit ovat paivittain siella 20-25g ja proteiinia yritan saada vahintaan 75g, pari kertaa on tainnut jaada alemmaksi, ennen kuin aloin laskemaan. Olen 163cm ja painan vahan alle 80kg nyt.

Ihanahan se on kun se napostelun tarve on pois.

Pallo

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-03 19:20:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onneksi olkoon hyvän olon matkalle :D

Sinun ei tarvitse syödä välipaloja, jos syöt säännöllisesti kolme ateriaa (näin tuleekin tehdä!). Tietysti on hyvä ainakin aluksi laskeskella hiilihydraatti- ja proteiinimääriä, mutta ajattelisin, ettei sitä myöhemmin tarvitse tehdä joka päivä (todennäköisesti opitkin äkkiä arvioimaan päivän aikaan käyttämiesi hiilihydraatti- ja proteiinimäärät). Tuon mainitsemasi "hätävaran" vaihtaisin kyllä johonkin suomalaiseen peruselintarvikkeeseen, esim. leipäjuustoon, manteleihin tms. Eivätkö Slim Fast:t ole kalliitakin?

Terv.Vanilli

ViestiLähetetty: 2005-02-04 12:53:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Oikeassa olet, minustakin kylla puhtaat elintarvikkeet ovat parempia, kuin teolliset valmisteet. Valmiit sheikit eivat kuulukkaan jokapaivaiseen ruokailuun. Proteiinisheikit olivat kylla aika olennainen osa edellista karppaustani, mutta aina kotitekoisina.

Halusin vain vahan puolustaa low carb-sheikkia. Manteleita pitaisi syoda n. 87.6g saadakseen saman protskumaaran kun sheikista, josta tulisi silloin imeytyvaa hiilaria n. 5.8g(ei paha). (suklaasheikki prot. 21.1g ja hh 2.6g, mansikanmakuisessa on hh vain 2g). Minun on helpompi vetaista kun ruoka ei oikein maita tai kiireessa minusta hyvanmakuinen sheikki, kun syoda mielestani melkoinen maara mantelia. Sheikkailen nimenomaan proteiinin vuoksi. Sheikki myos vie suklaanhimon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-04 14:49:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ups, nyt vasta huomasin, ettet asukaan Suomessa :oops: Anteeksi!

Sellainen "pointti", että mikäli nälättömyys häiritsee, jätä välipalat kokonaan. Ja syö proteiinipitoisemmin aterioilla (kun jo on nälkä?). Tämä oli vain ehdotus kysymykseesi, mutta mikäli et koe ym ongelmaksi, voinet toki jatkaa kuten parhaimmaksi näet.

Hyvää jatkoa, tv. Vanilli

ViestiLähetetty: 2005-02-04 15:16:27 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

En tainnut taas tehda itseani selvaksi. :?
En olekkaan syonyt valipaloja, kun jo ne 3 ateriaa on valilla niin tuskan takana. Monesti pitaakin jattaa niita rehuja lautasen reunalle ja syoda vain lihat. Niin jo isa aikoinaan minua opetti.
Minulla siis ei ole nalka. Taitaa kuitenkin olla vain alun tasauksen ongelma. Eikohan se nalka jostain viela loydy.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-04 15:29:15 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Mitäs jos lisäisit hitusen hedelmää? Minulle isä taas opetti, että vihannekset ja lihat kannattaa aina syödä, sillä perunalla ei ole semmoista väliä... :wink:

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00