| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| Hyvän alun jälkeen huonoa jatkoa. http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=39918 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | Paavikarppi [ 2009-03-24 21:22:00 ] |
| Viestin otsikko: | Hyvän alun jälkeen huonoa jatkoa. |
Vaikeaa siis. Aloitin 2kk sitten ja alku meni hyvin. Tein kunnon karppiruokia ja söin 2krt päivässä lämpimän ruoan sekä aamulla kahvin + juustoa. Painoa putosi 6kg. Nyt homma ei toimi. Tuntuu, etten voi syödä missään mitään. Ainoastaan kotona. Tämä karsii sosiaalisen elämäni minimiin. Nyt painoa on tullut takaisin 1,5kg, eikä tosiaan ketoosista tietoakaan. Yritän samalla aloittaa juoksuharrastusta ja lenkille en jaksa lähteä ilman pientä leivänpalaa (9g HH). Sekavaa tekstiä, niin on olotilakin. Olisko vinkkejä? |
|
| Julkaisija: | turbo-orvokki [ 2009-03-24 22:42:11 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Hyvän alun jälkeen huonoa jatkoa. |
Et siis jaksa juosta ilman leipää? Suosittelen siinä tapauksessa aluksi rivakkaa kävelyä. Kun kunto nousee niin juoksukin taas maistuu. Vai oletko kuitenkin kitukuurilla ja saat liian vähän energiaa ruuasta? Liittyykö sosiaaliseen elämääsi aina syöminen, vai olisiko mahdollista tavata tuttuja jonkun muun aiheen ympärillä? Oikeasti minulle tuli tekstistäsi sellainen tunne, että koet karppauksen jotenkin liian rajoittavaksi, ja haluat etsiä hyviä syitä jotta voisit luopua siitä. Jos näin on, niin höllää vähän. Anna mennä ja kokeile mitä kroppa sanoo. Samalla voit miettiä, mitä oikeastaan haluat, ja millä hinnalla. Arvojärjestys selkeäksi niin elämä on helpompaa. |
|
| Julkaisija: | Paavikarppi [ 2009-03-24 22:49:03 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Hyvän alun jälkeen huonoa jatkoa. |
Olet niin oikeassa. En kuitenkaan haluaisi luopua karppauksesta samaan paskaan, missä olen ollut. Ehkä olen vain katkera, kun en saa syöpötellä samaa "hyvää" (karkkia, sipsiä, leipää, jne.), mitä muutkin. Olen vähän höllännyt ja tullut se 1,5 kg takaisin. Oikeasti haluan laihtua, jotta esimerkiksi vaatteiden etsintä olisi helpompaa ja jotta sosiaalielämä helpompaa (kehtaisin uida kesämökillä seurueessa/voisin käyttää lyhythihaisia paitoja) ja jotta ei tarvitsisi yksinkertaisesti hävetä itseään. Kuitenkin sitä, millä seurauksilla tämä tapahtuisi, en tiedä. Kitukuurihomma on varmaan mahdollinen. En keksi sopivia syötäviä mukaan kouluun. Usein käy niin, että päivät yritän keplotella ties millä ja illalla (8-9 aikaan) syön kunnon ruoan. |
|
| Julkaisija: | turbo-orvokki [ 2009-03-24 22:55:10 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Hyvän alun jälkeen huonoa jatkoa. |
Karppauksen ensimmäisiä vaikeita asioita on juuri syömään opettelu. Kuulostaa hassulta mutta niin se taitaa olla. Itsellä jäi päivän ensimmäinen ateria usein tuonee klo 21.00 tienoille, kun ei ollu nälkä. Kakkosdiabeetikon verensokerit nousi reippaasti moisella menolla. Nyt olen harjoitellut suht säännöllistä syömistä, kolme kertaa päivässä, ja kas, ei ole hirveitä mielitekoja eikä tunnu että jäisi jostain paitsi |
|
| Julkaisija: | sinja [ 2009-03-25 06:56:16 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Hyvän alun jälkeen huonoa jatkoa. |
Ja muistathan plärätä reseptiosiota, siellä OIKEASTI on kyllä ratkaisuja eväsongelmiin,mm aamiaismöttöset, siemenleipä ja juustoleipäset leivänkorvikkeeksi..... Minusta olet oikealla linjalla siinä, että annat itsellesi nyt alussa hieman löysää. Tässä on kuitenkin kova homma opetella lähes kokonaan uusiksi koko ruuanlaitto. Itse löysäilin yli puoli vuotta, syöden karppia mutta en laskeskellut yhtään mitään, enkä myöskään murehtinut mistään. Olo oli mainia, ja tiesin, että kiire ei ole, koska aion karpata loppuikäni. Nyt olen tiukalla atkinsilla, ja ongelmia ei ole. Mitä nyt tekis välillä kauheesti mieli siideriä |
|
| Julkaisija: | Paavikarppi [ 2009-03-27 20:36:08 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Hyvän alun jälkeen huonoa jatkoa. |
Kiitokset tsempeistä! Koitan kovemmalla tsempillä jatkaa ja pidän kuitenkin linjan, ettei tässä ole elämästä ja kuolemasta kysymys
|
|
| Julkaisija: | hidee [ 2009-03-28 10:42:07 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Hyvän alun jälkeen huonoa jatkoa. |
^no ei ole Mä teen niin, että jos tiedän et on pitkä päivä tulossa, niin syön ihan hirmu rasvaisen munakkaan kinkulla/vatajan nakilla, ja rehut siihen päälle. Sit on ihan tosi energinen olo koko päivän, jos ei juo välillä vettä kummempaa. Seuraavan kerran syön sit taas kotona. Olen itsekin sosiaalinen kahvilassa istuja luonteeltani. Meen aina kun siltä tuntuu (sithän tää homma ei pelitä, jos joutuu luopumaan ihmissuhteista (Joskus napsin leipäjuuston lisäksi, jos on jo aito nälkä. Tai kermajätskiä, jos siltä tuntuu, tai sit voi olla joku pähkinäpussi varalla,tai ennen oli se suklaa matkassa). Ne tyypit, joiden kanssa kahvittelen useimmiten, tietää mun dieetti-idean, eikä siitä haloota synny. Alkuun sitä tietysti käytiin läpi, mut sittenpä se on vakiintunut tapa enää. Joten tsemppiä vain sinullekin! Hae se oma tyyli, poikkea tarpeen vaatiessa, ja nauti valinnanvapaudesta |
|
| Julkaisija: | Paavikarppi [ 2009-03-28 12:11:18 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Hyvän alun jälkeen huonoa jatkoa. |
Jep näin teen! Ja kyllä piristi, kun oli taas kuitenkin sit tippunu 0.7kg viikossa, vaikka aluks näytti huonolta! Vyötäröltä -5cm, et kai tässä pitää onnitella itteensä, et suunta on oikea ja so what, jos kestää vähän enemmän, et pääsee tavoitteisiin! Pähkinäpussia mä oon kantanu mukana, jos iskee hullu nälkä, koska sillä saa hillittyä sitä niin, että jaksaa sit pidempään. Mitä te muuten ostatte kaupasta sellasta evästä, minkä vois vaan syödä/lämmittää ilman suurempia toimenpiteitä ja pitää nälkää hyvin? |
|
| Julkaisija: | hidee [ 2009-03-28 19:47:21 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Hyvän alun jälkeen huonoa jatkoa. |
^No jos oikein on ollu kiirus, ja piiitkä päivä tauotta, niin metukkaa ja jotain viipaloitua rasvaista juustoa voi napata kaupasta, ja vetää ne vaikka kahvin kera kokoustamisen ohessa..tai sit autossa matkalla jo Ihan varmasti jaksaa odottaa varsinaista ateriaa |
|
| Julkaisija: | Jaguaari [ 2009-03-30 08:19:01 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Hyvän alun jälkeen huonoa jatkoa. |
En tee omaa topicia aiheesta, vaan kysyn tässä: Onko ihan norm. että parin ensimmäisen viikon ajan paino putoaa nätisti, mutta sitten nouseekin yllättäin? Onhan se vain väliaikaista? Vai olenkohan huomaamattani muuttanut jotakin väärään suuntaan? |
|
| Julkaisija: | KristiinaK [ 2009-03-30 09:58:40 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Hyvän alun jälkeen huonoa jatkoa. |
Jep, sitäkin voi tapahtua, mut kyllä se sit taas ajan kanssa lähtee putoomaa... |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|