karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-30 14:46:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-02-05 00:14:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ja höh. Mulla 5kg mennyt aika hienosti hyväkarpaten, kunnes tällä viikolla iski aivan kamala takapakki. Olen syönyt päivittäin ihan hölmöjä juttuja, mm. eilen joulupipareita ja tänään löysin itseni mussuttamasta Runebergin torttua. En haluaisi taas joutua "mielitekojen vietäväksi", mutta kun tuntuu, että mulla on aivan liian vähän motivaatiota nyt tähän hommaan jostain syystä ja annan mennä "hällä väliä linjalle".

APUA! Oikeasti! Tyrkätkää minulle joku tsemppijuttu nyt tänne, että pääsen takaisin hyväkarppauksen polulle :-) Päätin jo itse jättää _kaikki_ viljat (olen syönyt ruisleipää ja vähän täysjyväriisiä) pois toistaiseksi, koska olen huomannut niiden aiheuttavan hiilarihimoja. Siis vaikka söisin vain vähän.

Huoh. Tämä marmatuskin jo vähän auttoi. Mutta kaikki tuki otetaan innolla vastaan!

"Voittajat ovat yleensä hävinneitä jotka ovat yrittäneet uudelleen"

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-05 08:57:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kannattaa ottaa tähän nyt heti tiukka kurinpalautus. Ei mitään yläkarppijuttuja pariin viikkoon - ei edes niitä täysjyväviljoja. Parin viikon päästä taas huomaat kuinka upea olo sulla on ja et enää edes halua palata entiseen :) Mielitekoja ei tulekaan niin helposti kun saa hommaan kunnolla hanskaan - jos koko ajan popsii yläkarppikarppiherkkuja vaikka vain vähänkin, helposti repsahtaa kokonaan ja tulee juuri tuo hällä väliä tyyli.

Tsemppiä vaan!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-05 09:41:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jes, minullakin jäi ns. vaihde päälle eksyttyäni matkalla yläkarppi-ilmoihin. Tosin nyt ollaan taas mukavasti alakarppi-landiassa :D

Neuvoksi antaisin, että valmista "rehellisiä" alakarppi-herkkuja niin, ettei ainakaan nälkä pääse yllättämään, sillä silloinhan repsahduksen vaara on suurin!! Herkuttele ja nautiskele vähähiilihydraattisista ruoista ja mieti vaihtaisitko sittenkään sitä hyvänolon tunnetta sokerihumalaan :)

Ja miksipä sabotoisit hyvin alkaneen laihtumisen :roll: ?

Terv.Vanilli

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-05 14:23:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuolla resepteissä taisi olla karppiversio Runebergintortuista ja monta muuta hyvää, niistä voi olla jotain iloa!

Sinä onnistut ihan taatusti, jos minullakin on alkanut mennä tällä tyylillä hyvin niin aivan taatusti sinäkin onnistut siinä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-05 15:38:38 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ainoita ruokia joita voisin mielihalulla todella ahmia, on pekoni ja munat, naudan kieli sekä pidemmän syömisvälin jälkeen maksa ja munuaiset. Ilmankos mää en ole suuremmin repsahdellu. :lol:

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-06 14:14:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mulla on myös ollut jotenkin kateissa 100% motivaatio, vaikka vuoden alusta ns. tulinkin taas takaisin ruotuun. Joulunajan kilot on kyllä lähteneet pois, mutta semmosia pikkulipsahduksia tapahtuu harva se päivä... :oops:
Silti en meinaa periksi antaa, täytyy liikuntaa lisätä entisestäänkin ja pitää yrittää pysyä erossa pullasta jne. Nuo makeat ovat tosi paha kiusaus! Karkkeja, suklaata, sipsejä ja sen sellaista ei tee mieli, makeat leivonnaiset ja piparit vaan ovat mielessä. :cry:
No, päivä kerrallaan, kyllä tämä tästä vielä! :)

BMI alussa 31,2: nyt 28,2: tavoite 23,3

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-06 16:02:11 
Poissa
sintti
sintti

Täälläkin oli perjantai-iltana melko mahtava ketutus. Ja sitten upposkin kaikkea 1/6 pizzasta Lidlin suklaaseen :oops:.

Lauantaina ketutti aamusella edelleen ja hyvä kun uskalsin kauppaan lähteä. Siellä silmäilinkin runebergintortut ja laskiaispullat. Loppukädessä sorruin sitten ostamaan ruisleipää ja sitä päivän mittaan herkuttelin 5 palaa. Ei paha kun vertaa noihin silmäiltyihin asioihin 8).

Vaan on tää kyllä hankalaa kun ei mopo pysy tiellä, vaan on jatkuvasti menossä mätikköön, rhana ](*,). Ehkä tää tästä taas. Mutta vaikeeta on.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-06 17:11:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

forevermore kirjoitti:

Vaan on tää kyllä hankalaa kun ei mopo pysy tiellä, vaan on jatkuvasti menossä mätikköön, rhana ](*,). Ehkä tää tästä taas. Mutta vaikeeta on.

Joskus on tosiaan taistelua. Minulla tuntuu auttavan, kun lisään rasvaa ja juon enemmän vettä. Rasvan lisäys siis hiilareita tarkemmin vartioiden.

may

ViestiLähetetty: 2005-02-06 21:52:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

..huomiseen olen ladannut akkuja tässä viikonlopun ajan. Eli huomisesta taas ruotuun. Tässä on kyllä mennyt yllättävän hyvin silti, eli vaikka sortumisia on tullut, ei todellakaan mitään lähellekään sitä, mitä silloin hiilarimussutusaikoina!! Eli nyt pari palaa suklaata tai leipää tuntuu kamalalta syrjähypyltä ja kaivelee omaa tuntoa, mutta mitä sitä söikään ennen surutta!! Mäkkiruokaa, suklaata, paahtoleipää, pizzaa, jätskiä jne. jne. Eli oikealla tiellä tässä pysytään kuitenkin, jos syrjähyppyjen annosmäärät ovat pieniä. Ainakin mielestäni...

Mutta tosiaan mietin ja sain teiltä hyvää kannustusta! Olen päättänyt, että pitää tehdä viikkosuunnitelma syömisistä. Tai ainakin edellisenä iltana täytyy tietää, mitä aamulla ja lounaaksi suuhunsa pistää. Se vähimmäisvaatimus. Muuten menee metsään. Ja leipää en voi syödä yhtään. Täysjyväriisiä voin syödä noin 1dl ruoan kanssa, eli silloin samalla pitää olla kunnolla lihaa ja kasviksia. Täysjyväleipää yksin ei mitenkään eikä edes ruoan kanssa. Se vie ahdinkoon, tuo hiilarihimotuksen.

"Voittajat ovat yleensä hävinneitä jotka ovat yrittäneet uudelleen"

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-06 22:33:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirjoita lista ylös "korvikeruoasta" eli ajattele, mitä oikeasti haluat.
Mulla on aika usein sellaisia himoja, että haluan esim. jotain
suolaista, milloin aiemmin söin aina ranskalaisia. Nyt korvaan
sitä jollain muulla tavalla, esim. tänään söin pekonia. Hyvä karppausruoka ja täyttää tehtävänsä.

Kuulostaa typerältä, mutta söin itseni ähkyyn vatukoista, kun
halusin Runebergin torttua :D

-yupik

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00