Minä nyt en näkisi ahmimiseksi sitä, että vetää graavilohta ja brieä, jos et sitten vetänyt sitä juustoa pari pakettia sekä kokonaista graavattua lohta

. Eikös nuo syöpöttelyt ole ihan normaaleita, oli sitten krapula tai ei, totaaliset kurinalamukset voivat olla eri mieltä, mutta minä en kuulu siihen kastiin (onneksi). Minä vanhana "ahmimis-syöpöttelijänä" olen huomannut sen, että nuo "kohtaukset" ovat poistuneet kokonaan tai ainakaan niitä ei ole näkynyt pitkiin aikoihin. Kyllähän sitä tulee ihan ähkyksi välillä vedettyä, mutta sekin on eri asia, kuin tuo hallitsemattomuus, joka ennen hallitsi.
En muuten ole ajatellutkaan asiaa ennen, mutta tuo ruuan kohtaaminen on tainnut hieman muuttua tässä puolenvuoden aikana

, vaikka vieläkään en osaa nauttia kirjasta, saatikaan leffasta kuten hiilariaikana, jolloin siihen eteen tuli kasattua vuoronperään makeaa ja suolaista...
Epäilenkin juuri sitä, että kun tuo makea on poistunut ruokaympyrästäni, ahmiminen ei pääse tekemään ns. "full-circle:iä" eli kiertokulku on vailinainen ja suolaisen päälle suolainen ei aja asiaa.
Nykyään tuo menee niin, että ruuan jälkeen syön jälkiruokaa (n.1krt vk)ja sitten voin ottaa vielä pähkinöitä, jos tulee oikein sellainen "tekee mieli revittää" olo.
Ennen tuo meni niin, että oli alkuruoka jota piti syödä, kun pääruoka valmistuu, sitten pääruoka (kaikki kerrallaan) jonka jälkeen jälkiruoka ja sitten sitä alkuruokaa oli varmaan vielä jäljellä, joten vähän vielä sitäkin ja sitten oli vielä se sipsipussi siihen päälle ja sipsipussin päälle suklaata ja venttailua, että laskeutui ja sitten oli niitä juustoja ostettu jääkaappiin ja taas mahtuu ja keksiä päälle, että tulee taas vähän makeaa......jne jne.
Sen nyt vähän harmittaa, että ennen voisi ottaa lisää jos ruoka oli hyvää, mutta ota sitten lisää esim. jotakin kasvismuusia ja pihviä, kun täytyy varoa, että ei nuo kasvikset ylitä tuota päivittäistä hiilari määrää. *katkerana miettii jääkaapissa olevaa ihanaa muusia jossa on ripaus smetanaa terävyyttä antamassa*