karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-14 02:24:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Aloittajan vaikeuksiako?
ViestiLähetetty: 2005-02-10 17:47:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen keski-ikäinen naisihminen ja uusi täällä. Haisteluvaihetta olen ennen rekisteröintiä tehnyt useamman viikon. Varpun ja Ilkan kirjankin olen kertaalleen lukenut ja Hyvän olon keittokirjan 1, eli tietoa tuntus olevan alakarpata.
Nyt olen saanut pidettyä hiilarit viikon ajan noin 40 mutta yhtenä päivänä tuli jotain 170 mämmin ja Runeberin tortun syönnistä eli liikaa. :oops: Palasin ruotuun seuraavana päivänä mutta ihmettelen kuuluuko asiaan että saa kovan päänsäryn ja pahoinvoinnin oireita kun tulee hiilarien nousu noin paljon. :?:

Toivoisin kommentteja mitä tollaset hyppäykset hiilareissa voi terveydessä aiheuttaa jos jollain on kokemusta.

Painoa en ole vielä saanut laskemaan, ehkä pitäs vielä alentaa hiilarimäärää mutta pidän kovasti rahkasta ja raejuustosta mihin laitan sokeroimatonta marjasosetta. Kasviksia syön n. 500g päivässä.

Olen 168cm ja 102kg eli paljon ois pudotettavaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-10 17:49:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulle ainakin tulee päänsärkyä ja turvotusta liioista hiilareista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-10 18:34:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen tässä muutaman kerran juhlista tullessani kokenut uskomattoman kovan vatsakivun, kun olen syönyt täytekakkua ja muuta hiilaripitoista.Tein havainnon että ainakin minun pitää välttää sellaisia ruokia joissa on enemmän niitä, kuin nykyisessä ns."normaaliruokavaliossani". Seuraavana päivänä on niin turvonnut olo ettei housut meinaa mahtua kiinni.

Viestin otsikko: Re: Aloittajan vaikeuksiako?
ViestiLähetetty: 2005-02-10 18:48:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Geri kirjoitti:
Palasin ruotuun seuraavana päivänä mutta ihmettelen kuuluuko asiaan että saa kovan päänsäryn ja pahoinvoinnin oireita kun tulee hiilarien nousu noin paljon. :?:

Riippuu toki ihmisestä, tuo nousu nyt ei kovin iso ollut, mutta ehkä se katkaisi ketoositilan ja paluu sinne saa aikaan noita oireita. Helpottanevat, kun aivot taas tottuvat käyttämään ketoaineita. :?

Viestin otsikko: Aloittajan vaikeudetko?
ViestiLähetetty: 2005-02-10 19:02:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitokset vastauksista :) Ajattelin noin itsekin mutten ollut oikein varma asiasta.

Miten tuon tickerin saa tekstin alareunaan?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-10 21:15:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pikku My kirjoitti:
Olen tässä muutaman kerran juhlista tullessani kokenut uskomattoman kovan vatsakivun, kun olen syönyt täytekakkua ja muuta hiilaripitoista.Tein havainnon että ainakin minun pitää välttää sellaisia ruokia joissa on enemmän niitä, kuin nykyisessä ns."normaaliruokavaliossani". Seuraavana päivänä on niin turvonnut olo ettei housut meinaa mahtua kiinni.

Ah, tuttua. Erehdyin syömään kylässä pari ( :oops: ) laskiaispullaa ja sain siitä riesakseni vuorokauden kestäneen jalkapallo-efektin mahaani sekä yhtä kauan kestäneen pistelyn tunteen. Siis mahaani ja rintakehääni (!) pisteli, kirveli ja nipisteli. Ja alaselkäkin tuli kipeäksi. Jotain hyvää - eipä tarvitse varmaan toista kertaa kokeilla. Jännä, että reaktio on noinkin voimakas vaikken kovin hirveästi hiilareita välttele, vaan syön ehkä n. 50 g päivässä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-11 11:06:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kun alakarpatessa 'sortuu' syömään jotain hiilaripitoista, minkä on jo karsinut ruokavaliostaan, esiintulevat oireet ovat yksilöllisiä. Joku ei tunne mitään eroa, toinen saa päänsärkyä kun taas jatkaa karppilinjalla, ja jotkut, kuten minä, saavat vatsanväänteitä. Olin juuri kyläreissulla, jossa söin siellä tarjottua pastaa ja keittoa, jossa oli perunoita - tuloksena oli vatsan turvotusta ja ilmavaivoja :( .
Mutta mitä ovat vaikutukset terveydentilaan? Omana mieleipiteenäni voisin sanoa, että ei kai tuollainen pieni sortuminen suuriakaan vaikuta, mukava karppiolo palannee aika pian kun hiilarit on poltettu loppuun ja kroppa alkaa taas polttaa rasvaa. Ja kuten Varpu ja Ilkka hienosti sanovat kirjassaan: ei pidä saada hiilarikammoa! Elämä on elämistä varten.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-11 12:05:54 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Eipä se esi-ihminenkään aina samaa ravintoaa tasaisesti saanut, joskus ei saanut mitään, joskus sai paljon lihhoo, joskus marjoja, joskus "heinää" ja joskus löytyi banaanipuu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-11 13:20:31 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Heinääsyövä esi-isä oli varmaan perin iloinen löytäessään banaanipuun.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00