karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://karppi.ninja/forum/

Lidlin makeutusaineet?
http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=40015
Sivu 1/1

Julkaisija:  muffin [ 2009-03-30 16:08:13 ]
Viestin otsikko:  Lidlin makeutusaineet?

Katoin Lidlissä käydessäni sitä makeutusjauhepurkkia (en muista onko sen nimi Canderel vai Cologran, mutta joka tapauksessa). Siinä ei ole sokeria ollenkaan, mutta hiilareita kuitenkin melkeen 100g/100g. Mitä se meinaa? Voiko sitä käyttää esim. leipoessa sokerin asemesta? Purkin kyljessä muistaakseni lupailtiin, että 1 dl makeutusta = 1 dl sokeria.

Julkaisija:  Arnyek [ 2009-03-30 16:13:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Lidlin makeutusaineet?

Makeutusjauheessa on 100 g kohti (lähes) yhtä paljon hiilaria kuin sokerissa, mutta se on huomattavasti kevyempää -> desilitraa kohden vähemmän hiilareita. Suhtautuminen makeutusaineiden käyttöön vaihtelee: jotkut välttelevät, jotkut käyttävät. Kaikki makeutusaineet eivät kestä kuumentamista, joten ennen kuin käytät sitä leivontaan, kannattaa varmistaa asia pakkaustekstistä tms.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/