Kiitos vihjeistä , en ole todella mikään riukukinttu.
Onhan tässä vielä ylipainoa vaikka kuinka, ~35kg, olen saanut vasta 15 kiloa talvella pois, lähtötilanne oli
133kg. Kropaltani olen sellainen jässikkä , vielä 100 kiloisena näytän hoikalta vaikka siinäkin on noin 20 kiloa liikaa. Läskini ei ole mahassa vaan joka puolella tasaisesti, koska olen painooni nähden "hoikka". Läskistä huolimatta en ole rapakunnossa ja tuo kunto kasvaa varsin helposti, koska vanhaa kuntopohjaa on jäljellä.
Vuosien varrella on tullut tehtyä näitä ryhtiliikkeitä, varsinkin 90 luvun taiteessa, jolloin pidin välivuodet työstäni ja olin 5-vuotta "remontti-reiskana". En ole millään kuntosaleilla käynyt, vietin lapsuuteni ja nuoruuteni maa ja metsätöissä. Ole aina ollut hyvin vahva, nyrkkeilin nuorempana ja käänsin satoja käsiä pöytään sekä työnsin kuulaa.

Päädyin lopuksi ammattiin jossa tarvittiin enemmän aivoja kun voimaa, kun ruoka maittoi se oli siinä. En ole koskaan tupakoinut eikä miehestä tullut edes alkoholistia,

vaikka jouduin takavuosina tekemisiin muusikoiden ja muiden hulttio- taiteilijoiden kanssa.
Ilmeisesti olen hyvin herkkä hiilareille, koska jo 50g hiilarit toppaa heti painonkehityksen, en tosin liho ja olo on tosi hyvä. Aion palata taas alakarpiksi, vetää enemmän proteiinia ja kohtuullisesti hyviä rasvoja. Jos teen reippaan 90min kävelylenkin hieman vaihtelevassa maastossa kyllä sen päivän kokonaiskulutus jossain 3700..3800 kcal vaiheilla. Samoin kun aloitan maalla piha- ja rakennushommat kyllä siinä päivän kulutus voi olla reilun 4000 kcal. Tosin täällä kaupungissa voi olla päiviä jolloin palaa vain 2500 kcal sen alle ei juuri tällä painolla mennä.