karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-17 00:02:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2005-02-23 11:26:09 
Poissa
sintti
sintti

Koitin eilen käydä ostamassa apteekista ketotikkuja. Myyjät alkoivat pauhata, että mitä oikein tavoittelen ja että ketoosihan tarkoittaa käytännössä nälkiintymistä ja on vaarallinen. Olen vasta aloittelija, joten en muistanut tarkkaan mitä olen kuullut ketoosista,mutta muistan, että se on eriasia kuin joku keto-alkuinen diabetekseen liittyvä tila. Olinko yhtään oikeilla jäljillä? ONko ketoosi siis OIKEASTI vaaratonta? Meneekö elimistö liian happamaan tilaan?

Ensimmäisessä apteekissa hiillyin niin myyjien suhtautumiseen ja tietämättömyyteen, että marssin ulos ilman pakettia,mutta ostin toisesta apteekista tikut. Paketin kyljessä oli taulukko, johon piti verrata tuloksia. Kertoisiko joku vielä varmuuden vuoksi, että millaisia arvoja minun pitäisi tavoitella?

En ole lainkaan varma, että kaipaanko edes ketoosiin. Olen muutamana iltana voinut todella pahoin ja minua on jopa närästänyt, vaikka sitä ei ole tapahtunut tähän asti elämässäni kuin pari kertaa joskus lapsuudessa. Monet ovat sanoneet tervehtyneensä ja laihtuneensa hyvin ilman ketoosiakin. Onko rasvanpolton nopeudessa suuriakin eroja näillä eri metodeilla?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-23 11:39:13 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

1) diabetespotilaan ketoasidoosi on hengenvaarallinen tila, johon diabetestä sairastamaton ihminen ei voi ruokavaliolla päästä mitenkään

2) ketoosi ei ole vaarallinen tila, olen siinä itekin ollut jo pitkään ja esim Pappa vielä pidempään.

3) ketoosi itsessään ei laihduta, ja ketoosia ei laihtumiseen välttämättä tarvita. Monilla se auttaa sen takia, että oltaessa miinuskaloreilla, eli syödään vähemmän kuin kulutetaan, niin nälän tunne pysyy pois kun ollaan siinä ketoosissa.