| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| Lidlin makeutusaineet? http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=40015 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | muffin [ 2009-03-30 16:08:13 ] |
| Viestin otsikko: | Lidlin makeutusaineet? |
Katoin Lidlissä käydessäni sitä makeutusjauhepurkkia (en muista onko sen nimi Canderel vai Cologran, mutta joka tapauksessa). Siinä ei ole sokeria ollenkaan, mutta hiilareita kuitenkin melkeen 100g/100g. Mitä se meinaa? Voiko sitä käyttää esim. leipoessa sokerin asemesta? Purkin kyljessä muistaakseni lupailtiin, että 1 dl makeutusta = 1 dl sokeria. |
|
| Julkaisija: | Arnyek [ 2009-03-30 16:13:21 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Lidlin makeutusaineet? |
Makeutusjauheessa on 100 g kohti (lähes) yhtä paljon hiilaria kuin sokerissa, mutta se on huomattavasti kevyempää -> desilitraa kohden vähemmän hiilareita. Suhtautuminen makeutusaineiden käyttöön vaihtelee: jotkut välttelevät, jotkut käyttävät. Kaikki makeutusaineet eivät kestä kuumentamista, joten ennen kuin käytät sitä leivontaan, kannattaa varmistaa asia pakkaustekstistä tms. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|