karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 14:20:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Lidlin makeutusaineet?
ViestiLähetetty: 2009-03-30 16:08:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-10-23 13:51:21
Viestit: 28
Katoin Lidlissä käydessäni sitä makeutusjauhepurkkia (en muista onko sen nimi Canderel vai Cologran, mutta joka tapauksessa). Siinä ei ole sokeria ollenkaan, mutta hiilareita kuitenkin melkeen 100g/100g. Mitä se meinaa? Voiko sitä käyttää esim. leipoessa sokerin asemesta? Purkin kyljessä muistaakseni lupailtiin, että 1 dl makeutusta = 1 dl sokeria.

_________________
Ikinuoren hoitajatyttösen fiiliskarppailua vuoden 2009 alusta. Syömisiä päikkysivulla: "Muffen murkinamatka karppikeittiöön - saa kommentoida!"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lidlin makeutusaineet?
ViestiLähetetty: 2009-03-30 16:13:21 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-23 20:40:36
Viestit: 2855
Makeutusjauheessa on 100 g kohti (lähes) yhtä paljon hiilaria kuin sokerissa, mutta se on huomattavasti kevyempää -> desilitraa kohden vähemmän hiilareita. Suhtautuminen makeutusaineiden käyttöön vaihtelee: jotkut välttelevät, jotkut käyttävät. Kaikki makeutusaineet eivät kestä kuumentamista, joten ennen kuin käytät sitä leivontaan, kannattaa varmistaa asia pakkaustekstistä tms.

_________________
Kuva Ruokapäikky


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)