karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-04 00:59:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Onko näin?
ViestiLähetetty: 2004-07-21 06:25:05 
Poissa
sintti
sintti

Heissuli!

Yksi kysymys..

Voisiko tämän karppaamisen ja hyvähiilarisen tiivistää näin:

Jokaisella aterialla on syötävä "hyvien" hiilareiden lisäksi proteiinia, jotta insuliinin eritys pysyy kurissa?? (ja hormonitasapaino muutenkin ok)

Onko asia näin yksinkertainen?

Esim. kumpi parempi välipala: omena vaiko omena kera rahkan??

:D :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-21 06:49:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Teoriasta en tiedä mitään, mutta omenarahka toimii makeannälkään eikä aiheuta nälän tunnetta, jonka taas pelkkä omena aiheuttaa.

Illalla yleensä syön rahkaa, jossa on mausteena jotain marjaa: Vadelmaa, mustaviinimarjaa, mustikkaa yms..

Olen kuvitellut, että tuosta mössöstä saa vitamiineja ja hivenaineita. Pakaste kun on pullollaan sokerittomia marjoja. Kiitos vaimokullan. Sitä paitsi marjarahka maistuu hyvältä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-21 07:58:39 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Minulla olo on parempi, jos myös prodea, joten pääsääntöisesti elän sen mukaan. Toisaalta jos esim. metsässä kerään mustikoita, niin en ole mitenkään orjallinen siinä. Pahinta kai on hiilarin ja rasvan yhdistäminen, ei niinkään hiilarin ja proden? Toisaalta mansikka-kerma-rahkassa on näitä kaikkia, ja kyllä sitä meillä syödään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-21 12:55:09 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Koo, tuo tiivistelmäehdotuksesi on zonen tärkein ydinajatus, eikä kuuluu kaikkiin karppausmuotoihin. Sen yleispätevyyttä en lähde arvaamaan (mikäpä näistä kävisi kaikille), mutta minulle ja perheelle se on sopinut tosi hyvin. Ja sen teroriapohja on minusta aika hyvä.

Ja sen verran mielipiteeni eroaa Mirkan vastaavasta, että millään rajoitettujen hiilareiden ruokasuunnalla en pitäisi hiilari-rasva-yhdistelmää ongelmana, kunhan valkuaista on tarpeeksi.

Ruoan runsas hiilaripitoisuus vaikeuttaa rasvan käyttöä joka tapauksessa, koska silloin insuliini pitää huolen siitä, että kaikki syöty rasva menee suoraan säilöön ja läskiksi ja vielä mahdollisimman monen hiilarin kera ...

terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-21 13:53:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ymmärsin Mirkan niin, että hiilareiden ja rasvan yhdistäminen pahasta silloin, kun hiilaria on liikaa, (eikä ole proteiineja). Jos hiilareita on tarpeeksi vähän, ei sillä ole niin väliä. Siinä olen samaa mieltä. Ja harrastan joskus rasvattomia hiilarisnackeja aterioiden välillä.

Syön itse vapaammin kuin Zonen yhdistelysäännöt sallivat. Eli enemmän proteiinia kuin Zone sallii, ei kuitenkaan mitään proteiinijauheita. (Siihen oikeastaan Zone-kokkailuni kaatuivat, kun kirjan resepteissä oli niin paljon soijaproteiinijauhoa.) Enimmäkseen itselläni on: ei sokeria/riittävästi proteiinia, eli en laske kalorita enkä hiilareita. Jälkimmäiset menee mutulla. Jos tulee ongelmia, sitten tsekkaan, missä mennään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-21 13:57:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ai niin. Vastaus vielä kysymykseen. Mielestäni se omena ja rahka tai sitten puolikas omena, jos ei se ole kauhean makea, eikä päivän kokonaishiilarimäärä muuten suuri. Puolikkaan omenan sijaan ottaisin itse mieluummin mustikoita.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00