karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://karppi.ninja/forum/

Onko liikaa hiillareita, liian vähän kaloreita ?
http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=39943
Sivu 1/1

Julkaisija:  Punkero75 [ 2009-03-25 21:20:38 ]
Viestin otsikko:  Onko liikaa hiillareita, liian vähän kaloreita ?

Kolme päivää karpannut ja toivo alkaa mennä. Olen hukassa syömisten kanssa. Munat ja pekoni tulee korvista ulos, keitetyt kasvikset ja kala myös. En oikeasti tiedä mitä söisin. Päivän ruokavalio on suunnilleen tällainen: Aamulla turkkilaista jogurttia ja appelsiini, lounaaksi kahden munan munakas tonnikalalla + tomaattia+ kurkkua+ jäliuunileipä viipale, välipala 1/2 omena, päivälliseksi paistettu sei n. 70 g, puolikas punasipuli ja vähän paprikaa, tomaattia, paistamiseen voita, jälkiruoaksi mustikka rahkaa ( ilman sokeria tietty). Iltapalaksi jälkiuunileipä siivu.
Ongelmana on se että en syö juustoja ja enkä leikkeleitä. On vaikea miettiä että mitä pientä voisi syödä jumpan jälkeen tai muuten välipalaksi jos on nälkä. Täytyy kyllä sanoa että ei ole kamalasti nälkä ollut ja hyvin olen kuosissa pysynyt, siis en ole langennut pastan, riisin, sokerin ja viljan syömiseen paitsi tuo jälkiuunileipä

On ruokavaliossa liikaa hiilareita? Laihtuuko tällä keinoin vai pitääkö olla vielä tiukempi? Olen kyllä sitä mieltä että kaloreita jos laskee niin en saa "niitä" tarpeeksi. :?

Julkaisija:  vankopa [ 2009-03-25 21:23:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko liikaa hiillareita, liian vähän kaloreita ?

Tsekkaapa reseptipankki.

Julkaisija:  Punkero75 [ 2009-03-25 21:50:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko liikaa hiillareita, liian vähän kaloreita ?

No sitä tässä yritän tehdä ja muutaman hyvän reseptin olen sieltä jo löytänyt.
Mutta muuten noin karkeasti ottaen onko lihan syöntiä silti liian vähän. Paljonko lihaa/kalaa päivässä TÄYTYY syödä että saa tarpeeksi proteiinia. Painan tätä nykyä 88 kg. Kasviksia syön tarpeeksi.

Julkaisija:  She! [ 2009-03-25 21:57:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko liikaa hiillareita, liian vähän kaloreita ?

Punkero75 kirjoitti:
On ruokavaliossa liikaa hiilareita?


No sehän kai riippuu ihan siitä että mitä olet ajatellut pitää hiilari rajana päivittäin..

Julkaisija:  vankopa [ 2009-03-25 22:44:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko liikaa hiillareita, liian vähän kaloreita ?

Prodea ois hyvä saada vähintään gramma per oma painokilo, eli sun tapauksessa se tekis 88g. Jos liikut edes jonkin verran ni enemmänkin passaa syödä. Paljon liikkuvilla ois sit 2 grammaa per painokilo.

Äh, en mä nyt osaa sanoa paljonko lihaa syömällä tulee kasaan toi määrä... No ainakin semmoinen 60-70g prodea tulee kun syö pari munaa, ehkä kinkku- ja/tai juustoviipaleen tai pari sekä n. 200g pihvin tai muun lihapalan (kala, kana). Tietyistä rehuistakin tulee jonkin verran prodea. Ja maitotuotteet. Ite en kyllä käytä kauheesti maitotuotteita paitsi tzatzikia ruoan kyytipoikana.

Käyttäjien ruokapäiväkirjoja voi kans vilkuilla, siellä on monessa makrot laskettu. Saa vinkkiä.

Musta noi sun syömiset näyttää aika vähältä. Laskeskelepa Finelin (http://www.fineli.fi/) ruokakorin avulla paljonko noista tulis energiaa. Sit laske tuolta laskutikusta oma perusenergiankulutus ja vertaa.

Julkaisija:  Punkero75 [ 2009-03-26 13:45:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko liikaa hiillareita, liian vähän kaloreita ?

Kiitos paljon vinkeistä. Yritän löytää niitä ruokapäiväkirjoja jostain. Ja alan tosiaanki syömään enemmän sitten lihaa.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/