ilkka kirjoitti:
... Ja Oulun suvereenisti parhaimmassa (minun mielipide) kebab-paikassa on myös salaatti-kebab annokset, jossa on valtava vuori kaali/salaattisilppua "lisukkeena" (siis valtava = lautasesta tulee lähes puolipallo

).
Ja paikan nimi on mikä..?
Meinaan saattaapi kesälomareissulaisen jalka eksyä Ouluunkin.
Kävisikö pieni omien alakarppiystävällisten suosikkiravintoloiden mainostus? Näin kesäaikaan olisi mukava tietää suosituksia etukäteen, kun ei välttämättä tunne paikkakuntaa etukäteen.
Minä voi Helsingissä suositella Omenapuu/Country Club -ravintolaa. Siellä olen saanut ihan hyvää lihaa ja lämpimiä vihanneksia alakarppimakuun.
Cafe Strinbergillä saa mukavia salaattiannoksia (kiva ottaa syötäväksi esim. vuohenjuustosalaatti, kun muut seurueesta puputtavat kahvin kanssa pullaa), tosin se paikka ei ole halpa.
Helsingin keskustan Stockmannin Argos-kahvilassa (se "vanhempien ihmisten" paikka) saa valita salaattinsa ainekset niin alakarpisti kuin haluaa. Kaikki kokeilemani on ollut hyvää, erityisesti marinoitu artisokka ja lohi sekä juustovaihtoehdot. Hinta on lounashinta.
Todella hyvä ja alakarppiystävällinen paikka on Taka-Töölössä ravintola Lehtovaara. Hinnat ovat aika korkeat, mutta jos joku muu sattuisi maksamaan... Juustolautanen tapasi ainakin olla erittäin hyvä.
the Lady